Το πρώτο βήμα για κάθε φιλόδοξη κινεζική εταιρεία, είναι η απόβαση στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό όμως είναι το σχετικά εύκολο βήμα. Το δύσκολο, είναι η επίτευξη υψηλών πωλήσεων.
Για την Zeekr, την κινέζικη premium κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων, η ενίσχυση των πωλήσεών της στην Ευρώπη είναι ζωτικής σημασίας, σύμφωνα με δήλωση του CEO της εταιρείας, An Conghui, στην έκθεση CES 2025.
Και το μέσο για να πετύχει υψηλές πωλήσεις, φαίνεται πως είναι η κυκλοφορία νέων μεγαλύτερων plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV).
Η Zeekr, που αποτελεί μέρος του Geely Group, είχε ανακοινώσει το 2024 την προσθήκη plug-in υβριδικών μοντέλων (PHEV) στην ήδη υπάρχουσα γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να ανταποκριθεί στη μεγάλη ζήτηση που έχει το συγκεκριμένο σύστημα κίνησης στην Κίνα.
Κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η BYD και η MG, στοχεύουν τώρα στην ευρωπαϊκή αγορά με υβριδικά οχήματα, αφού η τεχνολογία αυτή εξαιρέθηκε από την πρόσφατη αύξηση των δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα.
Τα plug-in έχουν δυναμική
"Βλέπουμε καλή δυναμική για τα plug-in υβριδικά στην Ευρώπη", ανέφερε ο An, στο περιθώριο της CES.
Η Zeekr θα περιορίσει την νέα τεχνολογία "Super Hybrid" PHEV σε μεγαλύτερα μοντέλα, όπως SUV και minivan. "Η τεχνολογία ταιριάζει καλύτερα σε μεγαλύτερα μοντέλα", δήλωσε ο An. "Για τα μικρότερα οχήματα, η Zeekr θα επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση".
Δεν δόθηκε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία των νέων μοντέλων, αν και αναμένεται η παρουσίαση του πρώτου PHEV της εταιρείας στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης τον ερχόμενο Απρίλιο.
Η Zeekr διαθέτει αυτή τη στιγμή τα μοντέλα X, το συμπαγές SUV, και το 001, το μεσαίο shooting brake, σε τρεις ευρωπαϊκές αγορές: Ολλανδία, Νορβηγία και Σουηδία. Πρόσφατα ανακοίνωσε την προσθήκη του 7X, ενός μεσαίου ηλεκτρικού SUV, στην ευρωπαϊκή γκάμα της, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το καλοκαίρι.
Η Mercedes πρώτη στα PHEV
Η αγορά των PHEV στην Ευρώπη κυριαρχείται από premium μάρκες, με την Mercedes να κατατάσσεται πρώτη σε πωλήσεις τους πρώτους 11 μήνες του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της αναλύτριας αγοράς Dataforce.
Η γερμανική εταιρεία πούλησε 130.480 PHEV μέχρι τον Νοέμβριο, με την BMW να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 112.822 μονάδες. Η Volvo κατέχει την τρίτη θέση, ακολουθούμενη από τις Audi και Land Rover.
Πάντως, παρά την αύξηση των πωλήσεων PHEV από τις premium μάρκες, η συνολική αγορά της τεχνολογίας αυτής στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 4,7% σε 865.580 μονάδες, καθώς οι πωλήσεις των πιο μαζικών μοντέλων PHEV παρουσίασαν κάμψη.
Οι πωλήσεις PHEV της Stellantis, μειώθηκαν κατά το ήμισυ στα 69.189 οχήματα, καθώς ο όμιλος αναθεώρησε τη στρατηγική του και επικεντρώθηκε σε υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Μέρος ευρύτερης αναθεώρησης στρατηγικής
Η απόφαση της Zeekr να διαφοροποιήσει την γκάμα της με PHEV αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης αναθεώρησης στρατηγικής της Geely, με την εταιρεία να σχεδιάζει το λανσάρισμα "hyper hybrid" μοντέλων από τη μάρκα Lotus, που θα συνδυάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης για επέκταση της αυτονομίας των ηλεκτρικών μοντέλων της, από το 2026.
Η Zeekr θα καλύψει την ανάγκη για μικρότερα PHEV στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω της μάρκας Lynk & CO, δήλωσε ο An. Οι δύο μάρκες συγχωνεύτηκαν υπό την ηγεσία της Zeekr τον Νοέμβριο του 2024.
Όσο για την Zeekr, σημείωσε αύξηση 87% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, πουλώντας 222.123 οχήματα το 2024. Ο στόχος για το 2025, είναι οι 320.000 πωλήσεις. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις της Zeekr ανήλθαν σε 1.859 μονάδες μέχρι τον Νοέμβριο, με το μοντέλο 001 να είναι το πιο δημοφιλές με 1.075 πωλήσεις.