Οι σχεδιαστές του νέου Audi Α6 e-tron αποκαλύπτουν τα μυστικά του

Είναι οι σχεδιαστές του νέου Audi A6 e-tron αλλά κυρίως είναι γείτονες και διαμορφώνουν το αισθητικό μέλλον της Audi στα γκαράζ τους που συνορεύουν. Είναι ο Sascha Heyde και ο Wolf Seebers.

Audi A6 Avant & Sportback Design
Audi A6 Avant & Sportback Design
Audi A6 Avant & Sportback Design
Audi A6 Avant & Sportback Designers
Audi A6 Avant & Sportback Designers
Audi A6 Avant & Sportback Designers
Audi A6 Avant & Sportback Designers
Audi A6 Avant & Sportback Designers

Ο Sascha Heyde και ο Wolf Seebers ζουν ο ένας δίπλα στον άλλον με τα γκαράζ τους να συνορεύουν. Εκεί λατρεύουν να περνούν χρόνο μαζί και αποφεύγουν να συζητούν για δουλειές, αλλά όχι με ιδιαίτερη επιτυχία, καθώς εργάζονται αμφότεροι στο σχεδιαστικό τμήμα της Audi, όπου μαζί έχουν διαμορφώσει την οικογένεια του Audi A6 e-tron

Audi A6 Avant & Sportback Design

Αρχικά παρουσίασαν το όραμά τους στο εντυπωσιακό πρωτότυπο A6 e-tron και στο πρωτότυπο A6 Avant e-tron, το 2022, τώρα έχουν μεταφέρει το σχέδιο και την τεχνολογία εκείνων των concept στην παραγωγή. Αλλά πώς μπορεί κάποιος να κάνει την ιδέα του πραγματικότητα; Μια συζήτηση με δύο πραγματικούς αδελφούς του σχεδιασμού για τη φιλία τους και τη δουλειά τους.


Ερώτηση: Κύριε Heyde και κύριε Seebers, η ιστορία του Audi A6 e-tron ξεκίνησε με δύο πρωτότυπα αυτοκίνητα. Χρειάζονται ακόμα τα πρωτότυπα σήμερα;
Sascha Heyde:
Σκεφτόμαστε τα πρωτότυπα ως οράματα χωρίς περιορισμούς. Ελεύθερα και αδιάκοπα ως προς τη σύλληψη και την υλοποίησή τους. Ζούμε σε μια μοναδική εποχή για τον σχεδιασμό αυτοκινήτων. Η σημασία των βιώσιμων λύσεων, η καταλληλότητα για καθημερινή χρήση, η προσωπική ελευθερία και η εξέλιξη του DNA υψηλής απόδοσης και ποιότητας της Audi για την εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – ο σχεδιασμός μπορεί να πάρει πολλές προσεγγίσεις για να βοηθήσει στη διαμόρφωση αυτής της μετάβασης.

Διαβάστε Επίσης

Τα πρωτότυπα μας επιτρέπουν να διαλύσουμε γρήγορα και συστηματικά τα παλιά εμπόδια, να δημιουργήσουμε νέους κόσμους και να αναζητήσουμε απαντήσεις. Είναι πρωτοπόροι της καινοτομίας που αντιπροσωπεύουν ένα όραμα σχεδιασμού και νέων τεχνολογιών.

Wolf Seebers: Τα αυτοκίνητα δεν αφορούν πλέον μόνο τη μετακίνηση από το Α στο Β όσο το δυνατόν πιο άνετα, γρήγορα και βολικά. Αυτό είναι πλέον πολύ περιορισμένη σκέψη. Τα αυτοκίνητα στην κατηγορία premium είναι περισσότερο σαν σύντροφοι, αντικείμενα σχεδιασμού και έκφραση της προσωπικότητάς σας. Τα πρωτότυπα μας βοηθούν να εξερευνήσουμε, να ορίσουμε και να δημιουργήσουμε τέτοιους χώρους χωρίς περιορισμούς.

