Η BMW, όπως και αρκετές ακόμη εταιρείες αυτοκινήτων, άρχισε να πειραματίζεται με την ηλεκτρική τεχνολογία ήδη από τη δεκαετία του 1960. Όλη η εμπειρία που είχε αποκομίσει μέσα στην επόμενη δεκαετία, διοχετεύτηκε σε μια μετατροπή της 1602 σε ηλεκτρική, που με τα σημερινά δεδομένα, ακούγεται περισσότερο σαν μια περίπτωση restomod.
Η μπαταρία που τοποθετήθηκε, εξελίχθηκε από κοινού με την Bosch και παρουσιάστηκε στο κοινό το 1972, με αφορμή τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στο Μόναχο. Το ένα από τα μόλις δύο πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν αποτελεί μέρος της συλλογής της BMW και απεικονίζει απόλυτα το πόσο μακριά έχουν φτάσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τι ακριβώς όμως περιλαμβάνεται στην ηλεκτρική 1602e; Αφού αφαίρεσαν τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, οι μηχανικοί της BMW εγκατέστησαν έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 43 ίππων στο τούνελ του κιβωτίου ταχυτήτων και τον συνέδεσαν με ένα πακέτο μπαταριών βάρους 350 κιλών, το οποίο αποτελείται από δώδεκα κανονικές μπαταρίες 12V (όπως αυτές που υπάρχουν στα συμβατικά αυτοκίνητα).
Το αυξημένο βάρος σε συνδυασμό με την αρκετά χαμηλότερη ισχύ, ήταν λογικό να αποτελέσουν μια καταστροφική εξίσωση: Η ηλεκτρική 1602 χρειαζόταν 8 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 50 km/h και η τελική της περιοριζόταν στα 100 km/h.
Αφαιρούμενες μπαταρίες
Ούτε σε επίπεδο αυτονομίας όμως τα πράγματα ήταν καλύτερα. Μέσα στην πόλη και σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας, η 1602e μπορούσε να διανύσει μόλις 30 χιλιόμετρα. Ή εναλλακτικά, περίπου 65 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 50 km/h. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η BMW επέλεξε οι μπαταρίες να είναι αφαιρούμενες, ώστε οι χρήστες (θεωρητικά) να μην χρειάζεται να περιμένουν να φορτίσει, αλλά να την αντικαθιστούν.
Ωστόσο, ενώ η 1602 με μπαταρία δεν ήταν ποτέ σοβαρός υποψήφιος για μαζική παραγωγή, κάποια από την τεχνολογία του πέρασε σε μεταγενέστερα πρωτότυπα, συμπεριλαμβανομένου ενός βασισμένου στη Σειρά 3 (E30) που χρησιμοποιήθηκε από τα γερμανικά ταχυδρομεία.
Ένα από τα χαρακτηριστικά της 1602e που άντεξε στη δοκιμασία του χρόνου, είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα. Ο κινητήρας της λειτουργούσε ως γεννήτρια, που έστελνε την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα πίσω στη συστοιχία μπαταριών.