Video: H Toyota εξελίσει μυστικά νέο δίλιτρο κινητήρα για υψηλές επιδόσεις

Παρά την απόλυτη μυστικότητα η Toyota μας επιτρέπει να ακούσουμε για λίγο τον ήχο του νέου δίλιτρου κινητήρα που εξελίσει για υψηλές επιδόσεις.

Toyota Mazda Subaru θερμικοί κινητήρες χωρίς ρύπους

Πρόσφατα η Toyota μαζί με άλλους Ιάπωνες κατασκευαστές ανακοίνωσαν την κατασκευή μιας νέας οικογένειας κινητήρων που θα είναι θερμικοί αλλά τόσο ευέλικτοι στα καύσιμα που χρησιμοποιούν, ώστε θα είναι ουσιαστικά καθαροί για το περιβάλλον. Η αρχική ανακοίνωση έδωσε κάποιες πολύ ενθαρυντικές πρώτες λεπτομέρειες, όμως τώρα μπορούμε να ακούσουμε λίγο από τον νέο δίλιτρο κινητήρα που εξελίσσεται και  δοκιμάζεται μυστικά. 

Διαβάστε Επίσης

Ένα video που δημοσιεύτηκε στο κανάλι Toyota Times μας φέρνει στην πίστα του Fuji, στο πεδίο δοκιμών, με οικοδεσπότη τον Takashi Uehara, τον άνθρωπο δηλαδή που έχει αναλάβει το έργο των συγκεκριμένων κινητήρων. Η ύπαρξη των νέων κινητήρων δεν είναι μυστικό προφανώς, αλλά οι δοκιμές τους είναι και ακριβώς για αυτό το λόγο η Toyota δεν επέτρεψε να φανεί το αυτοκίνητο στον οποίο έχει τοποθετηθεί ο συγκεκριμένος. 

Παρόλα αυτά μπορούμε να καταλάβουμε πως μοιάζει με ένα Lexus IS και χωρίς να επιβεβαιώνει ούτε ο Uehara, ούτε ο δημοσιογράφος πως μιλάμε για τον δίλιτρο, αυτό είναι μάλλον σίγουρο γιατί αυτός είναι που προορίζεται για τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και πιθανώς την επόμενη γενιά του Toyota GR Yaris

Toyota Mazda Subaru θερμικοί κινητήρες χωρίς ρύπους

 
Ο κινητήρας βρίσκεται ακόμα υπό εξέλιξη και η Toyota προφανώς ήθελε να ακούσουμε πως πρόκειται για ένα σύνολο με πολλές στροφές. Ο Uehara αναφέρει ότι χάρη στο μικρότερο μέγεθός του, ο κινητήρας βενζίνης είναι τοποθετημένος πιο πίσω, μειώνοντας το κέντρο βάρους και μειώνοντας τους κραδασμούς που γίνονται αισθητοί στην καμπίνα.
Toyota Mazda Subaru θερμικοί κινητήρες χωρίς ρύπους

Θα είναι κατά 10% μικρότερος και ελαφρύτερος από τον υπάρχοντα των 2,4 λίτρων. Ταυτόχρονα, η Toyota κάνει λόγο για επιπλέον ισχύ και αύξηση της οικονομίας καυσίμου κατά 30%. Όπως και οι κινητήρες των 1,5 λίτρων, ο δίλιτρος αναπτύσσεται με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση.

Αντίστοιχα, ο μικρότερος ατμοσφαιρικός των 1,5 λίτρων αναπτύσσεται για να αντικαταστήσει τον σημερινό τρικύλινδρο που βρίσκεται σε μια μεγάλη ποικιλία μοντέλων. Θα είναι 10% μικρότερος σε όγκο, ύψος και βάρος για να "φέρει επανάσταση στη συσκευασία του οχήματος". Οι Ιάπωνες έχουν ήδη κάνει μια επίδειξη σε ένα Τoyota Prius θέλοντας να επισημάνουν πως ο όγκος του κινητήρα και η τοποθέτησή του βοηθά εξαιρετικά στην αεροδυναμική σχεδίαση.  

Toyota Mazda Subaru θερμικοί κινητήρες χωρίς ρύπους

Δεν υπάρχει ακόμα καμία πληροφορία για το πότε οι κινητήρες θα εγκατασταθούν σε αυτοκίνητα παραγωγής. Δεδομένου ότι η ανάπτυξη δεν έχει ολοκληρωθεί, φαίνεται απίθανο να είναι έτοιμοι για ένα όχημα που έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2025. Μια έκθεση των Financial Times υποστηρίζει ότι τα πρώτα αυτοκίνητα με τους νέους κινητήρες αναμένεται να κυκλοφορήσουν στα τέλη του 2026.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network