Αφιέρωμα 40 χρόνια Peugeot 205: Αυτή είναι η ιστορία του αγαπημένου supermini

Ήταν το σχέδιο αλλά πρωτίστως εκείνη η εκπληκτική συμπεριφορά που εκτόξευσε τη φήμη του Peugeot 205 ως ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά και ασφαλή μικρά hot hatch όλων των εποχών. Κερασάκι στην τούρτα με τα 40 κεριά οι εκδόσεις Rallye, GTi και T16. Αυτή είναι η ιστορία του.

Peugeot 205
Peugeot 205
Peugeot 205
Peugeot 205
Peugeot 205
Peugeot 205
Peugeot 205
Peugeot 205
Peugeot 205
Peugeot 205 Cabrio
Peugeot 205
Peugeot 205
Peugeot 205 T16 Rally Car
Peugeot 205

Στην μακρόχρονη ιστορία της Peugeot πολλά μοντέλα αναδείχθηκαν ως εμβληματικά για την εταιρεία. Πριν από 40 χρόνια, το Peugeot 205 καθόρισε τις εξελίξεις στα μικρά hot hatch όπου μαζί με το Renault 5 και το Fiat Uno άφησαν το στίγμα τους στον χάρτη της αυτοκίνησης αλλά και στους αγώνες.

Ειδικά η σειρά της Peugeot, με την "προχωρημένη" για την εποχή ανεξάρτητη ανάρτηση που διέθετε - με υστερούντες βραχίονες πίσω – όπου αποτέλεσε το μέτρο σύγκρισης στον τομέα της συμπεριφοράς για όλα τα μοντέλα που ακολούθησαν.

Peugeot 205

Το 1983 η Nintendo κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία το παιχνίδι "Super mario", το κομμάτι "Thriller" του Michael Jacson ανέβηκε στο νούμερο 1 της λίστας του Billboard και ο David Copperfield εξέπληξε το κοινό ενός στούντιο εξαφανίζοντας το Άγαλμα της Ελευθερίας.

Για την Peugeot η πρεμιέρα του μοντέλου 205 στις 24 Φεβρουαρίου του 1983 αποτέλεσε την αρχή μιας λαμπρής εμπορικής πορείας που έδωσε την σκυτάλη το 1998 στο μοντέλο 206, με τον επίγονο να διαγράφει μια εξίσου πετυχημένη διαδρομή στις διεθνείς αγορές.

Διαβάστε Επίσης

Peugeot 205

Η πρωτοποριακή σχεδίαση του 205 ήταν εσωτερική υπόθεση της εταιρείας. Υπεύθυνος για την σιλουέτα της σειράς ήταν ο Gerard Welter που φορούσε την φανέλα της Peugeot καθ' όλη τη διάρκεια του επαγγελματικού του βίου και ήταν επίσης ο πνευματικός πατέρας των μοντέλων 405 και 605.

Ωστόσο η ανοιχτή έκδοση του 205 δόθηκε εργολαβία στον οίκο Pininfarina όπου ομολογουμένως... παρέδωσε εξαιρετική δουλειά. Άλλες γνωστές εκδόσεις της σειράς 205 ήταν οι: Rallye, GTi και Roland Garros.

Peugeot 205

Επειδή το 205 έμεινε στην αγορά επί 15ετίας -ουσιαστικά δίχως κάποιο εκτενές facelift– υπήρξαν πολλοί κινητήρες (δεκαέξι) που παρέλασαν μαζί με τη σειρά.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 έγινε μαζική αντικατάσταση των μοτέρ της PSA-Renault με νέους τετρακύλινδρους που είχαν την κωδική ονομασία "TU". Υπήρχαν κινητήρες βενζίνης και diesel με καρμπυρατέρ και ψεκασμό κάποιοι με Turbo και κάποιοι με καταλύτη.

Διαβάστε Επίσης

Peugeot 205

Η έκδοση 205 Rallye ζύγιζε μόλις 793 κιλά και διέθετε έναν κινητήρα 1,3 λίτρων την στιγμή που από το σασί των κορυφαίων 205 GΤi πέρασαν οι ισχυροί –για την εποχή– κινητήρες στα 1,6 και 1,9 λίτρων.

Και αν το GΤi ήταν η πολιτική έκδοση υψηλών επιδόσεων της σειράς 205, τα μοντέλα T16 με Turbo ήταν η αγωνιστική εκδοχή τους.

Peugeot 205 T16 Rally Car

Ακόμα πιο ακραία ήταν και η διασκευασμένη έκδοση 205 T16 του Group B των αγώνων της εποχής με κινητήρα στο κέντρο και κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Κατέκτησε δύο συνεχόμενες χρονιές (1985-1986) το πρωτάθλημα στην κατηγορία των "θηρίων" αλλά και τα αντίστοιχα Ράλι Ακρόπολις εκείνων των ετών με τον Timo Salonen την πρώτη χρονιά και τον Juha Kankkunen τη δεύτερη χρονιά στα τιμόνια των αγωνιστικών Peugeot.

Peugeot 205 Cabrio

Εκτιμάται πως το Peugeot 205 παρήχθη σε περισσότερα από 5,2 εκατ. αντίτυπα. Εκτός από το εργοστάσιο στη Γαλλία, η παραγωγή του πραγματοποιήθηκε επίσης σε εργοστάσια της εταιρείας στην Ισπανία, στη Χιλή, στο Ιράν και στην Ταιβάν.

Η δε διάθεση του εκπληρώθηκε σε περισσότερες από 150 χώρες δημιουργώντας το μύθο ενός μικρού αξιόπιστου και φθηνού στην συντήρηση, οικουμενικού αυτοκινήτου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network