Τα 8 καλύτερα πρωτότυπα Mazda με κινητήρα Wankel

Το ένα πιο όμορφο και πιο τεχνολογικά προηγμένο από το άλλο. Μακάρι να τα βλέπαμε στην παραγωγή αλλά κανένα δεν κυκλοφόρησε να χαίρονται τα μάτια μας -έστω

Mazda Furai

Η εμφάνιση του Mazda MX-30 που είναι plug-in υβριδικό με κινητήρα Wankel είναι μια σημαντική στιγμή μετά από 10 χρόνια περιστροφικής σιωπής. ΟΚ, δεν εφηύρε η Μazda τον περιστροφικό κινητήρα Wankel (αυτός ήταν ένας Γερμανός που ονομαζόταν, όπως είναι αναμενόμενο, κύριος Wankel), ωστόσο είναι αναμφίβολα ο κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνδέεται περισσότερο με αυτόν τον τύπο κινητήρα. Διότι, αν και το σχέδιο είχε παραχωρηθεί σε σχεδόν όλους τους κύριους κατασκευαστές αυτοκινήτων τη δεκαετία του 1960, μόνο η Mazda κατέληξε να κατασκευάζει κινητήρες Wankel σε μεγάλους αριθμούς. 

Ξεκινώντας με το Cosmo το 1967, η Mazda κατασκεύασε περισσότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα με περιστροφικούς κινητήρες. Το τελευταίο Mazda με κινητήρα rotary, το RX-8, έπαψε να παράγεται το 2012. Αλλά η τεχνολογία επιστρέφει με αυτό το νέο MX-30.

Φυσικά, για κάθε Mazda με περιστροφικό κινητήρα που έφτασε στην παραγωγή, υπάρχει ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που υπήρξε ποτέ μόνο ως ιδέα σε μια έκθεση αυτοκινήτου, ως πρωτότυπο εξέλιξης ή ως αποκύημα της φαντασίας ενός σχεδιαστή ή μηχανικού. Αυτά είναι αυτά τα αυτοκίνητα. Σας παρουσιάσουμε τα Mazda με περιστροφικό κινητήρα Wankel που δεν βγήκαν ποτέ στην παραγωγή -ενώ θα έπρεπε.

Mazda RX-500 του 1970

mazda RX-500

Αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1970, το Mazda RX-500 γιόρτασε τα 50 χρόνια της εταιρείας. Η ισχύς προερχόταν από έναν Wankel 982 κ.εκ. με δύο ρότορες που μπορούσε να φτάσει τις 15.000 στροφές ανά λεπτό, ενώ οι 250 ίπποι και το βάρος των 850 κιλών σήμαινε ότι η τελική ταχύτητα έφτανε περίπου τα 240 χλμ./ώρα. Το RX-500 διέθετε πόρτες "πεταλούδα" πολύ πριν από την Lamborghini Countach, και πίσω είχε φώτα που άλλαζαν χρώμα ανάλογα με το αν το αυτοκίνητο επιταχύνει ή φρενάρει. 

Mazda MX-03 του 1985

Mazda MX-03

Το MX-03 ήταν όσο πιο high-tech μπορούσαν να γίνουν τα αυτοκίνητα στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Το πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο με τον κινητήρα των 2,0 λίτρων (τρεις ρότορες) και τους 320 ίππους διέθετε σύστημα διεύθυνσης τεσσάρων τροχών, τετρακίνηση, οθόνη head-up display και έναν εμπνευσμένο από την αεροπλοΐα τιμόνι. Η αεροτομή (βλέπετε τον ενιαίο καθρέφτη;) σήμαινε τελική ταχύτητα περίπου 290 km/h, ενώ τα 0-100 km/h γίνονταν σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα. 

MX-04 του 1987

Mazda MX-04

Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1987 και το πλεονέκτημα του MX-04 με κινητήρα εμπρός και πίσω κίνηση ήταν τα εναλλάξιμα πάνελ αμαξώματος από υαλοβάμβακα. Τα εν λόγω πάνελ σήμαιναν ότι το MX-04 μπορούσε να γίνει ό,τι ήθελες, από το εικονιζόμενο κουπέ με γυάλινη οροφή...

