Γιατί λένε όχι στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες οι μηχανόβιοι

Ενώ η ηλεκτροκίνηση όσον αφορά τα αυτοκίνητα είναι σαρωτική, δεν συμβαίνει το ίδιο με τις μοτοσυκλέτες. Αλλά γιατί οι μηχανόβιοι δεν θέλουν μπαταρία; Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι.

Livewire One

Η ηλεκτροκίνηση δεν συγκινεί τους φίλους της μοτοσυκλέτας. Κορυφαία μειονεκτήματα αυτονομία και αραιό δίκτυο φόρτισης. Δυνατό χαρτί η οδηγική συμπεριφορά.

Με την πρώτη ματιά η Harley-Davidson Livewire One μοιάζει με κλασική Harley. Τη διαφορά τη διαπιστώνεις στο φανάρι. Στο ξεκίνημα δεν ακούγεται τίποτα. Η ηλεκτρική Livewire One (κεντρική φωτό) δεν είναι μόνο αθόρυβη. Είναι φιλική προς το περιβάλλον, μιας και δεν εκπέμπει κανενός είδους ρύπους.

Διαβάστε Επίσης

Στη Γερμανία τα ηλεκτρικά οχήματα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των κλιματικών στόχων. Ενώ όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθιερώνονται αργά, αλλά σταθερά, οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες έχουν ακόμη δρόμο να διανύσουν. "Οι περισσότεροι μηχανόβιοι αγαπούν το αίσθημα ελευθερίας. Θέλουν να απολαμβάνουν τις διαδρομές τους, χωρίς να χρειάζεται να σκέφτονται την επόμενη πρίζα", λέει στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa ο γερμανός Ντιρκ, ο οποίος δεν θέλει να δει το επώνυμό του δημοσιευμένο.

Σύμφωνα με τη γερμανική Βιομηχανική Ένωση Μοτοσικλετών (IVM), το ενδιαφέρον για ηλεκτρικά δίκυκλα έχει αυξηθεί σημαντικά μετά το 2020, αλλά αυτό ισχύει σχεδόν αποκλειστικά για τις μικρότερες σε απόδοση μηχανές. Το 2023, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Οχημάτων (KBA) καταγράφηκαν 222.046 νέες ταξινομήσεις μοτοσικλετών, από τις οποίες μόλις οι 6.945 (ποσοστό 7,6%) ήταν ηλεκτρικές.

Αυτονομία από 100 μέχρι 200 χιλιόμετρα

Η προσφορά ηλεκτρικών μοτοσικλετών είναι αρκετά μικρή. Ενδεικτικό ότι η BMW, γνωστή παγκοσμίως για τις μηχανές της, ανέβαλε την παρουσίαση της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας για, το νωρίτερο, το 2026 κι ας είχε αρχικά προγραμματίσει την κυκλοφορία της για το 2025. Ο εκπρόσωπος της BMW Τιμ Ντιλ-Τίλε παραδέχεται χωρίς περιστροφές ότι "δεν υφίσταται μια σημαντική ζήτηση για ηλεκτρικές μοτοσικλέτες". Συμπεραίνει μάλιστα ότι εφόσον δεν καταγράφεται αξιόλογη ζήτηση, δεν έχει νόημα η παρουσίαση μιας αμιγούς ηλεκτρικής μοτοσικλέτας.

Διαβάστε Επίσης

Τα μεγαλύτερο μειονέκτημα μιας ηλεκτρικής μηχανής είναι η εξαιρετικά περιορισμένη αυτονομία, καθώς και ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας, εξηγεί ο Ματίας Μάιερ, διευθύνων σύμβουλος του διανομέα Harley-Davidson Factory στη Φρανκφούρτη. Σύμφωνα με τη γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου ADAC, τα περισσότερα ηλεκτρικά δίκυκλα έχουν αυτονομία από 100 μέχρι το πολύ 200 χιλιόμετρα.

Προκειμένου να καταρριφθούν οι προκαταλήψεις των μηχανόβιων για τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες, αξίζει τον κόπο να κάνουν μια δοκιμή, λέει ο Ματίας Μάιερ. "Οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες κερδίζουν αμέσως τους οδηγούς ήδη μετά την πρώτη επαφή λόγω της οδηγικής συμπεριφοράς και της εντυπωσιακής επιτάχυνσης. Δεν χρειάζεται καν να αλλάζουν ταχύτητες, ενώ φρενάρουν μόνο σε περίπτωση ανάγκης. Εκτός αυτών ο οδηγός δεν χρειάζεται κανενός είδους προστασία από τη θερμότητα του κινητήρα, όπως συμβαίνει στις συμβατικές μηχανές", λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Harley-Davidson Factory για την πρώτη e-Harley.

Πηγή: Deutsche Welle

Διαβάστε Επίσης

Best of Network