Σε μια αρμάδα από πολύχρωμα μικρά και σχεδόν αστεία, αυτοκίνητα βρέθηκαν οι οδηγοί της Formula 1 στην καθιερωμένη παρέλαση πριν την έναρξη του Grand Prix Αυστρίας, όπου επικράτησε με ιδιαίτερη άνεση ο Max Verstappen. Πρόκειται για το Steyr Puch Haflinger, ένα αυτοκίνητο σύμβολο της εταιρείας, αλλά και της εποχής μετά τον πόλεμο, για όλη την Αυστρία.
Η ιστορία του Steyr Puch Haflinger ξεκινά στα μέσα της δεκαετίας του 1950. Η Steyr Puch, από το 1934 είχε ενωθεί με την Austro Daimler Puch για να γίνει Steyr Daimler Puch, καθώς οι άνθρωποι της Daimler είχαν εντοπίσει την ιδιαίτερη προσήλωση της αυστριακής εταιρείας στην τετρακίνηση και την στρατιωτική χρήση των οχημάτων της.
Περί το 1955 η εταιρεία προσέλαβε τον σχεδιαστή Erich Ledwinka. Ήταν γιος του σχεδιαστή των φορτηγών της Tatra, Hans Ledwinka που ήταν επίσης ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε τον θρυλικό Σκαραβαίο της Volkswagen. Δουλειά του ήταν να δημιουργήσει ένα όχημα για τον στρατό της Αυστρίας, ώστε να αντικατασταθούν τα Jeep Willys που είχαν προμηθευτεί οι Αυστριακοί πριν τον πόλεμο.
Το αποτέλεσμα της δουλειάς του Ledwinka ήταν το Haflinger, το οποίο λόγω και της σύνδεσης με την Tatra, αλλά και λόγω της εμφάνισής του ονομάστηκε αμέσως "μικρό Tatra".
Πρακτικό και αξιαγάπητο
Ήταν μικρό, γιατί έπρεπε να είναι ευέλικτο και το πλήθος των χαρισμάτων του είχε να κάνει με την πρακτικότητα και την εξατομίκευση, αναλόγως τη χρήση. Ήταν ουσιαστικά μια πλατφόρμα, ιδίως το αρχικό Haflinger, πριν δηλαδή αρχίσουν οι παραλλαγές, η οποία με μήκος μεταξονίου μόλις 1,5 μέτρο μπορούσε να μετατραπεί από επιβατικό μέχρι μικρό φορτηγό ή πυροσβεστικό όχημα για τις ανάγκες των Μπριγκάντε της Αυστρίας και της αστυνομίας.
Την κίνηση έδινε ένας κινητήρας πετρελαίου με δύο κυλίνδρους και ένα κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων την μετέδιδε και στους 4 τροχούς. Οι γωνίες διαφυγής και προσέγγισης ήταν τόσο μεγάλες που του επέτρεπαν να σκαρφαλώνει κυριολεκτικά, σε μεγάλα υψώματα και να μην σταματά σε κανένα εμπόδιο που συναντούσε.
Σχεδιαστικά, είχε υποδοχές για διαφόρων ειδών πάνελ (της εποχής) που τοποθετούνταν και διαφοροποιούσαν την εικόνα του, ενώ το παρμπριζ έπεφτε και ασφάλιζε για να εξυπηρετεί την στρατιωτική χρήση. Ζύγισε μισό τόνο και μπορούσε να κουβαλήσει 1,5 τόνο είτε στην μικρή καρότσα του, είτε ως ρυμουλκούμενο βάρος.
Προπομπός της Mercedes G-Class
Ακριβώς επειδή η πρώτη Mercedes G-Class κατασκευάστηκε από την Magna Steyr το 1979 για λογαριασμό της Daimler Benz, το Haflinger θεωρείται πως είναι και ο απόλυτος προπομπός του θρυλικού off road των Γερμανών. Και είναι αλήθεια αυτό γιατί ουσιαστικά η G-Class ενσωματώνει όλη την γνώση και την εμπειρία των Αυστριακών σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, το οποίο πλέον έχει εξελιχθεί ώστε να είναι ίσως το πιο premium και ανθεκτικό off road αυτοκίνητο.
Διεθνή στρατιωτική καριέρα
Το Haflinger μπορεί να ήταν αργό και με καθόλου συναρπαστική ιπποδύναμη, ήταν όμως ένα πολύ ανθεκτικό αυτοκίνητο με τρομερές δυνατότητες εκτός δρόμου. Η φήμη του έφτασε μέχρι την Αυστραλία χάρη στις στρατιωτικές επιχειρήσεις και στις μετακινήσεις στρατιωτών από την μία ήπειρο στην άλλη, έτσι τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1960 μια εταιρεία άρχισα δειλά να εισάγει στην Αυστραλία τα Haflinger.
Το τετρακίνητο αυτοκίνητο έγινε αμέσως hit και μέσα στα επόμενα χρόνια πουλήθηκαν σχεδόν 1.000 με την εταιρεία να βρίσκει έδαφος ώστε να φτιάξει μια μικρή μονάδα συναρμολόγησης. Πλέον το Haflinger έχει ένα πολύ μεγάλο φαν κλαμπ και στην Αυστραλία, αλλά και σε άλλες χώρες, ενώ η αξία του αυξάνεται μέσα από αναπαλαιώσεις και η σπανιότητά του έχει ως αποτέλεσμα να πωλείται ακόμη και περισσότερο από 30.000 ευρώ.