Audi A6 Avant & Sportback

Ερ.: Το 2021, παρουσιάσατε το Audi A6 e-tron concept ως τον πρόδρομο μιας καινοτόμου οικογένειας με πλήρως ηλεκτρική κίνηση και ως Sportback. Λοιπόν τότε, δεν υπήρχαν όρια, καμία απαίτηση; Τα χέρια σας ήταν εντελώς ελεύθερα;
Sascha Heyde:
Στην αρχή, καθορίζουμε αν ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο θα λειτουργήσει ως πρόδρομος για επερχόμενα μοντέλα παραγωγής ή αν θα προβλέψει μελλοντικές εξελίξεις. Όταν πρόκειται για ένα πρωτότυπο που προσανατολίζεται στην παραγωγή, μπορούμε αρχικά να αγνοήσουμε τις καθαρά τεχνικές απαιτήσεις και να δώσουμε προτεραιότητα στις αναλογίες πάνω απ' όλα, γιατί αυτές είναι οι πιο σημαντικές για έναν καλό σχεδιασμό. Αυτό σημαίνει ότι οι σχεδιαστές τείνουν να υπερβάλλουν λίγο εδώ. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα πρωτότυπα αυτοκίνητα τείνουν να έχουν μια πιο επίπεδη, πιο ευρεία στάση από ό,τι θα ήταν δυνατό για τα μοντέλα παραγωγής.

Wolf Seebers: Δείξαμε συγκεκριμένες μορφές πολύ νωρίς για πολλά από τα πρωτότυπά μας. Πάρτε το Audi TT: Όταν η Audi παρουσίασε το πρωτότυπο στην IAA το 1995 στη Φρανκφούρτη, κανείς δεν πίστευε ότι το αυτοκίνητο θα ήταν στο δρόμο στην ίδια μορφή μόλις τρία χρόνια αργότερα. Παρόλο που οι κατευθυντήριες γραμμές ασφαλείας οδήγησαν σε αρκετές βελτιώσεις, δεν θα μπορούσατε να το καταλάβετε από το εξωτερικό. Κατά τη γνώμη μου, επιτύχαμε κάτι παρόμοιο με το Audi A6 e-tron.

Audi A6 Avant & Sportback Designers

Εδώ χτυπά η καρδιά των ηλεκτρικών Audi

Ερ.: Η βάση για το A6 e-tron είναι η νέα τεχνολογική αρχιτεκτονική, η Premium Platform Electric ή PPE εν συντομία. Πώς επηρέασε αυτό τον σχεδιασμό;

Wolf Seebers: Όπως ήδη ανέφερε ο Sascha, οι αναλογίες είναι τα πάντα. Ήμασταν αποφασισμένοι να δώσουμε στο A6 e-tron τις ελκυστικές αναλογίες του πρωτότυπου αυτοκινήτου. Μιλώ για την κλασική σιλουέτα Sportback που οι θαυμαστές της Audi είναι εξοικειωμένοι. Το Audi A6 e-tron είναι το πρώτο μοντέλο χαμηλού πατώματος στην PPE και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – από άποψη σχεδιασμού, ήταν μια πραγματική πρόκληση. Σε ένα e-tron, η μπαταρία είναι η καρδιά του αυτοκινήτου. Αισθητικά, αυτό κάνει το όχημα υψηλότερο από ό,τι θα θέλαμε οι σχεδιαστές. Για να βγάλουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, εδώ ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις για κάθε χιλιοστό. Αναπτύξαμε το ένθετο στο μαρσπιέ για να εισάγουμε μια οριζόντια τομή στο αυτοκίνητο, προσθέτοντας ένα ακόμα τμήμα στο πλάι του προφίλ για να αντισταθμίσουμε οπτικά το πρόσθετο ύψος.

