Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα που επικαλούνται πηγές μέσα από την εταιρεία, ο όμιλος Volkswagen θα καθυστερήσει την παρουσίαση του κορυφαίου της ηλεκτρικού μοντέλου Trinity, ενώ αντιθέτως, ενδέχεται να επισπεύσει την παρουσίαση ενός αμιγώς ηλεκτρικού Golf.
Η παραγωγή του Trinity, το οποίο προοριζόταν να είναι ο κύριος ανταγωνιστής του Tesla από πλευράς VW, διαθέτοντας προηγμένα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, φέρεται τώρα να μετατίθεται για τα τέλη του 2032, αντί για το 2026, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
Η καθυστέρηση αποτελεί μέρος της ανακατανομής των επενδύσεων για την παρουσίαση προϊόντων από τον διευθύνοντα σύμβουλο του VW Group, Oliver Blume. Θα επιτρέψει στις υπάρχουσες πλατφόρμες EV του ομίλου (την MEB που χρησιμοποιείται στα μοντέλα ID της VW και την PPE που χρησιμοποιείται στην ηλεκτρική Porsche Macan και το Audi Q6 E-tron) να χρησιμοποιηθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να υπάρξει απόσβεση του κόστους επένδυσης από πλευράς VW.
Η πλατφόρμα MEB πρόκειται να αναβαθμιστεί σε MEB+ το 2026 και η πλατφόρμα PPE θα λάβει μια αναβάθμιση λογισμικού μέσα στους επόμενους 36 μήνες, με τη βοήθεια της Rivian, νέου συνεργάτη του VW Group, αναφέρει η Handelsblatt.
Η αναβολή είναι επίσης μια απόφαση που σχετίζεται και με την επιβράδυνση της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων και της προσπάθειας του Blume για μείωση του κόστους, ανέφεραν πηγές στην εφημερίδα.
Το πλάνο του Blume για την ανάπτυξη νέων προϊόντων EV είχε ως εξής:
• Ένα αμιγώς ηλεκτρικό Golf, με την κωδική ονομασία ID Golf, που θα κυκλοφορήσει το 2029 ή νωρίτερα. Το Golf EV θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας VW που θα χρησιμοποιήσει τη νέα πλατφόρμα Scalable Systems Platform (SSP) του ομίλου με βάση το λογισμικό, αντί του Trinity που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο.
• Ένα αμιγώς ηλεκτρικό Audi A4 θα λανσαριστεί στα τέλη του 2028. Αυτό σημαίνει ότι η Audi, η οποία χρειάζεται τεχνολογική ώθηση, θα είναι η πρώτη μάρκα του VW Group που θα χρησιμοποιήσει την αρχιτεκτονική SSP.
• Ο διάδοχος του VW ID.4 που βασίζεται στην πλατφόρμα SSP θα έρθει το 2030 αντί για το 2028.
• Το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού crossover VW T-Sport που βασίζεται στην SSP θα μετατεθεί επίσης για το 2031, από το 2029.
Αναδιαμόρφωση του πλάνου του Diess
Το Trinity είναι ένα από τα πολλά project που δημιουργήθηκαν από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του VW Group, Herbert Diess και τα οποία ο Blume έχει αναδιαμορφώσει σε μια προσπάθεια να εξορθολογίσει το εκτεταμένο δίκτυο παραγωγής του ομίλου κατά τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα νέα λανσαρίσματα EV του ομίλου έχουν επίσης πληγεί από καθυστερήσεις στη θυγατρική εταιρεία λογισμικού Cariad. Ο Blume προχώρησε σε συνεργασίες με την αμερικανική Rivian και την κινεζική Xpeng, για να βοηθήσει να ξεπεραστούν τα προβλήματα στο λογισμικό της.
Με πληροφορίες από Automotive News Europe