17 χρόνια. Τόσα έχουν περάσει από την τελευταία φορά που μια BMW Μ5 Touring πέρασε τη γραμμή παραγωγής. Στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε, η εικόνα της αγοράς έχει αλλάξει δραματικά. Και δεν μιλάμε μόνο για την είσοδο των ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά και για τον σχεδόν αφανισμό των μοντέλων με αμάξωμα station wagon.
Κι όμως, μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η BMW παρουσιάζει την μόλις 3η έκδοση Touring στην ιστορία της Μ5. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των ανθρώπων που θα χαρούν στο άκουσμα της είδησης, αλλά πιθανότατα θα είναι κάποιοι με οικογένεια, αυξημένες μεταφορικές ανάγκες και αντίστοιχα αυξημένες καταθέσεις.
Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για ένα μοντέλο που όλα όσα το αφορούν είναι τεράστια. Από τους αριθμούς, μέχρι τα μεγέθη. Ξεκινώντας από το αμάξωμα που έχει μήκος 5 μέτρα και πλάτος σχεδόν 2 μέτρα. Κι αν έχεις αρχίσει να αναρωτιέσαι πού σταματάει η ζυγαριά στη νέα Μ5 Touring, η απάντηση είναι πως σταματάει σε ένα νούμερο που ακόμη κι η ίδια η BMW θα δυσκολεύεται να πιστέψει πως αφορά ένα μοντέλο με το logo M στο αμάξωμα.
Ξεπερνά τους 2,5 τόνους
Λίγο πάνω από 2,5 τόνους, καθώς ακόμη κι η BMW δεν είναι σίγουρη για το βάρος της Μ5. Αυτό είναι κάτι παραπάνω από 60 κιλά αυξημένο σε σχέση με την έκδοση sedan. Τουλάχιστον η γερμανική εταιρεία μας ενημερώνει πως η κατανομή αυτού του βάρους, είναι 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες, αν αυτό μπορεί να σε κάνει να αισθανθείς λίγο καλύτερα.
Κι αν θέλεις ένα διάλειμμα από τα δυναμικά χαρακτηριστικά, καλό είναι να ξέρεις πως ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 500 λίτρα και αν αφήσεις τα παιδιά σπίτι, μπορεί να φτάσει και τα 1.630 λίτρα. Στιλιστικά, το να παρουσιάσεις ένα όμορφο station wagon αμάξωμα, δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο. Η Μ5 Touring δεν ξεφεύγει από τον κανόνα, αν και το τελικό αποτέλεσμα αποπνέει δυναμισμό.
Εκτός από την όμορφα ενσωματωμένη αεροτομή οροφής που χαρακτηρίζει το M5 Touring, δεν υπάρχουν και πολλά στοιχεία διαφοροποίησης από την εικόνα της sedan εκδοχής. Οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών παραμένουν, όπως και το μπροστινό splitter και ο πισω διάχυτης, στοιχεία απαραίτητα για κάθε μοντέλο επιδόσεων.
Κοινά τεχνικά χαρακτηριστικά με την sedan
Α, οι επιδόσεις. Αν έχεις ξεχάσει τα στοιχεία που συνοδεύουν την Μ5, εδώ σου δίνεται μια καλή ευκαιρία για επανάληψη. Το υβριδικό σύνολο περιλαμβάνει έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα των 4.4 λίτρων, που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 18,6 kWh. Η συνολική ισχύς ανέρχεται σε 727 ίππους (οι 600 προέρχονται από το θερμικό σύνολο) και 1.000 Nm ροπής.
Η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 3,5 δευτερόλεπτα έναντι 3,4 δευτερολέπτων της Μ5 sedan, ενώ το 0-200 km/h σε 11,1 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, αλλά μπορεί να φτάσει και τα 304 km/h με το προαιρετικό πακέτο M Driver's.
Η Μ5 Touring είναι τετρακίνητη με δυνατότητα απενεργοποίησης, διαθέτει τετραδιεύθυνση, προσαρμοζόμενη ανάρτηση, ηλεκτρική πίσω πόρτα αλλά όχι και οροφή από ανθρακονήματα (καθώς η BMW δεν μπόρεσε να βρει προμηθευτή ικανό να κατασκευάσει ένα τόσο μακρύ ενιαίο κομμάτι).
Στην αγορά τέλη του χρόνου
Άλλα στοιχεία εξοπλισμού περιλαμβάνουν μια στάνταρ πανοραμική οροφή Sky Lounge, λωρίδες επένδυσης οροφής σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα και στάνταρ ηλεκτρικές περσίδες πίσω. Το υπόλοιπο εσωτερικό παραμένει γνώριμο, με εσωτερικό φωτισμό ειδικά για την M5, νέο σχεδιασμό τιμονιού, λειτουργικό σύστημα 8.5 της BMW και Curved Display με γραφικά ειδικά για την M.
Η νέα BMW M5 Touring έκανε το ντεμπούτο της στο Pebble Beach Automotive Week την Πέμπτη 15 Αυγούστου. Το λανσάρισμα στην παγκόσμια αγορά θα ξεκινήσει προς το τέλος του έτους ως MY2025, με τις τιμές για κάθε αγορά, να ανακοινώνονται όσο θα πλησιάζει η ημερομηνία διάθεσης του νέου μοντέλου.