Το Kia Pride επιστρέφει ως ηλεκτρικό restomod

Με αφορμή τα 80α γενέθλια της εταιρείας, η Kia UK με την Electrogenic, δημιούργησαν αυτό που θα μπορούσε να αποτελεί την ηλεκτρική εκδοχή ενός wannabe hot hatch.

Συνήθως τα restomod αφορούν εμβληματικά κλασικά μοντέλα, σπορ κατασκευές, ακόμη και muscle cars. Σε κάθε περίπτωση, αφορούν μοντέλα που σίγουρα δεν περνούσαν απαρατήρητα στην εποχή τους. Όχι κάτι σαν το Kia Pride δηλαδή. Το οποίο ωστόσο, διεκδίκησε και κατέκτησε μια θέση στο κλαμπ των restomod, με αφορμή την 80ή επέτειο της Kia.

H εταιρεία ξεκίνησε το 1944 ως "Kyungsung Precision Industry” κατασκευάζοντας εξαρτήματα ποδηλάτων και το Pride EV δημιουργήθηκε από την Kia UK και την βρετανική Electrogenic. Και όπως μας ενημερώνουν, έχει σχεδιαστεί για να είναι "τόσο ελκυστικό στην οδήγηση όσο ένα πρώιμο hot hatch”.

Το σημείο εκκίνησης για αυτή την κατασκευή ήταν ένα πεντάθυρο Pride 1.3 LX "Kingfisher Blue” του 1996 από το στόλο κληρονομιάς της Kia UK. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας απέδιδε 60 ίππους και 118 Nm ροπής όταν ήταν καινούργιος πριν από σχεδόν 30 χρόνια, αλλά τώρα έχει αντικατασταθεί με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 108 ίππους και 235 Nm ροπής. Κάπως καλύτερα.

Λέμε "έως” επειδή το Pride EV διαθέτει στην πραγματικότητα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Στο Eco οι αποδόσεις του περιορίζονται στο όριο των αρχικών -θερμικών- 60 ίππων και 118 Nm ροπής.

Σε συνδυασμό με ένα συγκρατημένο δεξί πόδι, αυτό θα επιτρέψει μια αυτονομία περίπου 195 χιλιομέτρων από τις δύο μπαταρίες των 10 kWh (μία κάτω από το καπό και μία κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, για καλύτερη κατανομή του βάρους).

Η δεύτερη λειτουργία είναι η Auto, η οποία αυξάνει την ισχύ στους 80 ίππους και τη ροπή στα 176 Nm, ενώ προσθέτει ελαφρώς πιο έντονη αναγεννητική πέδηση. Η διασκέδαση όμως ξεκινάει πραγματικά στο Sport. Ναι, αυτό είναι ένα Kia Pride και με λειτουργία Sport.

Στα 90s θα ήταν hot hatch

Η οποία ξεκλειδώνει όλες τις δυνατότητες του ηλεκτροκινητήρα με την Kia UK να υποστηρίζει ότι θα έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε περίπου 8 δευτερόλεπτα. Υποστηρίζει επίσης ότι η λειτουργία Sport είναι "ιδανική για προσπέραση στις κατάλληλες συνθήκες ή για να καταστρέψετε τα μπροστινά ελαστικά του αυτοκινήτου στις λάθος συνθήκες”.

Η μετατροπή από θερμικό σε ηλεκτρικό, παραδόξως αυξάνει το συνολικό βάρος του Pride κατά μόλις 20 κιλά, οπότε με 870 κιλά απόβαρο, έχει μια καθόλου άσχημη αναλογία 123 ίππους ανά τόνο. Και το καλύτερο, είναι πως έχει διατηρήσει το αρχικό χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και έχει εφοδιαστεί με ένα κιτ συμπλέκτη "προσανατολισμένο στις επιδόσεις”. Αυτό το πράγμα πρέπει να είναι πραγματικά διασκεδαστικό στην οδήγηση.

Στο εσωτερικό έχει παραμείνει ο αυθεντικός αναλογικός πίνακας οργάνων, καθώς και το γκρι ύφασμα της εποχής. Οι πράσινες πινελιές είναι προφανώς καινούργιες και μιμούνται (ή τουλάχιστον προσπαθούν) την ίδια επένδυση με του Kia EV6 GT των 578 ίππων.

Εξωτερικά, υπάρχει νέα βαφή "White Pearl” και αναβαθμισμένα εμπρός και πίσω φώτα. Ωστόσο, εξακολουθεί να έχει τις κλασικές χαλύβδινες ζάντες 12 ιντσών με τάσια. Πιθανότατα για να ρίχνει στάχτη στα μάτια όσων κινούνται γύρω σου.

Η θύρα φόρτισης βρίσκεται στη θέση του αρχικού καλύμματος του ρεζερβουάρ καυσίμου και συνδέεται με έναν ενσωματωμένο φορτιστή 3,3kW. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να φορτίσετε από το 1-100% σε περίπου 6 ώρες από μια τυπική πρίζα ή ένα wallbox. Αν και δεν γίνεται κάποια αναφορά σε τιμή, λογικά αυτό θα είναι από τα ελάχιστα restomod που θα μπορεί να αγοράσει ένας κοινός θνητός.

 

Kia Pride EV
Kia Pride EV
Kia Pride EV
Kia Pride EV
Kia Pride EV
Kia Pride EV
Kia Pride EV
Kia Pride EV
Kia Pride EV
Kia Pride EV
Kia Pride EV
Kia Pride EV