Tο μουσείο της Mazda στη Χιροσίμα κρύβει θησαυρούς

Το ανακαινισμένο μουσείο της Mazda στην Χιροσίμα διαθέτει 10 διαφορετικές ζώνες με την κάθε μια να προσφέρει παραδείγματα μοναδικής αυτοκινητικής ιστορίας και παράδοσης

H Mazda δεν χάνει ευκαιρία να μας εντυπωσιάζει με την συνεχή προσκόλλησή της στην καινοτομία και την αυθεντικότητα γύρω από οτιδήποτε έχει κάνει με το αυτοκίνητο. Μας εντυπωσίαζε ανέκαθεν βεβαίως γιατί σπάνια ακούς ήχο όπως αυτόν και σίγουρα δεν βρίσκεις πολλές φίρμες να τολμούν να προσθέσουν την υψηλή ραπτική στα αυτοκίνητά τους. 

Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από 102 χρόνια ως Toyo Cork Kogyo Co. Μετονομάστηκε σε Toyo Kogyo το 1927 και, τελικά, Mazda το 1984 και η έδρα της είναι από τότε στη Χιροσίμα. Μέχρι και σήμερα αποτελεί έναν σπουδαίο εκπρόσωπο της ιαπωνικής φιλοσοφίας και κληρονομίας, δεδομένου πως αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν, είναι πόσο βαθιά φτάνουν οι ρίζες της Mazda.

Το Μουσείο Mazda, που βρίσκεται στα κεντρικά γραφεία της Mazda στη Χιροσίμα και είναι προσβάσιμο στο κοινό, είναι το ιδανικό μέρος για να βιώσει κανείς αυτό το ιδιαίτερο παρελθόν. Σε πάνω από 10 διαφορετικές ζώνες, το μουσείο της Mazda αναδεικνύει περισσότερα από 100 χρόνια αυτής της μοναδικής ιστορίας, από προκλητικές και καινοτόμες τεχνολογίες μέχρι βραβευμένο σχεδιασμό και φουτουριστική μηχανική. Κάθε ζώνη αποτυπώνει το πνεύμα της ιαπωνικής μάρκας, με πολλές αυτοκινητιστικές εκπλήξεις να περιμένουν να ανακαλυφθούν.

Το τρίκυκλο που έχτισε ξανά τη Χιροσίμα

Στην Οσάκα της Ιαπωνίας, ο Jujiro Matsuda ξεκίνησε το ταξίδι της Mazda και ενός από τα πρώτα οχήματά της, που επίσης είναι και ένα από τα πιο αξιοσημείωτα: το τρίτροχο "φορτηγό".

Το Type-TCS καλωσορίζει τους επισκέπτες στο Μουσείο της Mazda και αποτυπώνει τέλεια την ιστορία της μάρκας. Κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από εγχώρια κατασκευασμένα εξαρτήματα, ήταν 40% πιο ισχυρό από τον προκάτοχό του, το Type-DA, ενώ μπορούσε να μεταφέρει ένα εντυπωσιακό φορτίο 400 κιλών. Αργότερα, το 1938, η Mazda λάνσαρε το Type-GA και ξανάρχισε την παραγωγή μόλις τέσσερις μήνες μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Την επόμενη χρονιά, το 1946, έφτασε στην κορυφή της αγοράς με όγκο παραγωγής 2.430 οχημάτων.

Mazda Τype-TCS

Έλαβε γρήγορα το παρατσούκλι "Πράσινο Πάνελ", λόγω του πράσινου πίνακα οργάνων που συμβολίζει την ειρήνη και την ασφάλεια. Το Type-GA παραγόταν μέχρι το 1949. Σήμερα, στο Μουσείο Mazda μπορεί κανείς να θαυμάσει το μοντέλο-διάδοχό του, το Type-GB, στο εμβληματικό χρώμα "Green Panel".

Ο ερχομός του Soul Red Crystal

Στα μέσα του 20ου αιώνα, η Mazda έστρεψε την προσοχή της στα καταναλωτικά οχήματα. Από ελαφριά χάτσμπακ μέχρι πολυτελή σεντάν, μια σειρά από ποικιλόμορφα οχήματα άρχισε να εμφανίζεται σε όλο τον κόσμο.

Mazda Cosmo AP (κέντρο)

Τα πιο ιστορικά και αναγνωρίσιμα οχήματα της Mazda περιλαμβάνουν τα Cosmo Sport, Savanna και Cosmo AP. Συγκεκριμένα, το Cosmo AP ήταν ένα από τα πρώτα οχήματα που κυκλοφόρησαν με κόκκινο χρώμα, κάτι σπάνιο όσον αφορά τα οχήματα στα μέσα του 20ου αιώνα, καθώς τα οχήματα υψηλής τεχνολογίας κατασκευάζονταν συνήθως με μαύρα, λευκά ή ασημί χρώματα.

Μazda Cosmo Sport

Με αυτήν την αντισυμβατική προσέγγιση έγινε η ιδιαίτερη σύνδεση της Mazda με το κόκκινο χρώμα, το οποίο εξακολουθεί να είναι συνώνυμο της μάρκας, μέχρι και σήμερα. Όσον αφορά το Cosmo Sport είναι κάπως σπάνιο καθώς σήμερα εξακολουθούν να κυκλοφορούν γύρω στα 480 από τα περίπου 1200 οχήματα.

Το πρωτότυπο Group C που κέρδισε το Le Mans

Η Mazda έδειξε το αντισυμβατικό της πνεύμα σε ένα σύνολο από παγκόσμιους αγώνες ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένων των Le Mans και IMSA.

