Φυσικά είναι κάτι που δεν μπορείς να καταλάβεις απλά κοιτάζοντας το νέο επαγγελματικό VW Transporter, αλλά είναι βασισμένο στο Ford Transit.
Μάλιστα η Ford παρέχει και κινητήρες, οι οποίοι περιλαμβάνουν αρκετές εκδόσεις diesel, οι οποίες παραμένουν δημοφιλείς στην Ευρώπη ειδικά στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων, καθώς και plug-in υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Αλλά ενώ η εξωτερική εμφάνιση του Transporter δεν μοιάζει καθόλου με του Transit Custom, το εσωτερικό του είναι σχεδόν πανομοιότυπο, συμπεριλαμβανομένης της οθόνης οδηγού 12 ιντσών και της οθόνης infotainment 13 ιντσών, η οποία διαθέτει μια ανανεωμένη έκδοση του ίδιου λειτουργικού συστήματος. Τα ψηφιακά γραφικά του πίνακα οργάνων πάντως, αφορούν αποκλειστικά το μοντέλο της VW, όπως και το τιμόνι.
Και οι τρεις ηλεκτρικές εκδόσεις του Transporter εφοδιάζονται με την ίδια μπαταρία 68 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας 64 kWh που τροφοδοτεί και το Ford E-Transit Custom. Έχουν όλες έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η απόδοσή τους διαμορφώνεται σε 134, 215 και 282 ίππους, αντίστοιχα. Η VW δεν έχει ανακοινώσει την αυτονομία για καμία από τις εκδόσεις, αλλά αν αυτό μπορεί να αποτελεί μια ένδειξη, το E-Transit Custom μπορεί να διανύσει 335 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Θα έρθει και έκδοση με μικρότερη μπαταρία
Η VW ανακοίνωσε πως θα λανσάρει επίσης μια έκδοση ακόμη χαμηλότερης ισχύος με μικρότερη μπαταρία που θα είναι κατάλληλη αποκλειστικά για ταχυδρομικές αποστολές μικρών αποστάσεων.
Η μέγιστη ισχύς φόρτισης πρέπει να είναι η ίδια με αυτή του E-Transit, το οποίο μπορεί να υποστηρίξει έως 125 kW. Αυτό είναι αρκετό για φόρτιση από 10 έως 80% σε 39 λεπτά, ενώ μια φόρτιση 10 λεπτών θα προσθέσει περισσότερα από 80 χιλιόμετρα αυτονομίας. Αντίστοιχα, η πλήρης φόρτιση σε wallbox 11 kW, διαρκεί κάτι λιγότερο από 7 ώρες, σύμφωνα με τη Ford.
Η plug-in υβριδική έκδοση συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 2.5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής ισχύος 229 ίππων που κατευθύνεται στους εμπρός τροχούς. Με καθαρή χωρητικότητα μπαταρίας 16,5 kWh, το Transporter υπόσχεται έως 56 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης στην πόλη ή 37 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο.
Αυτά τα στοιχεία προέρχονται επίσης από το Ford Transit Custom PHEV, αλλά θα πρέπει να είναι σχεδόν πανομοιότυπα για τα φορτηγά VW.
Με διαφορετικά αμαξώματα και μεταξόνια
Στην ευρωπαϊκή αγορά, θα μπορείς να παραγγείλεις το νέο Transporter σε διάφορες εκδόσεις αμαξώματος και μεταξόνιου, με μία ή δύο σειρές καθισμάτων ή ως διπλή καμπίνα με μακρύ μεταξόνιο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται το "Kombi” (μεταφορά επιβατών), το "Panel Van” (με πρόσθετο χώρο αποσκευών για εμπορεύματα) και το εννιαθέσιο "Caravelle”.
Μπορείς επίσης να επιλέξεις κανονικό ή υπερυψωμένο αμάξωμα για τις περισσότερες παραλλαγές, αλλά όποιο κι αν επιλέξεις τελικά, το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 1,33 τόνων και ικανότητα ρυμούλκησης 2,8 τόνων είναι σε όλα τα ίδια.
Το στυλ του αμαξώματος προφανώς θα επηρεάζει την αυτονομία των ηλεκτρικών εκδόσεων, ειδικά αν στις υποχρεώσεις τους περιλαμβάνεται περισσότερη οδήγηση και ρυμούλκηση στον αυτοκινητόδρομο. Στη Γερμανία, η plug-in υβριδική έκδοση του νέου Transporter ξεκινά λίγο πάνω από τα 55.000 ευρώ, αλλά η τιμολόγηση για τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.
Συγκριτικά, το Ford E-Transit Custom έχει τιμή εκκίνησης μόλις κάτω από 50.000 ευρώ και το VW Transporter θα πρέπει λογικά να βρίσκεται κάπου εκεί.