Το Volkswagen Golf έχει γενέθλια. Ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα που υπάρχουν ξεκίνησε την θρυλική του πορεία το 1974 και πλέον είναι 50 χρόνια στην παραγωγή. Και με κάθε γενιά, το μικρό / μικρομεσαίο αυτοκίνητο έφερε επανάσταση και εκδημοκρατισμό στον κόσμο της αυτοκίνησης.
(Να τονίσουμε ότι το αφιέρωμα είναι σε συνέχειες με ένα κοινό εισαγωγικό κείμενο-δείτε εδώ την πρώτη γενιά και εδώ την δεύτερη γενιά).
Είχε βαρύ φορτίο και ένα απίστευτο best seller πίσω του. Αυτό το αυτοκίνητο όμως δεν ήταν πλέον αερόψυκτο και δεν ήταν πλέον μπόξερ. Μια νέα εποχή ξεκίνησε με το πρώτο Golf. Και η τεχνική αλλαγή συνοδεύτηκε και από μια αλλαγή στην οπτική αντίληψη. "Το Golf προσφέρει μέγιστο ωφέλιμο χώρο και ασφάλεια. Είναι ασυμβίβαστα πρακτικό", έτσι το περιέγραφε τότε η εταιρεία.
Και έτσι η χρονιά κατά την οποία η Γερμανία κατέκτησε το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου έγινε η χρονιά για το πιο μαζικό Volkswagen του μέλλοντος. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το πρώτο εκατομμύριο μονάδες είχαν ήδη πωληθεί, ενώ σήμερα έχουν παραδοθεί περισσότερα από 37 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.
Το Golf θα συνέχιζε και έπρεπε να συνεχίσει την ιστορία της επιτυχίας του. Αλλά το 1974, κανείς δεν ήξερε ότι η επιτυχία του θα ήταν πολύ μεγαλύτερη από εκείνη του Beetle. Με την πάροδο των ετών, το Golf έγινε σχεδόν ανεπαίσθητα μέρος της κοινωνίας μας, συνώνυμο μιας κατηγορίας οχημάτων, ακόμη και μιας ολόκληρης γενιάς.
Και ο καθένας έχει πιθανότατα τη δική του προσωπική εμπειρία με το Golf: ως αυτοκίνητο της σχολής οδήγησης, ως δικό του καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, με συγγενείς ή φίλους, με δύο ή τέσσερις πόρτες, ως μοντέλο βενζίνης ή ντίζελ, GTI ή "καλάθι με φράουλες". Κάπου πάντα υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει ένα Golf.
Η καρδιά της μάρκας Volkswagen
Ωστόσο, όταν ξεκίνησε η παραγωγή πρώτου Golf στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ πριν από 50 χρόνια -τον Μάρτιο του 1974- αυτή η επιτυχία δεν ήταν καθόλου εγγυημένη. Διότι ως διάδοχος του Volkswagen Beetle, ακολουθούσε τα γιγαντιαία βήματα. Το Beetle, το είδωλο, είχε θέσει τα θεμέλια για την παγκόσμια επιτυχία της Volkswagen. Αλλά και το νέο μοντέλο από το Βόλφσμπουργκ ήταν πολύ δημοφιλές και έγινε γρήγορα μπεστ σέλερ.
Στις επόμενες γενιές μοντέλων, ήταν πάντα το Golf που έκανε δυνατή την προσιτή μετακίνηση για όλους στο υψηλότερο τεχνικό επίπεδο. Ήρθε με τεχνολογία όπως ο ελεγχόμενος καταλυτικός μετατροπέας και τα αποδοτικά συστήματα κίνησης και προσέφερε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων, οι αερόσακοι ή το πρώτο σύστημα τετρακίνησης στη σειρά προϊόντων. Το μυστικό της επιτυχίας οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές μετέφεραν το DNA της πρώτης γενιάς στους διαδόχους της, καλλιεργώντας έτσι την κλασική σχεδίαση.
Δημιουργώντας ένα νέο best seller
Οι εργασίες για τον διάδοχο του Volkswagen Beetle είχαν ήδη ξεκινήσει στο Βόλφσμπουργκ στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Δημιουργήθηκαν διάφορα πρωτότυπα οχήματα, μεταξύ των οποίων και το EA 276. Το EA 276 από το 1969 παρουσίαζε ήδη πολλά χαρακτηριστικά του μετέπειτα επιτυχημένου μοντέλου, όπως ο κινητήρας μπροστά και το hatchback σχήμα με τη μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών.
Αλλά κάτω από το καπό εξακολουθούσε να βρίσκεται ο γνωστός κινητήρας μπόξερ του Beetle με αερόψυξη και η έμφαση δόθηκε στην αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος εξέλιξης. Ωστόσο, οι μέρες αυτής της τεχνολογίας έφταναν στο τέλος τους.
Ο σχεδιασμός του EA 276 ήταν πρωτοποριακός, αλλά ένα άλλο πρωτότυπο αναπτύχθηκε περαιτέρω για την παραγωγή. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro (Italdesign).
VW Golf 5η γενιά 2003-2008
Ήταν το πέμπτο Golf του οποίου η άνεση και η δυναμική άφησαν πίσω πολλούς ανταγωνιστές στην ανώτερη μεσαία κατηγορία. Το ίδιο ίσχυε και για την ποιότητα.
Μια τιμή που στηρίζει τη σταθερότητα του συγκολλημένου με λέιζερ αμαξώματος ήταν η κατά 35% αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας που αναφέρθηκε το 2003, όταν το Golf V έκανε το ντεμπούτο του.
Για πρώτη φορά, το Golf ήταν επίσης διαθέσιμο με προαιρετικούς πλευρικούς αερόσακους στο πίσω μέρος - μαζί με τους έξι στάνταρ αερόσακους (εμπρός, πλευρικοί, αερόσακοι κεφαλής), υπήρχαν οκτώ από τα προστατευτικά μαξιλαράκια αέρα.
Επιπλέον, το Golf V κέρδισε πόντους με τη νέα πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, το νέο 7-τάχυτο DSG, τους προβολείς bi-xenon, το ντεμπούτο του πρώτου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού στο Golf GTI και τον πρώτο twincharger στον κόσμο με υπερτροφοδότηση και υπερπλήρωση.
Όταν παρουσιάστηκε το Golf VI το 2008, είχαν παραχθεί 3,4 εκατομμύρια μονάδες της γενιάς V σε όλες τις εκδόσεις.