Mazda MX-04

...σε ένα roadster χωρίς παρμπρίζ, με ανοιχτή πλευρά. Το 1987 η ανάπτυξη του MX-5 είχε ήδη ξεκινήσει για τα καλά. Απλά φανταστείτε αν είχαμε πάρει αυτό αντί για το σπορ αυτοκίνητο που τελικά προέκυψε το 1989. Θα ήταν το MX-04 τόσο δημοφιλές όσο το MX-5; 

Mazda RX-01 του 1995

Mazda RX-01

Μέχρι το 1995 το RX-7 είχε γίνει ένα περίπλοκο, ακριβό αντικείμενο. Έτσι, για το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1995 η Mazda επέστρεψε στα βασικά, αποκαλύπτοντας ένα κουπέ πρωτότυπο 2+2 θέσεων που ζύγιζε λίγο πάνω από έναν τόνο. Η ισχύς προερχόταν από τον περιστροφικό κινητήρα που θα τροφοδοτούσε αργότερα το τελευταίο περιστροφικό αυτοκίνητο παραγωγής της εταιρείας, το RX-8 του 2003. Στο RX-01 απέδιδε περίπου 220 ίππους και ήταν τοποθετημένος πολύ πίσω στο πλαίσιο για να δημιουργήσει χώρο για μια έξυπνη διάταξη μπροστινής αεροτομής. 

Mazda Taiki του 2007

Mazda Taiki

Ενώ τα πρωτότυπα RX-01, MX-04 και MX-03 όλα λειτούργησαν, το Taiki... δεν λειτούργησε. Το σχήμα σταγόνα και οι καλυμμένοι πίσω τροχοί σήμαιναν χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25, ενώ η ισχύς υποτίθεται ότι θα προερχόταν από τον περιστροφικό κινητήρα τύπου "Renesis" του RX-8. Φαίνεται ωραίο με έναν εντελώς απίθανο τρόπο, στα μέσα της δεκαετίας του 1990.

Mazda Furai του 2008

Mazda Furai

Βασισμένο στο σασί ενός αυτοκινήτου Courage C65 LMP2 και με κινητήρα τριπλού ρότορα 456 ίππων που έτρεχε με καθαρή βιοαιθανόλη, το Furai ήταν το καθοριστικό concept car της εποχής του. Ένα απόλυτο αριστούργημα. Έπαιξε σε πολλά videogames και σε αντίθεση με πολλά πρωτότυπα ήταν πλήρως λειτουργικό. 

Mazda LM55 του 2014

Mazda LM55

Το LM55 του 2014 ήταν ένα από τα παλαιότερα αυτοκίνητα "Vision Gran Turismo" που δημιούργησαν οι κατασκευαστές για το Playstation. Και μέχρι σήμερα είναι ένα από τα πιο όμορφα. Το όνομά του προέρχεται από το αριθ. 55 του Mazda 787B, το οποίο σημείωσε μια απίθανη νίκη στο Le Mans το 1991. Κανένα λειτουργικό αυτοκίνητο δεν κατασκευάστηκε ποτέ, αλλά ένα μοντέλο πλήρους μεγέθους εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood το 2015. 

Mazda RX-Vision του 2015

Mazda RX-VISION

Ένα από τα πιο όμορφα πρωτότυπα αυτοκίνητα που υπήρξαν ποτέ; Πολύ πιθανόν. Το RX-Vision παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2015, διαθέτοντας την απόλυτη έκφραση της σχεδιαστικής γλώσσας "Kodo" της Mazda και κατασκευασμένο για να χωρέσει έναν περιστροφικό κινητήρα επόμενης γενιάς "Skyactiv-R". Τελευταία φορά που ακούσαμε για το RX-Vision ήταν σε τροχιά παραγωγής κάποια στιγμή το 2020, για να γιορτάσουν τα 100 χρόνια της φίρμας. Θα έχετε παρατηρήσει ότι σήμερα έχουμε φτάσει στο 2023 και το RX-Vision δεν έχει εμφανιστεί ακόμα.

Mazda RX-VISION

Best of Network