Η Porsche παρουσίασε πρόσφατα την πολυαναμενόμενη υβριδική έκδοση της 911 με το ανανεωμένο μοντέλο GTS. Και όπως συμβαίνει με τα περισσότερα νέα σπορ μοντέλα, αμέσως μόλις παρουσιαστούν, οι οίκοι μετατροπών πιάνουν δουλειά.
Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις, οι βελτιωτές βρίσκουν τρόπους για να αυξήσουν σημαντικά την ισχύ σε μοντέλα όπως η 911. Αυτή τη φορά όμως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, όπως ανέφερε ένας μηχανικός της Porsche. Ο οποίος διευκρίνισε ότι μια μετατροπή δεν θα είναι εφικτή στην περίπτωση της T-Hybrid.
Η Porsche 911 GTS του 2025 διαθέτει εντυπωσιακή απόδοση ήδη από την εργοστασιακή της εκδοχή, με συνδυαστική ισχύ 541 ίππων και 609 Nm ροπής από τον επίπεδο κινητήρα 3.6 λίτρων. Αν και μπορεί να φαίνεται εφικτό για έναν βελτιωτή να παρέμβει στην απόδοση του κινητήρα πέρα από τους εργοστασιακούς 478 ίππους, αφήνοντας το υβριδικό σύστημα άθικτο, η Porsche έχει δηλώσει ότι η τροποποίηση της νέας 911 GTS είναι μάλλον αδύνατη.
Αιτία η απουσία wastegate
Οι συνάδελφοι στο Top Gear Ολλανδίας απευθύνθηκαν σε έναν μηχανικό της Porsche, σχετικά με τις δυνατότητες βελτίωσης της 911 GTS T-Hybrid, για να πληροφορηθούν τελικά πως η πρόσφατη προσθήκη στη γκάμα της Porsche δεν μπορεί να τροποποιηθεί. Ο κύριος λόγος που αναφέρθηκε, είναι η ενσωμάτωση ενός ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή χωρίς βαλβίδα ανακούφισης (wastegate), που εμποδίζει τους βελτιωτές να ρυθμίσουν την πίεση του turbo και έτσι να αυξήσουν την απόδοση ισχύος.
Η ανανεωμένη Porsche 911 GTS αντικατέστησε τους διπλούς υπερσυμπιεστές της προκατόχου της, με έναν ενιαίο ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές διατάξεις με wastegate, τα πλεονάζοντα καυσαέρια τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια για τη συστοιχία μπαταριών.
Ηλεκτρικό τούρμπο
Ωστόσο, στη λειτουργία Sport Plus, το τούρμπο διατηρεί τη μέγιστη πίεση ακόμη και κατά το φρενάρισμα, διασφαλίζοντας ότι ο οδηγός έχει άμεσα διαθέσιμη ισχύ κατά την έξοδο από κάθε στροφή.
Με το ηλεκτρικό turbo να αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του υβριδικού συστήματος, θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο για έναν βελτιωτή να το τροποποιήσει. Αν και θεωρητικά είναι δυνατή η εξέλιξη και εγκατάσταση ενός μεγαλύτερου ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή, το σημαντικό κόστος που απαιτείται, πιθανόν να το καθιστά ανέφικτο για τους aftermarket βελτιωτές.
Παρά τα άσχημα νέα για τις εταιρείες μετατροπών, ο μηχανικός της Porsche άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί να βρεθούν εναλλακτικοί τρόποι για την ενίσχυση της απόδοσης της πρώτης ηλεκτροκίνητης 911.
Το γενικότερο ζήτημα που προκύπτει με αφορμή την περίπτωση της νέας Porsche, είναι πως οι βελτιωτές θα πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, αν θέλουν να επιβιώσουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Άλλωστε, ήδη έχουν να αντιμετωπίσουν όλο και πιο πολύπλοκα συστήματα κίνησης HEV, PHEV και BEV, που συχνά τους αναγκάζουν να περιορίσουν τις παρεμβάσεις τους σε αισθητικές αναβαθμίσεις και αναβαθμίσεις του πλαισίου.