Φορτηγά μηδενικών ρύπων από το 2040 θέλει η Ευρωπαϊκή Ένωση

Μηδενικούς ρύπους θα πρέπει να εκπέμπουν τα βαρέα οχήματα και φορτηγά που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2040 και έπειτα σύμφωνα με νέο νόμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Φορτηγό

Την τελική έγκρισή τους για την εφαρμογή του νόμου που αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν τη Δευτέρα οι χώρες-μέλη.

Φορτηγό

Ο νέος νόμος ορίζει ότι τα περισσότερα νέα βαρέα οχήματα που θα πωλούνται στην ΕΕ από το 2040 και μετά θα πρέπει να μην εκπέμπουν ρύπους, με στόχο την περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των οδικών μεταφορών, ενώ θεσπίζει και νέους στόχους για το 2030, το 2035 και το 2040.

Διαβάστε Επίσης

Πιο συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει τη μείωση κατά 90% των εκπομπών CO2 που θα εκλύουν τα νέα βαρέα οχήματα έως το 2040, το οποίο σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίας θα πρέπει να αυξήσουν τον αριθμό των "καθαρών" φορτηγών που πωλούν -συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων και εκείνων που λειτουργούν με υδρογόνο- προκειμένου να αντισταθμίσουν τυχόν υπολειπόμενες πωλήσεις νέων οχημάτων που εκπέμπουν CO2 μετά το 2040

Αξίζει να σημειωθεί τα περισσότερα φορτηγά που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης λειτουργούν επί του παρόντος με ντίζελ, το οποίο εκπέμπει αέρια του θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικούς ρύπους που συνδέονται με καρκίνο του πνεύμονα και άλλες ασθένειες του αναπνευστικού. 

Μάλιστα, ο τομέα των βαρέων οχημάτων στην Ευρώπη ευθύνεται για άνω του 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από τις οδικές μεταφορές.

Παράλληλα, ο νέος νόμος θεσπίζει και αυστηρότητα πρότυπα εκπομπών ρύπων, βάσει των οποίων οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 των οχημάτων τους κατά 45% από το 2030 και μετά (από 30% προηγουμένως) και κατά 65% από το 2035 και μετά, πριν μειωθούν κατά 90% από το 2040 και έπειτα.

Οι στόχοι αυτοί θα ισχύουν για μεσαία φορτηγά, βαρέα φορτηγά βάρους άνω των 7,5 τόνων και για πούλμαν, καθώς και για τα αντίστοιχα επαγγελματικά οχήματα από το 2035 και μετά.

Πηγή: Capital.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network