Sascha Heyde: Το ένθετο έχει γίνει ένα πραγματικό χαρακτηριστικό της αισθητικής που μοιράζονται τα ηλεκτρικά μας μοντέλα. Μπορείτε να το δείτε στο Q6 e-tron, τον υψηλό αντίστοιχο του A6 e-tron και στη νέα σειρά e-tron GT.

Συνειδητά αποφασίσαμε να αναδείξουμε την περιοχή όπου χτυπά η καρδιά των ηλεκτρικών μας μοντέλων. Επίσης, θέλαμε να κρατήσουμε το μπροστινό μέρος του A6 e-tron πολύ κοντά στο concept. Το προοδευτικό πρόσωπο φαίνεται υψηλής τεχνολογίας και φουτουριστικό λόγω ττης αντίστροφης γρίλιας και των έντονα τονισμένων φώτων ημέρας.

Όταν κοιτάτε την πρόσοψη του A6 e-tron, σας κοιτάζει πίσω με δύο μάτια – χάρη στα πιο προοδευτικά και λεπτά φώτα που έχουμε σχεδιάσει ποτέ στην Audi. Τα κύρια τεχνολογικά χαρακτηριστικά φωτισμού στους προβολείς καταλαμβάνουν χώρο. Θα είχαν αυξήσει οπτικά το ύψος του αυτοκινήτου, έτσι τα ενσωματώσαμε στη σκοτεινή μάσκα που περιβάλλει τη γρίλια. Χρησιμοποιήσαμε το ίδιο κόλπο για όλα τα λειτουργικά στοιχεία στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, τη τεχνική μονάδα μας. Αυτή η προσέγγιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε την πολύ επίπεδη σιλουέτα του πρωτότυπου αυτοκινήτου προς τα εμπρός και πίσω.

Audi A6 Avant & Sportback Design

Wolf Seebers: Πολύ προοδευτικό, πολύ νέο. Και ακόμα τυπικά Audi.

Sascha Heyde: Θέλαμε το σχέδιο του A6 e-tron να να αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτό το συναίσθημα, και όχι να είναι παραδοσιακό. Ταυτόχρονα, μεταφέρουμε τα γνωστά γονίδια της Audi, όπως οι μύες του quattro, τη γρίλια και τη γλώσσα του φωτός, στον πλήρως ηλεκτρικό, ψηφιακό κόσμο.

Audi A6 Avant & Sportback Designers

Wolf Seebers: Το σπουδαίο είναι ότι αυτά τα σχεδιαστικά εργαλεία μας επέτρεψαν να δώσουμε στο Sportback το 95% των βασικών αναλογιών του πρωτότυπου αυτοκινήτου.

Sascha Heyde: Ναι, αυτό που βλέπετε εδώ είναι πρακτικά η μελέτη 1:1. Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι. Τώρα, οι πελάτες μπορούν ουσιαστικά να οδηγήσουν το concept. Το ξεχωριστό είναι ότι το μοντέλο RS θα έχει ακόμη πιο ακραίες αναλογίες από το πρωτότυπο. Αυτό είναι μια καινοτομία – η πραγματικότητα έχει φτάσει το όραμα.

Audi A6 Avant

Η σημασία της κολώνας C 

Ερ.: Το 2022, μόλις έναν χρόνο μετά το Sportback, ανεβάσατε τον πήχη με το concept Avant, το οποίο θα είναι επίσης στον δρόμο το 2024. Ένα πλήρως ηλεκτρικό Avant – πώς καταφέρατε να συνδυάσετε τέτοια καινοτομία με την παράδοση;
Wolf Seebers:
"Τα όμορφα station wagon ονομάζονται Avant." Έχουμε όλοι απολύτως εσωτερικεύσει αυτό το σύνθημα. Έτσι, το πρώτο μας πλήρως ηλεκτρικό Avant δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση. Για να οπτικοποιήσουμε το αθλητικό του στύλ και την καταλληλότητα για καθημερινή χρήση που ανέκαθεν χαρακτήριζαν αυτό το αμάξωμα και που πλέον έχουν γίνει πραγματικό μέρος του DNA μας, δημιουργήσαμε, αναδημιουργήσαμε και απορρίψαμε πολλές σχεδιαστικές προτάσεις. Ολόκληρη η σιλουέτα του Avant βασίζεται στην εξαιρετικά "γρήγορη" κολώνα C, οπότε έπρεπε να την πετύχουμε ακριβώς σωστά. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο τόνισε την κολώνα C με την ισχυρή ερμηνεία του.

