Αφιέρωμα 50 χρόνια VW Golf: Η δεύτερη γενιά 1983-1991

Έχει γενέθλια ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα που πάτησαν τις ρόδες τους στους δρόμους αυτού του πλανήτη. Συνεχίζουμε με την 2η γενιά που κυκλοφόρησε από το 1983 έως το 1991.

Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991
Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991

Το Volkswagen Golf έχει γενέθλια. Ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα που υπάρχουν ξεκίνησε την θρυλική του πορεία το 1974 και πλέον είναι 50 χρόνια στην παραγωγή. Και με κάθε γενιά, το μικρό / μικρομεσαίο αυτοκίνητο έφερε επανάσταση και εκδημοκρατισμό στον κόσμο της αυτοκίνησης.

(Να τονίσουμε ότι το αφιέρωμα είναι σε συνέχειες με ένα κοινό εισαγωγικό κείμενο-δείτε εδώ την πρώτη γενιά).

Είχε βαρύ φορτίο και ένα απίστευτο best seller πίσω του. Αυτό το αυτοκίνητο όμως δεν ήταν πλέον αερόψυκτο και δεν ήταν πλέον μπόξερ. Μια νέα εποχή ξεκίνησε με το πρώτο Golf. Και η τεχνική αλλαγή συνοδεύτηκε και από μια αλλαγή στην οπτική αντίληψη. "Το Golf προσφέρει μέγιστο ωφέλιμο χώρο και ασφάλεια. Είναι ασυμβίβαστα πρακτικό", έτσι το περιέγραφε τότε η εταιρεία.

VW Golf 1ης γενιάς 1974-1983
VW Golf 1ης γενιάς 1974-1983

Και έτσι η χρονιά κατά την οποία η Γερμανία κατέκτησε το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου έγινε η χρονιά για το πιο μαζικό Volkswagen του μέλλοντος. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το πρώτο εκατομμύριο μονάδες είχαν ήδη πωληθεί, ενώ σήμερα έχουν παραδοθεί περισσότερα από 37 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.

Το Golf θα συνέχιζε και έπρεπε να συνεχίσει την ιστορία της επιτυχίας του. Αλλά το 1974, κανείς δεν ήξερε ότι η επιτυχία του θα ήταν πολύ μεγαλύτερη από εκείνη του Beetle. Με την πάροδο των ετών, το Golf έγινε σχεδόν ανεπαίσθητα μέρος της κοινωνίας μας, συνώνυμο μιας κατηγορίας οχημάτων, ακόμη και μιας ολόκληρης γενιάς.

50 χρόνια Golf - 8 γενιές
50 χρόνια Golf και 8 γενιές.

Και ο καθένας έχει πιθανότατα τη δική του προσωπική εμπειρία με το Golf: ως αυτοκίνητο της σχολής οδήγησης, ως δικό του καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, με συγγενείς ή φίλους, με δύο ή τέσσερις πόρτες, ως μοντέλο βενζίνης ή ντίζελ, GTI ή "καλάθι με φράουλες". Κάπου πάντα υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει ένα Golf.

Η καρδιά της μάρκας Volkswagen

Ωστόσο, όταν ξεκίνησε η παραγωγή πρώτου Golf στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ πριν από 50 χρόνια -τον Μάρτιο του 1974- αυτή η επιτυχία δεν ήταν καθόλου εγγυημένη. Διότι ως διάδοχος του Volkswagen Beetle, ακολουθούσε τα γιγαντιαία βήματα. Το Beetle, το είδωλο, είχε θέσει τα θεμέλια για την παγκόσμια επιτυχία της Volkswagen. Αλλά και το νέο μοντέλο από το Βόλφσμπουργκ ήταν πολύ δημοφιλές και έγινε γρήγορα μπεστ σέλερ.

Στις επόμενες γενιές μοντέλων, ήταν πάντα το Golf που έκανε δυνατή την προσιτή μετακίνηση για όλους στο υψηλότερο τεχνικό επίπεδο. Ήρθε με τεχνολογία όπως ο ελεγχόμενος καταλυτικός μετατροπέας και τα αποδοτικά συστήματα κίνησης και προσέφερε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων, οι αερόσακοι ή το πρώτο σύστημα τετρακίνησης στη σειρά προϊόντων. Το μυστικό της επιτυχίας οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές μετέφεραν το DNA της πρώτης γενιάς στους διαδόχους της, καλλιεργώντας έτσι την κλασική σχεδίαση.

Δημιουργώντας ένα νέο best seller

Οι εργασίες για τον διάδοχο του Volkswagen Beetle είχαν ήδη ξεκινήσει στο Βόλφσμπουργκ στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Δημιουργήθηκαν διάφορα πρωτότυπα οχήματα, μεταξύ των οποίων και το EA 276. Το EA 276 από το 1969 παρουσίαζε ήδη πολλά χαρακτηριστικά του μετέπειτα επιτυχημένου μοντέλου, όπως ο κινητήρας μπροστά και το hatchback σχήμα με τη μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών.

VW Golf 1ης γενιάς 1974-1983
EA 276

Αλλά κάτω από το καπό εξακολουθούσε να βρίσκεται ο γνωστός κινητήρας μπόξερ του Beetle με αερόψυξη και η έμφαση δόθηκε στην αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος εξέλιξης. Ωστόσο, οι μέρες αυτής της τεχνολογίας έφταναν στο τέλος τους.

VW Golf 1ης γενιάς 1974-1983

Ο σχεδιασμός του EA 276 ήταν πρωτοποριακός, αλλά ένα άλλο πρωτότυπο αναπτύχθηκε περαιτέρω για την παραγωγή. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro (Italdesign).

VW Golf 2η γενιά 1983-1991

Το πρώτο στάδιο εξέλιξης. Ήταν το δεύτερο Golf που έμαθε να οδηγεί η γενιά των baby boomers, όσων γεννήθηκαν τη δεκαετία του 1960: ενώ ο προκάτοχός του είχε ήδη γίνει ο αγαπημένος όλων των εκπαιδευτών οδήγησης και των μαθητευόμενων οδηγών, το νέο Golf τώρα οριστικά και ανεξίτηλα μπήκε στο μυαλό αυτής της γενιάς, η οποία αργότερα πήρε ακόμη και το όνομά του σε ένα μυθιστόρημα του Γερμανού συγγραφέα Florian Illies.

Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991

Και ήταν αυτό το Golf που εκδημοκράτισε την πρόοδο σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό - με τεχνολογίες όπως ο ελεγχόμενος καταλυτικός μετατροπέας, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων και η πρώτη τετρακίνηση σε Golf.

Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991

Μέρος του μυστικού της επιτυχίας του Golf, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι οι σχεδιαστές μετέφεραν το DNA του πρώτου Golf στο διάδοχό του, εκδηλώνοντας έτσι μια κουλτούρα σχεδιασμού του Golf για την αιωνιότητα.

Volkswagen Golf 2η γενιάς 1983-1991

Αυτό το DNA εξακολουθεί να κάνει κάθε Golf ιδιαίτερο μέχρι και σήμερα. Μετά από 6,3 εκατομμύρια μονάδες, η δεύτερη γενιά του Golf έφτασε στο τέλος της το καλοκαίρι του 1991.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network