Η Audi μόλις λάνσαρε τη νέα μάρκα "AUDI" στην Κίνα, μια κίνηση που ελπίζει ότι θα βρει ανταπόκριση στους τοπικούς αγοραστές. Πέρα από το όνομα με κεφαλαία γράμματα, το νέο αυτό εγχείρημα εγκαταλείπει το παραδοσιακό λογότυπο με τους τέσσερις δακτυλίους για να "σηματοδοτήσει τόσο τη σύνδεση με την αδελφή μάρκα όσο και τη διαφοροποίηση από αυτήν".
Μια δεύτερη Audi λοιπόν, απλά γραμμένη διαφορετικά. Αν μπερδεύτηκες μην ανησυχείς, είναι λογικό. Πάμε να δούμε πώς μπορούμε να τα κάνουμε κάπως πιο ξεκάθαρα.
Για να υπογραμμίσει το λανσάρισμα του νέου logo, η Audi παρουσίασε ένα πρωτότυπο μοντέλο που ονομάζεται AUDI E, προσφέροντας μια γεύση από το τι μπορούμε να περιμένουμε από τη μάρκα στην αγορά της Κίνας στο προσεχές μέλλον.
Η μητρική Audi, ισχυρίζεται ότι αυτή η ταυτότητα προσφέρει το καλύτερο και από τους δύο κόσμους: "το αλάνθαστο DNA της Audi συναντά τις καινοτομίες της Κίνας". Με τον κίνδυνο πάντοτε να χαθείς στη μετάφραση, η Audi διευκρινίζει: "Η AUDI διαμορφώνεται 100% από το DNA της Audi και ενσαρκώνει το 'Vorsprung durch Technik' στην εποχή των ηλεκτρικών ευφυών συνδεδεμένων οχημάτων". Ελπίζουμε αυτό να ξεκαθαρίζει κάπως τα πράγματα στο μυαλό σας.
Καρπός της κοινοπραξίας με SAIC
Το νέο brand AUDI, είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Audi και της κινεζικής SAIC, με επικεφαλής τον Fermin Soneira, πρώην επικεφαλής της γραμμής προϊόντων της Audi για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Το concept που παρουσιάστηκε, αποτελεί προεπισκόπιση τριών μελλοντικών μοντέλων παραγωγής, που αναμένεται να κυκλοφορήσουν από τα μέσα του 2025.
Το AUDI E concept περιγράφεται ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό Sportback και "σημείο αναφοράς" για μια νέα γενιά οχημάτων. Έχει μήκος 4,87 μέτρα, πλάτος 1,99 μέτρα και ύψος 1,46 μέτρα, με το μεταξόνιο να διαμορφώνεται στα 2,95 μέτρα. Για λόγους σύγκρισης, τα νούμερα αυτά είναι αντίστοιχα με εκείνα του θερμικού Audi A5, αν και η σχεδιαστική γλώσσα των δύο μοντέλων είναι διαφορετική.
Η απουσία του παραδοσιακού λογότυπου της Audi γίνεται άμεσα αντιληπτή, καθώς έχει αντικατασταθεί από φωτιζόμενα γράμματα AUDI και στα δύο άκρα του αυτοκινήτου, καθώς και στα καλύμματα των τροχών. Αντί για μια παραδοσιακή μάσκα και εισαγωγές, το E concept διαθέτει προηγμένα στοιχεία φωτισμού LED και αισθητήρες για τα συστήματα ADAS του οχήματος.
Περνώντας στο εσωτερικό, η καμπίνα του AUDI E concept έχει επένδυση με ταπετσαρία από μικροΐνες και φωτιζόμενες πινελιές από ξύλο. Στο ταμπλό δεσπόζει μια τεράστια, κεκλιμένη οθόνη αφής 4K, που ενσωματώνει τον πίνακα οργάνων, το σύστημα infotainment και τους ψηφιακούς καθρέφτες σε μια ενιαία οθόνη που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.
Τεχνολογικό highlight o βασισμένος στην τεχνητή νοημοσύνη, AUDI Assistant, και μια μπάρα αφής που ονομάζεται AUDI Control. Τα μοναδικά φυσικά χειριστήρια είναι οι διακόπτες των παραθύρων και τα κουμπιά στο τιμόνι.
Η βάση του concept είναι μια νέα "Προηγμένη Ψηφιοποιημένη Πλατφόρμα", που αναπτύχθηκε από κοινού από τις Audi και SAIC. Η ισχύς προέρχεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με συνδυασμένη απόδοση 775 ίππων και 800 Nm ροπής.
Κορυφαίες επιδόσεις και ρυθμός φόρτισης
Πρόκειται για νούμερα που ανταποκρίνονται περισσότερο σε ένα μοντέλο με το logo RS στο αμάξωμα, με τις επιδόσεις να συνηγορούν επίσης σε αυτό. Σημειώστε επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, η AUDI υπόσχεται "πραγματικά Audi" επίπεδα άνεσης και δυναμικής οδήγησης, μαζί με εξελιγμένα ADAS ειδικά για την Κίνα.
Ένα πακέτο μπαταρίας με χωρητικότητα 100 kWh φέρεται ικανό να εξασφαλίσει αυτονομία 700 χιλιομέτρων (CLTC). Η αρχιτεκτονική 800V είναι συμβατή με "υπερταχεία φόρτιση", προσθέτοντας πάνω από 370 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.
Στην αγορά το 2025
Τα τρία πρώτα μοντέλα παραγωγής με τα σήματα της νέας μάρκας AUDI, αναμένεται να τοποθετηθούν στη μεσαία και μεγάλη κατηγορία, με τις πρώτες πωλήσεις να προγραμματίζονται για το 2025.
Το παράδοξο εδώ, είναι ότι η κανονική Audi έχει ήδη μια διευρυμένη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων που διατίθενται στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων όπως το Q4 e-tron (σε συνεργασία με την FAW), το Q5 e-tron (SAIC), το Q6 e-tron (SAIC) και το e-tron GT.
Τι είναι αυτό λοιπόν που δημιουργεί την ανάγκη για μια εντελώς νέα μάρκα; Η επίσημη γραμμή είναι ότι η AUDI είναι ένας τρόπος για να παραδοθεί ένα πιο στοχευμένο προϊόν για την κινζεική αγορά με την επιρροή της SAIC, ενώ παράλληλα θα επωφελείται από την τεχνολογία και το πρεστίζ του ονόματος Audi.