Audi A6 Avant & Sportback Designers

Sascha Heyde: Το επόμενο βήμα, φυσικά, ήταν να το μεταφέρουμε στην παραγωγή. Είναι αλήθεια, η κλίση της κολώνας C είναι ο αποφασιστικός παράγοντας. Αν είναι πολύ γρήγορη, δίνει στη γραμμή της οροφής μια αντιαισθητική καμπύλη. Αν είναι πολύ όρθια, χάνει αυτό που την κάνει τυπική κολώνα του Audi Avant. Όχι, πρέπει να έχει την τέλεια γωνία για να εκπέμπει αυτή την τέλεια ταχύτητα, οπότε περάσαμε ώρες δουλεύοντας στο πήλινο μοντέλο μαζί. Οι κλασικοί μας σχεδιασμοί, όπως το Audi 100 C2 Avant, είχαν ήδη αυτή τη δυναμική κολώνα, δίνοντάς τους μια ισχυρή κλίση προς τα εμπρός. Αυτό που έκανε την πρόκληση ακόμη πιο δύσκολη ήταν ότι θέλαμε να ανοίξουμε έναν νέο ηλεκτρικό κόσμο Avant για τους πελάτες, οπότε χρειαζόμασταν κάτι πραγματικά μοναδικό, κάτι πρωτοφανές, μια προσθήκη. Για να το πετύχουμε αυτό, αναδημιουργήσαμε πλήρως τη δομή της οροφής. Το χρωμιωμένο περίγραμμα τώρα συνδέεται με το σπόιλερ οροφής ως ένα ξεχωριστό στοιχείο σχεδίασης. Μειώνει οπτικά το ύψος και η δυναμική του αισθητική ενισχύει περαιτέρω τον σπορ, κομψό χαρακτήρα του Avant.

Audi A6 Avant & Sportback Design

Ερ.: Η ορατότητα της τεχνολογίας είναι το σύνθημα που ενώνει όλη την ομάδα σχεδιασμού της Audi. Το Audi A6 e-tron παίρνει κορυφαίες βαθμολογίες για την αεροδυναμική. Περιορίστηκαν οι τεχνικές απαιτήσεις;
Wolf Seebers:
Ο καλός σχεδιασμός πρέπει να είναι λειτουργικός. Δηλαδή, πρέπει να κάνει τα πράγματα να λειτουργούν. Από την αρχή, ήταν σαφές ότι η αυτονομία και, επομένως, η αεροδυναμική του A6 e-tron θα έπαιζαν τεράστιο ρόλο. Έτσι, είχαμε ήδη σκεφτεί το θέμα όταν δημιουργήσαμε και τα δύο concept. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδίασης για τα αυτοκίνητα παραγωγής, συνεργαστήκαμε με τους συναδέλφους μας στην ομάδα αεροδυναμικής για να δούμε τις λεπτομέρειες, να δοκιμές και προσαρμογές.

