Η 3η Σεπτεμβρίου 1949 είναι μια σημαντική ημερομηνία στην ιστορία της Audi. Η ίδρυση της Auto Union στο Ingolstadt σηματοδότησε την αρχή ενός νέου κεφαλαίου στη Δυτική Γερμανία για τον κατασκευαστή αυτοκινήτων, ο οποίος προηγουμένως είχε την έδρα του στη Σαξονία.
Η εταιρεία επανεκκίνησε την παραγωγή σε κτίρια που ανήκαν άλλοτε στο Οχυρό του Ingolstadt, θέτοντας τα θεμέλια για την αναγέννηση της μάρκας με τους τέσσερις κύκλους στο Ingolstadt.
Η παρουσία της Audi στο Ingolstadt ξεκίνησε λίγο μετά το τέλος του πολέμου, όταν πρώην εργαζόμενοι της Auto Union AG, της εταιρείας που είχε έδρα στη Σαξονία, δημιούργησαν το 1945, μια κεντρική αποθήκη ανταλλακτικών στη διεύθυνση Schrannenstrasse 3, καθώς ήταν αδύνατο να εξασφαλιστούν ανταλλακτικά από τη ζώνη κατοχής της Σοβιετικής Ένωσης.
Η αποστολή τους ήταν να διατηρήσουν σε λειτουργία τα αυτοκίνητα της Auto Union από την προπολεμική περίοδο, παρέχοντας και παράγοντας ανταλλακτικά. Η απόφαση για επανεκκίνηση της κατασκευής αυτοκινήτων λήφθηκε μερικά χρόνια αργότερα.
Έχοντας καλύψει τις τυπικές απαιτήσεις, η Auto Union GmbH ιδρύθηκε στο Ingolstadt στις 3 Σεπτεμβρίου 1949. Η νέα εταιρεία άρχισε να κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο που ανταποκρινόταν στις ανάγκες μιας χώρας σε ανασυγκρότηση.
Το DKW F 89 Schnelllaster, ένα αξιόπιστο και απλό φορτηγάκι, προσφέρθηκε σε διάφορες εκδόσεις αμαξώματος. Ο σχεδιασμός του βασίστηκε σε αποδεδειγμένη προπολεμική τεχνολογία, με κίνηση στους εμπρός τροχούς και έναν εγκάρσιο δίχρονο κινητήρα δύο κυλίνδρων.
Τον Νοέμβριο του 1949, ακολούθησε ένα δεύτερο όχημα, το DKW RT 125. Η μοτοσυκλέτα συνέβαλε σημαντικά στην προσιτή κινητικότητα στη μεταπολεμική Γερμανία. Όμως το RT 125 ήταν επίσης ένας "παλιός φίλος", καθώς είχε αναπτυχθεί το 1939 στο εργοστάσιο DKW στο Zschopau και είχε κατασκευαστεί κατά τη διάρκεια του πολέμου για εξαγωγές και για την Wehrmacht.
Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, η παραγωγή του μοντέλου επανεκκίνησε στο κρατικό πλέον εργοστάσιο μοτοσικλετών στο Zschopau, στη Σαξονία, στην Ανατολική Γερμανία, με το όνομα IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau) RT 125.
Στο μοντέλο του Ingolstadt προστέθηκε ένα "W" για να το προσδιορίσει ως προϊόν της Δυτικής Γερμανίας. Εκτός από το ελαφρώς στρογγυλεμένο ντεπόζιτο, το RT 125 ήταν σχεδόν πανομοιότυπο με το προπολεμικό μοντέλο, με το πιρούνι σε σχήμα τραπεζοειδούς, την ανάρτηση με λαστιχένια λωρίδα, τον δίχρονο κινητήρα 4,75 PS και το τριών ταχυτήτων κιβώτιο ταχυτήτων με ποδομοχλό.
Για περίπου δέκα χρόνια, οι εγκαταστάσεις παραγωγής στο κέντρο του Ingolstadt και το εργοστάσιο του Ντίσελντορφ ήταν το κέντρο της νέας Auto Union GmbH, μέχρι να κατασκευαστεί ένα νέο εργοστάσιο στην Ettinger Strasse για λόγους χωρητικότητας.
Στις 21 Αυγούστου 1959, ξεκίνησε η παραγωγή στο εργοστάσιο της Ettinger Strasse του προσιτού μικρού αυτοκινήτου DKW Junior, το οποίο, μετά τη διακοπή του DKW RT 125W το 1957, σηματοδότησε την μόνιμη εστίαση της Auto Union GmbH στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων.
Οι φετινοί εορτασμοί
Εβδομήντα πέντε χρόνια μετά την ιστορική ίδρυση της εταιρείας, μια διάλεξη στο μουσείο Audi θα ξεκινήσει τους εορτασμούς για την 75η επέτειο. Ο Ralf Friese, ιστορικός της εταιρείας στην Audi Tradition, θα μιλήσει για την δύσκολη νέα αρχή της εταιρείας, τα πρώτα χρόνια στο κέντρο του Ingolstadt και τη μετακίνηση της Auto Union στο νέο εργοστάσιο στην Ettinger Strasse.
Οι εορτασμοί θα περιλαμβάνουν επίσης "Νύχτα στο Μουσείο" με ξεναγήσεις, συναυλίες και άλλα events, ενώ θα υπάρχουν σε ένα γεμάτο διήμερο εκδηλώσεων, και άλλες διαλέξεις, ιστορικές αναδρομές, προβολές και ψυχαγωγία και ενημέρωση με κεντρικό θέμα τα 75 χρόνια της Audi στο Ingolstadt.