Μέτρα για τους τζαμπατζήδες στα λεωφορεία-Πόσοι κυκλοφορούν χωρίς εισιτήρια

Αυξημένα μέτρα και συντονισμένο σχέδιο για την αποφυγή της εισιτηριοδιαφυγής λαμβάνει η διοίκηση του ΟΑΣΑ για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην Αθήνα.

Λεωφορεία Θεσσαλονίκη ΟΑΣΘ

Σκληρή μάχη με την εισιτηριοδιαφυγή κυρίως στα λεωφορεία και τα τρόλει δίνει ο ΟΑΣΑ, αλλά όπως αναφέρουν πηγές πολύ κοντά στη διοίκηση του Οργανισμού, έχουν μερικούς άσους στο μανίκι τους για να αντιστρέψουν την κατάσταση.

Νέα λεωφορεία ΟΑΣΑ Κυριάκος Μητσοτάκης

Όσον αφορά τα λεωφορεία επισημαίνουν ότι το ποσοστό της εισιτηριοδιαφυγής κινείται κοντά στο 15%, καθώς αρκετοί είναι οι επιβάτες που παρόλο που έχουν εισιτήριο ή κάρτα απεριορίστων διαδρομών δε τη χρησιμοποιούν στα λεωφορεία, καθώς την έχουν ήδη επικυρώσει στο Μετρό Αθήνας.

Διαβάστε Επίσης

Για το ζήτημα των δρομολογίων τα οποία φαίνονται κενά με κίνδυνο να μειωθούν αναφέρουν οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι υπάρχει εγκατεστημένο ειδικό σύστημα που μετράει τους επιβάτες με το που εισέλθουν στο λεωφορείο, ενώ εξετάζεται και η εφαρμογή ενός συστήματος που θα μετρά τους επιβάτες βάσει των κινητών τους.

Ένα ακόμα μέτρο που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής θα είναι η δυνατότητα πληρωμής του εισιτηρίου από τα επικυρωτικά του μετρό και των λεωφορείων, τα οποία από τον Ιανουάριο του 2025 θα μπορούν να λειτουργούν και ως POS. Πρόκειται για ένα σύστημα που έχει τεθεί σε εφαρμογή πιλοτικά στις λεωφορειακές γραμμές του αεροδρομίου και ήδη προτιμάται από το 10% των επιβατών

Από την άλλη πλευρά η κατάσταση στο Μετρό της πρωτεύουσας είναι αρκετά καλύτερη και προπαντός μετρήσιμη με την εισιτηριοδιαφυγή να κινείται στο 3% και να πραγματοποιούνται τακτικοί έλεγχοι, καθώς ο αριθμός των ελεγκτών έχει αυξηθεί.

Λεωφορεία ΟΑΣΑ

Πιο συγκεκριμένα, αυτοί ανέρχονται πλέον στους 266 με τους μισούς εξ αυτών να πραγματοποιούν ελέγχους στα λεωφορεία, ενώ συνολικά οι έλεγχοι που έχουν γίνει στο εννεάμηνο του 2024 είναι αυξημένοι κατά 125%, όπως αυξημένη είναι και εισπραξιμότητα των προστίμων, η συνολική αξία των οποίων έχει διαμορφωθεί στα 14,2 εκατ. €.

Ως μία πολύ καλή χρονιά χαρακτηρίζουν το 2024 οι ίδιες πηγές όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών και τα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών αγγίζοντας τα προ-πανδημίας επίπεδα παρά το γεγονός ότι οι επιβάτες έχουν μειωθεί λόγω της στροφής στην τηλεργασία.

Τονίζουν ότι το 2024 θα ξεπεράσει σίγουρα το 2023 από πλευράς εσόδων, ενώ ήδη ο Οκτώβριος του 2024 έχει ξεπεράσει αυτόν του 2019. Αξίζει να αναφερθεί ότι όσον αφορά τις πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών αυτές ανήλθαν το 2023 συνδυαστικά στα 141 εκατ. €.

Το πιο δημοφιλές "προϊόν" για το 2023 ήταν το κλασικό εισιτήριο των 0,90 € με 22,5 εκατ. εισπράξεις και απέφερε συνολικά έσοδα 27 εκατ. €, ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε η κάρτα απεριόριστων διαδρομών 30 ημερών με 1,4 εκατ. πωλήσεις και εισπράξεις 38,3 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές αρκετά δημοφιλές είναι το εισιτήριο των 10+1 διαδρομών.

Η εκτίμηση για το 2025 είναι αρκετά πιο αισιόδοξοι και γίνεται λόγος για μία χρονιά ρεκόρ. Επομένως τα έσοδα από για τον ΟΑΣΑ αναμένεται να ξεπεράσουν 237 εκατομμύρια ευρώ που ήταν η επίδοση του ΟΑΣΑ για το 2023 και το 2024 θα τα δούμε αυξημένα.

Η εκτίμηση για τη χρονιά-ρεκόρ προκύπτει από το γεγονός ότι έχουν ενισχυθεί, σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πηγές, οι συρμοί του Μετρό Αθήνας, ενώ εντός του 2025 θα έχει καταφτάσει το σύνολο των νέων λεωφορείων που αποκτήθηκαν από το διαγωνισμό του 2021. Πρόκειται για τα εναπομείναντα λεωφορεία φυσικού αερίου από τις IVECO και Industria Italiana Autobus που έχουν αρχίσει να παραδίδονται από το τρέχον έτος.

Πηγή: thetoc.gr

Best of Network