Audi A6 Avant & Sportback Designers

Όταν όλα είχαν ειπωθεί και γίνει, δεν χρειάστηκε να κάνουμε κανέναν συμβιβασμό από καμία πλευρά. Στην πραγματικότητα, καταφέραμε να δημιουργήσουμε έναν απίστευτα δροσερό αεροδυναμικό σχεδιασμό, όπου όλα είχαν δουλευτεί μέχρι το τελευταίο χιλιοστό, αλλά έγιναν με τέτοια λεπτότητα που κανείς δεν θα πρόσεχε τον τεράστιο αντίκτυπο που έχουν τα στοιχεία. Το αποτέλεσμα είναι μια πραγματική αρμονία μορφής και λειτουργίας.

Θυμάμαι όταν χτύπησε το τηλέφωνό μου, και ο συνάδελφός μου από την ομάδα αεροδυναμικής φώναξε πρακτικά στο αυτί μου: "0,21! Δεν θα το πιστέψεις, αλλά τα καταφέραμε!" Μαζί, πετύχαμε την καλύτερη τιμή Cd που έχει υπάρξει ποτέ για μοντέλο σειράς της Audi. Ακόμα ανατριχιάζω όταν το σκέφτομαι.

Ερ.: Μιλώντας για στιγμές ανατριχίλας: Δεν είστε μόνο σχεδιαστές εξωτερικού αλλά και φίλοι εκτός του κτιρίου Σχεδιασμού. Πόσο σημαντική είναι η καλή συνεργασία για δημιουργική εργασία;

Wolf Seebers: Η συνεργασία μας ήταν εκπληκτική και συνήθως συμφωνούσαμε πολύ γρήγορα. Ο Sascha έκανε ουσιαστικά το δημιουργικό μέρος, ενώ εγώ ήμουν ο σύνδεσμος με τους τεχνολογικούς μας συνεργάτες, τους μηχανικούς. Ρίξαμε τον εαυτό μας σε κάθε λεπτομέρεια του A6 e-tron με πάθος. Υπάρχει μια ιστορία πίσω από κάθε γραμμή. Γι’ αυτό η ομαδική μας εργασία ήταν τόσο ουσιαστική – αυτά τα τελευταία λίγα ποσοστά έχουν τελικά τον μεγαλύτερο αντίκτυπο, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω αληθινού πάθους.

Audi S6 Sportback

Sascha Heyde: Συνεργαστήκαμε επίσης στενά με τον Gerhard Lawal, μέλος της ομάδας επιφανειών, ο οποίος μας βοήθησε να τελειοποιήσουμε τα δεδομένα για τις ορατές επιφάνειες. Ήταν ο σύνδεσμός μας μεταξύ των τμημάτων σχεδιασμού και κατασκευής γιατί όλες οι επιφάνειες του εσωτερικού και εξωτερικού μοντέλου έπρεπε να αναπαρασταθούν ψηφιακά και γεωμετρικά με ακρίβεια εκατοστού του χιλιοστού πριν ολοκληρωθεί το αυτοκίνητο. 

Ο Gerhard ήταν ένας από τους πιο έμπειρους συναδέλφους της ομάδας απιφανειών, έχοντας εργαστεί στην Audi για σχεδόν 40 χρόνια. Συνοδεύει αμέτρητα Audi από το Κέντρο Σχεδιασμού μέχρι τον δρόμο – το A6 e-tron ήταν το τελευταίο του έργο. Αυτή είναι μόνο μία από τις ιστορίες πίσω από τους σχεδιασμούς μας που ανέφερε ο Wolf. Ήταν τόσο ιδιαίτερο που μπορούσε ξανά να βάλει όλη του την εμπειρία σε ένα τόσο σημαντικό, πρωτοποριακό μοντέλο. Αυτό είναι που κάνει την Audi τόσο ισχυρή – ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζουμε παράδοση και καινοτομία ξανά και ξανά.

Wolf Seebers: Ναι, έχουμε πραγματικά μια ξεχωριστή δουλειά. Τώρα το A6 e-tron θα αντιγραφεί για τους πελάτες μας χιλιάδες φορές. Για εμάς, όμως, θα είναι πάντα ένα μοναδικό γλυπτό.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network