Mazda 787B

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά installations είναι το Mazda 787B, το οποίο κέρδισε τον απαιτητικό 24ωρο αγώνα Le Mans. Το μουσείο παρουσιάζει το 787B σε γκαράζ pit, όπου οι επισκέπτες μπορούν επίσης να δουν αναμνηστικά από τα πιο διάσημα γεγονότα των αγώνων αντοχής. Το 1991, ο Johnny Herbert, ο Volker Weidler και ο Bertrand Gachot οδήγησαν την ομάδα Mazdaspeed σε μια ιστορική νίκη.

Ο μοναδικός κινητήρας V12

Η ιδιαίτερη φιλοσοφία της ιαπωνικής μάρκας συνεχίζει να παρουσιάζεται και στη Ζώνη 5-6, όπου πλέον αναδεικνύεται η "επιθετική" της παρουσία στην αγορά τη δεκαετία του ογδόντα.

Ο πρώτος και μοναδικός κινητήρας V12 της Mazda, είχε κυβισμό 4000 cc και κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 έως και το 1992. Συνδέοντας δύο κινητήρες V6, η ομάδα κατασκευής ήθελε να φτιάξει έναν κινητήρα για το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Ο κινητήρας V12 δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην αγορά, αλλά το πνεύμα αμφισβήτησης της Mazda παρέμεινε ζωντανό στα σχέδια του κινητήρα, όπου συμπεριλαμβάνεται και ένας περιστροφικός κινητήρας με τρεις ρότορες, καθώς και ένας κινητήρας V6 Miller.

Το SUV και η φιλοσοφία "Kodo: Η Ψυχή της Κίνησης"

Τα Mazda CX-5, Mazda6 και MX-5 αντιπροσωπεύουν τη νέα εποχή της Mazda και αλλάζουν τα δεδομένα μέσα από την τεχνολογία Skyactiv και τον μοναδικό σχεδιασμό Kodo.

Από αριστερά: Mazda CX-5, Mazda6 και MX-5

Το Mazda CX-5 SUV, που κυκλοφόρησε το 2012, ήταν το πρώτο όχημα που παρουσίασε το νέο σχεδιαστικό θέμα της Mazda "Kodo: Soul of Motion". Λέγεται ότι η κομψή, σπορ σιλουέτα ήταν εμπνευσμένη από ένα τσιτάχ, τη στιγμή που είναι έτοιμο να επιτεθεί στο θήραμά του. Η μοντέρνα αυτή σχεδίαση του μπορούσε να συνδυαστεί μόνο με την τεχνολογία Skyactiv, η οποία μεγιστοποιεί την οδηγική απόδοση και την αποδοτικότητα. Πρόκειται για ένα αρκετά γοητευτικό crossover.

Ένα αυτοκίνητο που... καταστράφηκε επίτηδες

Τα εξαιρετικά οχήματα έχουν και ασυμβίβαστα πρότυπα ασφαλείας. Μπορεί κανείς να δει μια σειρά από εντυπωσιακά installations, καθώς και να παρακολουθήσει τα οχήματα της Mazda να κατασκευάζονται σε πραγματικό χρόνο.

Ένα Mazda CX-30 που έχει υποστεί ζημιά κατά τη διάρκεια δοκιμών ρουτίνας ασφαλείας αποτελεί μια από τις πιο αναγνωρίσιμα θεάματα στο Μουσείο της Mazda. Αν και η ζημιά στο μπροστινό μέρος του οχήματος είναι μεγάλη, το πιλοτήριο και το εσωτερικό παραμένουν καλά προστατευμένα. Στη Ζώνη 9, μπορεί κανείς να περπατήσει πάνω από τη γραμμή παραγωγής της Mazda στο εργοστάσιο της Ujina, το οποίο παράγει 1000 αυτοκίνητα κάθε μέρα. Κάθε όχημα χρειάζεται περίπου 15 ώρες εργασίας για να ολοκληρωθεί.

Ανακαλύπτοντας τον επόμενο αιώνα

Ο επισκέπτης δεν πρέπει να παραλείψει να δει την τολμηρή στρατηγική και τον σχεδιασμό Kodo της Mazda, όπου θα συναντήσετε ένα ποδήλατο, έναν καναπέ και ένα εντυπωσιακό γλυπτό Goshintai.

Mazda LM55

Το κομψό εξωτερικό και η συναρπαστική φύση του Mazda Vision Coupe και του RX-VISION προσφέρουν την τέλεια "επίγευση" από την επίσκεψή σας. Κάθε ένα από αυτά τα αυτοκίνητα δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας τις συνδυαστικές δεξιότητες ενός έμπειρου μοντελιστή πηλού, ο οποίος μετέτρεψε ιδέες σε μοντέλα φυσικού μεγέθους, που αργότερα θα γίνονταν πρωτότυπα οχήματα.

Κοντά στα δύο πρωτότυπα αυτοκίνητα βρίσκεται το Mazda LM55 Vision Gran Turismo, ένα μοντέλο αυτοκινήτου σε φυσικό μέγεθος που διατίθεται στο αγωνιστικό παιχνίδι Gran Turismo. Το όχημα συνδυάζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda μαζί με στοιχεία του Mazda 787B, το οποίο κέρδισε το Le Mans.


 

Mazda Savanna RX-7
Μazda Cosmo Sport
Mazda Cosmo AP
Mazda CX-30 δοκιμή πρόσκρουσης
Mazda 787B
mazda κινητήρας
Mazda 787B
Mazda Τype-TCS
μουσείο Mazda
μουσείο Mazda
Mazda LM55
μουσείο Mazda
Mazda Vision Coupe