Το Volkswagen Golf έχει γενέθλια. Ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα που υπάρχουν ξεκίνησε την θρυλική του πορεία το 1974 και πλέον είναι 50 χρόνια στην παραγωγή. Και με κάθε γενιά, το μικρό / μικρομεσαίο αυτοκίνητο έφερε επανάσταση και εκδημοκρατισμό στον κόσμο της αυτοκίνησης.
Είχε βαρύ φορτίο και ένα απίστευτο best seller πίσω του. Αυτό το αυτοκίνητο όμως δεν ήταν πλέον αερόψυκτο και δεν ήταν πλέον μπόξερ. Μια νέα εποχή ξεκίνησε με το πρώτο Golf. Και η τεχνική αλλαγή συνοδεύτηκε και από μια αλλαγή στην οπτική αντίληψη. "Το Golf προσφέρει μέγιστο ωφέλιμο χώρο και ασφάλεια. Είναι ασυμβίβαστα πρακτικό", έτσι το περιέγραφε τότε η εταιρεία.
Και έτσι η χρονιά κατά την οποία η Γερμανία κατέκτησε το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου έγινε η χρονιά για το πιο μαζικό Volkswagen του μέλλοντος. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το πρώτο εκατομμύριο μονάδες είχαν ήδη πωληθεί, ενώ σήμερα έχουν παραδοθεί περισσότερα από 37 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.
Το Golf θα συνέχιζε και έπρεπε να συνεχίσει την ιστορία της επιτυχίας του. Αλλά το 1974, κανείς δεν ήξερε ότι η επιτυχία του θα ήταν πολύ μεγαλύτερη από εκείνη του Beetle. Με την πάροδο των ετών, το Golf έγινε σχεδόν ανεπαίσθητα μέρος της κοινωνίας μας, συνώνυμο μιας κατηγορίας οχημάτων, ακόμη και μιας ολόκληρης γενιάς.
Και ο καθένας έχει πιθανότατα τη δική του προσωπική εμπειρία με το Golf: ως αυτοκίνητο της σχολής οδήγησης, ως δικό του καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, με συγγενείς ή φίλους, με δύο ή τέσσερις πόρτες, ως μοντέλο βενζίνης ή ντίζελ, GTI ή "καλάθι με φράουλες". Κάπου πάντα υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει ένα Golf.
Η καρδιά της μάρκας Volkswagen
Ωστόσο, όταν ξεκίνησε η παραγωγή πρώτου Golf στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ πριν από 50 χρόνια -τον Μάρτιο του 1974- αυτή η επιτυχία δεν ήταν καθόλου εγγυημένη. Διότι ως διάδοχος του Volkswagen Beetle, ακολουθούσε τα γιγαντιαία βήματα. Το Beetle, το είδωλο, είχε θέσει τα θεμέλια για την παγκόσμια επιτυχία της Volkswagen. Αλλά και το νέο μοντέλο από το Βόλφσμπουργκ ήταν πολύ δημοφιλές και έγινε γρήγορα μπεστ σέλερ.
Στις επόμενες γενιές μοντέλων, ήταν πάντα το Golf που έκανε δυνατή την προσιτή μετακίνηση για όλους στο υψηλότερο τεχνικό επίπεδο. Ήρθε με τεχνολογία όπως ο ελεγχόμενος καταλυτικός μετατροπέας και τα αποδοτικά συστήματα κίνησης και προσέφερε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων, οι αερόσακοι ή το πρώτο σύστημα τετρακίνησης στη σειρά προϊόντων. Το μυστικό της επιτυχίας οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές μετέφεραν το DNA της πρώτης γενιάς στους διαδόχους της, καλλιεργώντας έτσι την κλασική σχεδίαση.
Δημιουργώντας ένα νέο best seller
Οι εργασίες για τον διάδοχο του Volkswagen Beetle είχαν ήδη ξεκινήσει στο Βόλφσμπουργκ στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Δημιουργήθηκαν διάφορα πρωτότυπα οχήματα, μεταξύ των οποίων και το EA 276. Το EA 276 από το 1969 παρουσίαζε ήδη πολλά χαρακτηριστικά του μετέπειτα επιτυχημένου μοντέλου, όπως ο κινητήρας μπροστά και το hatchback σχήμα με τη μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών.
Αλλά κάτω από το καπό εξακολουθούσε να βρίσκεται ο γνωστός κινητήρας μπόξερ του Beetle με αερόψυξη και η έμφαση δόθηκε στην αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος εξέλιξης. Ωστόσο, οι μέρες αυτής της τεχνολογίας έφταναν στο τέλος τους.
Ο σχεδιασμός του EA 276 ήταν πρωτοποριακός, αλλά ένα άλλο πρωτότυπο αναπτύχθηκε περαιτέρω για την παραγωγή. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro (Italdesign).
VW Golf 1η γενιά 1974-1983
Διάδοχος του Σκαραβαίου Το πρώτο Golf παρήχθη στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ στα τέλη Μαρτίου 1974. Το επίσημο λανσάρισμα στην αγορά ξεκίνησε τον Μάιο. Πριν από αυτό, το Beetle και συνεπώς ο πίσω τοποθετημένος κινητήρας και η κίνηση στους πίσω τροχούς είχαν διαμορφώσει τη μάρκα Volkswagen για δεκαετίες.
Όμως τώρα, με το πρώτο Golf, ξεκίνησε επιτέλους μια νέα εποχή: αυτή του κινητήρα με κινητήρα εμπρός και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Το κίνημα αυτό είχε ξεκινήσει λίγες εβδομάδες νωρίτερα από το Scirocco και το Passat, τα οποία είχαν ήδη παρουσιαστεί το 1973.
Ωστόσο, το πρώτο VW με κινητήρα μπροστά και κίνηση στους εμπρός τροχούς ήταν το K70, που παρουσιάστηκε το 1970 και εξαγοράστηκε από την NSU. Γεγονός είναι ότι με το Golf, η κατηγορία με τον μεγαλύτερο όγκο παραγωγής είχε πλέον μετατραπεί και αυτή στη νέα τεχνολογία.
Ως διάδοχος του Beetle, το οποίο είχε κατασκευαστεί περισσότερες από 21,5 εκατομμύρια φορές, το πρώτο Golf, σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro και τη Volkswagen, έπρεπε να ανταποκριθεί στις μεγάλες προσδοκίες για τη συνέχιση της ιστορίας επιτυχίας του πιο επιτυχημένου αυτοκινήτου στον κόσμο μέχρι σήμερα.
Η μοντέρνα και ασφαλής αντίληψη οδήγησης, η μεγάλη μεταβλητότητα με την πίσω πόρτα και την αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος, καθώς και η σχεδίαση ήταν τόσο πειστικά, ώστε το εκατομμυριοστό Golf γιορτάστηκε ήδη από τον Οκτώβριο του 1976. 6,9 εκατομμύρια μονάδες της πρώτης γενιάς του Golf -συμπεριλαμβανομένων όλων των παραγώγων και του πανομοιότυπου τότε Jetta- πουλήθηκαν παγκοσμίως.