Η 3η γενιά του δημοφιλούς μεσαίου SUV της Audi, του Q5, είνα εδώ. Και συνδυάζει ιδανικά δύο κόσμους. Αρχικά των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά και εκείνον της ήπια υβριδικής τεχνολογίας. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά, ξεκινώντας από την σχεδίαση του νέου Q5. Η οποία είναι τυπική Audi.
Τόσο, ώστε να μην ξενίζει κανέναν από τους υπάρχοντες κατόχους μοντέλων της γερμανικής φίρμας, ενώ παράλληλα, φροντίζει να ενσωματώσει στοιχεία της σύγχρονης σχεδιαστικής γραφής της. Όπως το αιχμηρό σχήμα των μπροστινών φώτων και η ενιαία φωτιζόμενη μπάρα στο πίσω μέρος. Επίσης, το Q5 είναι το πρώτο SUV της Audi που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Premium Platform Combustion.
3λιτρος V6 για το SQ5
Και βέβαια, η Audi φρόντισε παράλληλα με την αποκάλυψη των συμβατικών εκδόσεων του Q5, να παρουσιάσει και την έκδοση SQ5, που υιοθετεί έναν κινητήρα V6 TFSI 3.0 λίτρων, με απόδοση 362 θερμικών ίππων και 550 Nm ροπής. Και η οποία, με τη μαύρη γυαλιστερή μάσκα "singleframe”, τις μεγάλες εμπρός εισαγωγές αέρα και τα στενότερα φωτιστικά σώματα OLED, δείχνει πολύ πιο επιθετική από πριν.
Στο πίσω μέρος του SQ5 θα συναντήσεις τις παραδοσιακές τετραπλές εξατμίσεις κάτω από έναν επανασχεδιασμένο πίσω διαχύτη που έχει ενσωματωθεί στον νέο προφυλακτήρα. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τους μεγάλους δίσκους των φρένων, που βρίσκονται πίσω από τις ειδικής σχεδίασης ζάντες του SQ5.
Και βενζίνη και diesel
Μπορεί να ξεκινήσαμε την αναφορά μας με το κορυφαίο SQ5, αλλά και οι υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας του νέου Q5 παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Η βασική έκδοση διαθέτει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων με ισχύ 204 ίππων και 340 Nm ροπής, ενώ υπάρχει και ένας τετρακύλινδρος diesel 2.0 λίτρων με την ίδια απόδοση (204 ίπποι) και 400 Nm ροπής.
Όλες οι εκδόσεις του νέου Q5 διαθέτουν το γνωστό σύστημα τετρακίνησης "quattro” της Audi, καθώς και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Η γερμανική εταιρεία δεν ανακοινώνει προς το παρόν λεπτομέρειες για τις επιδόσεις, κάτι που λογικά θα γίνει κάποια στιγμή στο προσεχές διάστημα.
Συνολικά, είτε πρόκειται για το SQ5 είτε για το "απλό” νέο Q5, πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει βελτιωθεί ουσιαστικά. Η Audi έχει δουλέψει σκληρά στην βελτιστοποίηση της ροής του αέρα, για να βοηθήσει όσο καλύτερα μπορεί το μεγάλο SUV αυξημένων διαστάσεων.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως και οι τρεις προαναφερθείσες εκδόσεις, διαθέτουν την υβριδική τεχνολογία "MHEV Plus” της Audi, η οποία ενσωματώνει ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων (έναν στον κινητήρα και έναν στο κιβώτιο ταχυτήτων) και μια πολύ μικρή μπαταρία 1,7 kWh για να ενισχύσει τόσο την αποδοτικότητα όσο και τις επιδόσεις.
Το σημαντικό είναι πως εξασφαλίζει μια έστω μικρή ηλεκτρική αυτονομία, καθώς και μια επιπλέον ισχύ 24 ίππων και 230 Nm ροπής, όταν απαιτείται. Η Audi υποστηρίζει πως όλες οι εκδόσεις διαθέτουν "προοδευτικό” σύστημα διεύθυνσης, ενώ εκτός από τη στάνταρ ανάρτηση, διατίθεται προαιρετικά και σπορ ανάρτηση ως επιλογή στις εκδόσεις S line και Edition 1.
Φυσικά, το SQ5 διαθέτει προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, και λογικά θα υπάρχει αισθητή διαφορά μεταξύ των λειτουργιών "comfort” και "sport”.
Εντελώς νέο εσωτερικό
Μεγάλες είναι οι διαφορές και στο εσωτερικό, όπου τα νέα Q5 και SQ5 εγκαταλείπουν τη λογική με τα πολλά κουμπιά του απερχόμενου μοντέλου και εναρμονίζονται με την τάση της εποχής. Κάτι που μεταφράζεται σε τεράστιες οθόνες αφής.
Έτσι λοιπόν, καθώς πολλοί κατασκευαστές εκφράζουν την άποψη πως η κατάσταση με τις οθόνες στα ταμπλό των αυτοκινήτων έχει γίνει υπερβολική και πως αυτές μάλλον θα πρέπει να αρχίσουν να μειώνονται, φαίνεται πως ακόμη βρισκόμαστε στη φάση που αυξάνονται. Έστι λοιπόν, αρχικά υπάρχουν δύο οθόνες OLED. Ένα virtual cockpit 11,9 ιντσών για τον οδηγό με κορυφαία γραφικά, που ακολουθείται από την οθόνη MMI 14,5 ιντσών.
Επιπλέον, μπορείτε να επιλέξετε μια τρίτη οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό (10,9 ιντσών) ώστε να έχετε ένα ταμπλό γεμάτο οθόνες. Στο υπόλοιπο μέρος του εσωτερικού, τα καθίσματα έχουν καπιτονέ σχεδίαση, με "προσανατολισμό στην άνεση” και μαλακά υλικά.
Η καμπίνα φωτίζεται καλύτερα από πριν χάρη στον ατμοσφαιρικό εσωτερικό φωτισμό και αναμένεται να είναι πιο ήσυχη, λόγω της βελτιωμένης ηχομόνωσης στο παρμπρίζ και τα μπροστινά παράθυρα.
Σε επίπεδο ηχοσυστήματος, οι επιλογές ποικίλλουν από το απλό ηχοσύστημα της Audi στις βασικές εκδόσεις, μέχρι το Bang & Olufsen στο SQ5 και προαιρετικά στις μικρότερες εκδόσεις.
"Το Audi Q5 είναι το πιο επιτυχημένο και σημαντικό SUV μοντέλο μας στη μεσαία κατηγορία για περισσότερα από 15 χρόνια”, δήλωσε ο επικεφαλής της Audi, Gernot Dollner. "Σηματοδοτεί το επόμενο σημαντικό βήμα στην ανανέωση της γκάμας μας. Είμαι βέβαιος ότι το νέο Audi Q5, ως SUV με σπορ προσανατολισμό και δυναμική σχεδίαση, θα συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του”, κατέληξε.