MG και Nio "υπαινίσσονται" αύξηση τιμών στην Ευρώπη

Η επιβεβαίωση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για επιπλέον δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, αυξάνει τις εντάσεις με το Πεκίνο στη μεγαλύτερη εμπορική υπόθεση των Βρυξελλών μέχρι σήμερα.

nio

Η MG και η Nio άφησαν να εννοηθεί ότι ενδέχεται να αυξήσουν τις τιμές των αυτοκινήτων που διαθέτουν στην Ευρώπη (και κατασκευάζονται στην Κίνα) μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβεβαιώσει τους δασμούς στα εισαγόμενα κινέζικα EV, τη στιγμή που ο όμιλος Renault-Dacia ανακοίνωσε ότι δεν θα κάνει το ίδιο για το ηλεκτρικό Spring (που επίσης παράγεται στην Κίνα).

Η Dacia δεν σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές του Spring βραχυπρόθεσμα. Ωστόσο η μάρκα θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές της σε μεταγενέστερη ημερομηνία, δήλωσε εκπρόσωπος της.

Διαβάστε Επίσης


Η ΕΕ θα επιβάλει νέους δασμούς (αυξημένους έως και 37,6%) από τις 5 Ιουλίου, στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, κλιμακώνοντας τις εντάσεις με το Πεκίνο. Η Nio, που έχει λανσάρει το sedan ET7 σε σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία , ανακοίνωσε ότι ενδέχεται να προσαρμόσει τις τιμές των αυτοκινήτων της στην Ευρώπη ως αποτέλεσμα της απόφασης.

Nio ET9
Nio ET9


Εκπρόσωπος της MG στη Γαλλία δήλωσε ότι το στοκ των μοντέλων της μπορεί να "διαρκέσει μέχρι τον Νοέμβριο χωρίς αύξηση των τιμών", αναφερόμενος κυρίως στο αμιγώς ηλεκτρικό MG4, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει τι πρόκειται να γίνει μετά. Ο υπεύθυνος της MG για την Ιταλία, Andrea Bartolomeo, δήλωσε ότι "προς το παρόν" η μάρκα δεν σχεδιάζει καμία ενέργεια στις τιμές της γκάμας των αυτοκινήτων της στη χώρα.

Οι SAIC, Geely και BYD θα επιβαρυνθούν με δασμούς 37,6%, 19,9% και 17,4%, αντίστοιχα, ανακοίνωσε η ΕΕ στις 4 Ιουλίου, μετά την έρευνά της για τις επιδοτήσεις που προσφέρονται στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα.

Η Tesla, η BMW και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που η ΕΕ δήλωσε ότι συνεργάστηκαν για τη συγκεκριμένη έρευνα, θα υπόκεινται σε δασμούς 20,8%. Η Tesla εισάγει στη Ευρώπη το Model 3 και η BMW το ηλεκτρικό iX3, που κατασκευάζονται στην Κίνα.

MG4 Excite 51kW
MG4

Η Tesla είχε ήδη προτρέψει από τον Ιούνιο τους δυνητικούς αγοραστές της, να παραγγείλουν τα Model 3 πριν από την αναμενόμενη αύξηση των τιμών του Ιουλίου, ενώ έχει ζητήσει να υπαχθεί σε χαμηλότερο δασμολογικό συντελεστή από άλλους κατασκευαστές, υποστηρίζοντας ότι έχει δεν έχει επωφεληθεί από σημαντική κρατική στήριξη.

Οι προσωρινοί δασμοί (χωρίς αναδρομική ισχύ) έχουν εφαρμοστεί για να αποτρέψουν αυτό που η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen αποκαλεί πλημμύρα φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, που κατασκευάζονται με κρατικές επιδοτήσεις στην Κίνα. Τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τις επιδοτήσεις έχουν ήδη ανακοινωθεί, η ολοκλήρωσή της όμως αναμένεται σε τέσσερις μήνες. Στο τέλος της, η Επιτροπή θα μπορούσε να προτείνει "οριστικούς δασμούς", οι οποίοι συνήθως ισχύουν για πέντε χρόνια.

Με πληροφορίες από Automotive News Europe και Bloomberg

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network