Το διήγημα της εταιρείας Subaru περιλαμβάνει πολλές επιχειρηματικές αναδιοργανώσεις και εξαγορές κυρίως τα πρώιμα χρόνια και μετά το τέλος του Β. Παγκοσμίου Πολέμου.
Η ίδρυση της Fuji Heavy Industries Ltd. τον Ιούλιο του 1953 προέκυψε από την επένδυση πέντε εταιρειών από μια κοινοπραξία συνολικά 12 ιαπωνικών εταιρειών που πριν τον πόλεμο αλλά και μετά είχαν ως κύριο αντικείμενο την κατασκευή αεροσκαφών, βιομηχανικών προϊόντων, οχημάτων αλλά και προκατασκευασμένων κατοικιών.
Στα χρόνια που ακολούθησαν οι βασικές δραστηριότητες του ομίλου ήταν και παραμένουν: η αεροπορική βιομηχανία και η αυτοκινητοβιομηχανία.
Τα προϊόντα του κλάδου κατασκευής οχημάτων βαφτίστηκαν Subaru. Ένα ιαπωνικό όνομα για το αστρικό σμήνος Πλειάδες στον αστερισμό του Ταύρου, που ονομάζεται επίσης "Mutsuraboshi" (Έξι Αστέρια) στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Άλλωστε και το σήμα της Subaru απεικονίζει τα έξι αστέρια και παραπέμπει στην κοινοπραξία των έξι εταιρειών που προέκυψε το 1955 όταν η Fuji Heavy Industries Ltd. εξαγόρασε και συγχωνεύθηκε με τις πέντε εταιρείες που την χρηματοδότησαν κατά την ίδρυση της δύο χρόνια πριν.
Στον τομέα της αεροναυπηγικής, ο όμιλος είχε το 1958 στις τάξεις του το πρώτο ιαπωνικό αεριωθούμενο Jet και μπήκε στο χάρτη εγχώριων και διεθνών προγραμμάτων ανάπτυξης αεροσκαφών. Βεβαίως τέτοιου τύπου αεροσκάφη είχαν οι αμερικάνοι από το 1945.
Όμως θεωρείται επίτευγμα, το πως η ιαπωνική βιομηχανία μετά την καταστροφή της χώρας από τους βομβαρδισμούς, κατάφερε να επανακάμψει μέσα σε μια δεκαετία –φυσικά με την χρηματοδότηση των Αμερικάνων.
Παράλληλα συμμετείχε σε αμυντικά και εμπορικά προγράμματα όπως αυτά των, Airbus A380, Boeing 777, 787 αλλά και σε προγράμματα ελικοπτέρων με τα Bell UH-2 και AH-1 καθώς και τα Boeing AH64 Apache.
Το λαϊκό αυτοκίνητο της Ιαπωνίας
Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας το πρώτο επιβατικό όχημα παρουσιάστηκε το 1958. Ήταν ένα μικρό, οικονομικό αυτοκίνητο με την ονομασία Subaru 360 που είχε ως στόχο να εκπληρώσει την ιδέα της τότε ιαπωνικής κυβέρνησης για ένα λαϊκό αυτοκίνητο, όπως το Ford Model T στην Αμερική, ο "σκαραβαίος" στην Γερμανία ή το Fiat 500 στην Ιταλία.
Το 1972 παρουσιάστηκε το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Ιαπωνίας με την ονομασία Subaru Leone 4WD. Ήταν ένα μοντέλο station wagon και ο πρόδρομος της σειράς Legacy και των εκδόσεων Outback που λανσαρίστηκαν το 1989 – σήμερα η σειρά Legacy βρίσκεται στην 7η γενιά της και αποτελεί το κορυφαίο οικογενειακό μοντέλο της Subaru.
Βεβαίως, η εταιρεία ενίσχυσε την εικόνα της στις διεθνείς αγορές και από την συμμετοχή της στους αγώνες ράλι με τα Subaru Impreza που συνολικά κέρδισαν έξι παγκόσμιους τίτλους συμπεριλαμβανομένων τριών τίτλων κατασκευαστή και τριών τίτλων στο πρωτάθλημα οδηγών.
Σημαντική για την Subaru είναι και η συνεργασία της με την άλλη ιαπωνική εταιρεία, την Toyota. Το 2012 κυκλοφόρησε το σπορ μοντέλο Subaru BRZ που αποτέλεσε κοινό project με την Toyota ενώ το δεύτερο προιόν της συνεργασίας τους ήταν το ηλεκτρικό SUV Subaru Soltera που παρουσιάστηκε πέρυσι.
Με ειδίκευση στην τεχνολογία συμμετρικής τετρακίνησης αλλά και στο σύστημα στερεοσκοπικής κάμερας EyeSight που παρουσιάστηκε το 2008 και αποτελεί, στην εξελιγμένη του μορφή, στοιχείο του εξοπλισμού υποβοήθησης οδήγησης, η Subaru ήταν μια από τις λίγες εταιρείες που εξέλιξε και τους επίπεδους κινητήρες (Boxer). Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει πουλήσει περίπου 20 εκατ. αυτοκίνητα με τετρακίνηση (AWD) και 5 εκατ. οχήματα με την τεχνολογία Subaru με EyeSight.