Οι μετατροπές είναι συνυφασμένες με την ιστορία της αυτοκίνησης. Λαμπροί μηχανικοί με εξαιρετικές ιδέες και πολλούς πειραματισμούς ώθησαν την αυτοκινητοβιομηχανία σε αυτό που είναι σήμερα.
Από αυτή τη συνθήκη ξεπήδησαν μεγάλες εταιρείες βελτιώσεων που έχουν σταθερή συνεργασία με κατασκευαστές οχημάτων με ισχυρό πελατολόγιο (βλέπε AMG, AC Schnitzer, Brabus, Alpina, Hennessey Performance, ABT Sportsline, TechArt κ.ά.).
Ωστόσο τα παλαιότερα χρόνια δεν υπήρχαν τέτοιου τύπου επιχειρήσεις (μόνο κατασκευαστές αμαξωμάτων) αλλά μεμονωμένοι μηχανικοί που πάνω σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής προσάρμοζαν τη δική τους τεχνολογική ιδέα. Ένας από αυτούς ήταν και ο Γάλλος Henry Dangel όπου ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 αναπτύσσοντας ειδικά κιτ ανάρτησης για την Alpine.
O Dangel ήταν ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος και παθιασμένος με τα μηχανοκίνητα σπορ. Με δική του πρωτοβουλία ανέπτυξε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο: το Mangouste. Ο σχεδιασμός του έμοιαζε πολύ με τον Lotus 23, αλλά με τον κινητήρα στο πίσω μέρος. Είχε δε ομολογκασιόν ώστε να μπορεί να συμμετέχει σε αναβάσεις λόφων και σπριντ ράλι.
Το Dangel Mangouste εφοδιαζόταν με έναν κινητήρα Renault-Gordini 1100, ήταν ελαφρύ (μόλις 440 κιλά) και παρείχε εξαιρετικές επιδόσεις. Αυτό οφειλόταν εν μέρει στο διαστημικό του πλαίσιο και στην εξελιγμένη, ελαφριά ανάρτηση των τροχών.
Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 ο φιλόδοξος μηχανικός άρχισε να πειραματίζεται με τετρακίνητες εκδόσεις γαλλικών αυτοκινήτων παραγωγής. Ζούσε σε μια αγροτική περιοχή στο Sentheim και εντόπισε από νωρίς την ανάγκη για τετρακίνητα οχήματα.
Ως εκ τούτου ανέπτυξε στο εργαστήριό του κάτι που θα ωφελούσε τους αγρότες: Ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς με ένα αυτοσχέδιο κιβώτιο ταχυτήτων.
Mετά το 1978 και έπειτα από μερικά, μάλλον τολμηρά πρωτότυπα, επικεντρώθηκε στην γκάμα της Peugeot. Παίρνοντας ως βάση το στιβαρό και ευρύχωρο 504 Break,το μετέτρεψε σε ένα όχημα παντός εδάφους. Πολλοί του αποδίδουν τον χαρακτηρισμό του πατέρα των μοντέλων crossover αλλά αυτό είναι μάλλον μια υπερβολή.
Την ίδια περίοδο, η επίσης γαλλική εταιρεία Matra-Simca παρουσίασε το μοντέλο Rancho που το σχεδίασε ο Έλληνας Αντώνης Βολάνης - ευρύτερα γνωστός και για την εμφάνιση του πρώτου και εμβληματικού Renault Espace του 1984.
Το Rancho βασιζόταν στο σκαρί και στα μηχανικά μέρη του pick up Simca 1100 που όμως δεν είχε τετρακίνηση αν και είχε μεγάλη απόσταση από το έδαφος για προσπέλαση σε ανώμαλα εδάφη.
Επιστροφή στο Dangel 4x4 Peugeot 504, που παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1980, προκαλώντας αίσθηση. Συνδύαζε την πρακτικότητα και την ευελιξία ενός από τα πιο ευρύχωρα station wagon της αγοράς εκείνη την εποχή με την συμπεριφορά ενός πραγματικού off-roader.
Σύμφωνα με ιστορικά αρχεία, ο Dangel μετέτρεψε σε 4x4 περί τα 22.000 Peugeot 504 – μαζί με τις εκδόσεις 504 pick up. Οι εκδόσεις pick up έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς σε ξυλουργούς και παντός φύσεως τεχνίτες, στα εργοτάξια και στην ύπαιθρο ενώ επιλέχθηκε ακόμη και ως όχημα εφοδιασμού από τον γαλλικό στρατό.
Bεβαίως, η επιχείρηση του Dangel δεν σταμάτησε εκεί καθώς μετέτρεψε και άλλα μοντέλα όπως το Dangel 4x4 Peugeot 505 Break του 1986, το van J5 της Peugeot που παρουσιάστηκε το 1987 και αργότερα τα επαγγελματικά μοντέλα της Citroen C15 και C25.