Δείτε το αυτοκίνητο που είχε προβλέψει το μέλλον πριν από 44 χρόνια

Αυτό το τιμόνι που πλέον το βλέπεις σε Tesla και Lexus, το είχε σκεφτεί πρώτη μια αμερικανική φίρμα πριν από πολλά πολλά χρόνια. Δείτε τις φωτό και θα καταλάβετε.

Oldsmobile Ιncas
Oldsmobile Ιncas
Oldsmobile Ιncas
Oldsmobile Ιncas
Oldsmobile Ιncas
Oldsmobile Ιncas
Oldsmobile Ιncas

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες κυκλοφορούν σήμερα πρωτότυπα που προορίζονται για αυτόνομη μετακίνηση και οι καμπίνες τους είναι όσο φουτουριστικές περιμένεις. Σε αρκετά το τιμόνι απουσιάζει ή διπλώνει, υπάρχουν παντού μεγάλες οθόνες αφής κ.ο.κ.

Είναι πια αναμενόμενα χαρακτηριστικά για αυτόνομα οχήματα στις αρχές του 21ου αιώνα. Αλλά πριν από 36 χρόνια, στο απόγειο των υπέροχα παράξενων σχεδιαστικών ασκήσεων της δεκαετίας του 1980, η Italdesign τα πήγε περίφημα στο πρωτότυπο Oldsmobile Incas -που μοιάζει λίγο με τον Ιππότη της Ασφάλτου.

Oldsmobile Ιncas

Το τιμόνι που σήμερα βλέπουμε σε Tesla και Lexus

Το μόνο χειριστήριο που δεν έχει τοποθετηθεί στο τιμόνι είναι το φλας, ο λιτός μοχλός που προεξέχει από την αριστερή πλευρά της κολόνας. Κυριολεκτικά όλα τα υπόλοιπα στο εσωτερικό είναι ένα κουμπί στο τιμόνι: τα χειριστήρια κλιματισμού, φώτων, ήχου, cruise control και αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Oldsmobile Ιncas

Πόσο ρεαλιστική είναι αυτή η προσέγγιση; Αν είσαι λίγο παρατηρητικός όχι και πολύ καθώς λείπει από αυτή τη διάταξη κάτι πολύ σημαντικό: οι αεραγωγοί. Και είναι αμφίβολο πόσο μπορεί να αντέξει ένας άνθρωπος μέσα σε ένα αυτοκίνητο θερμοκήπιο.

Διαβάστε Επίσης

Κάπως έτσι βγαίνει το συμπέρασμα ότι το Incas ποτέ δεν ήταν για παραγωγή. Δες πόσες ανοιχτές επιφάνειες έχει. Η οθόνη του ταμπλό είναι  αμιγώς ψηφιακή -αν εξαιρέσεις το αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο- και γνήσιο παιδί της scifi εποχής του 1980. 

Oldsmobile Ιncas

Η Italdesign και ο turbo κινητήρας

Το αμάξωμα του Oldsmobile Incas κατασκευάστηκε από την Italdesign. Παρά το πόσο εντυπωσιακό μπορεί να είναι το concept, υπάρχουν πολύ λίγες πληροφορίες για αυτό. Πολλοί αναφέρουν ότι το Incas διέθετε έναν "τετρακύλινδρο turbo" κινητήρα, αλλά το πιθανότερο είναι ότι ήταν εξοπλισμένο με μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του κινητήρα "Quad 4" της Oldsmobile (πίσω, φυσικά). Λέγεται ότι απέδιδε 230 ίππους που πήγαιναν και στους τέσσερις τροχούς.

Oldsmobile Ιncas

Οι πίσω πόρτες άνοιγαν όπως αυτές του Tesla Model X (ή του DeLorean DMC-12 για τους μεγαλύτερους), αλλά οι μπροστινές ήταν ακόμα πιο ριζοσπαστικές. Ολόκληρο το μπροστινό παρμπρίζ και οι πόρτες περιστρέφονταν προς τα πάνω για να επιτρέπουν την είσοδο του οδηγού και του συνοδηγού. Μάλλον το μοναδικό πρωτότυπο που διαθέτει κάτι τέτοιο είναι το Lancia Stratos Zero. 

Oldsmobile Ιncas

Η Oldsmobile δεν προχώρησε ποτέ στην παραγωγή του Incas. Κατασκεύασαν επίσης πολλά ενδιαφέροντα πρωτότυπα, αλλά κανένα από αυτά δεν είδε πώς είναι η γραμμή παραγωγής πριν η Oldsmobile κλείσει το 2004. Η GM δεν φαίνεται να επιθυμεί την αναβίωση της μάρκας. Τι να κάνουμε, τουλάχιστον μας άφησε κληρονομιά τα ξεχωριστά τιμόνια.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης


 

Best of Network