Η Stellantis φαίνεται πως δεν έχει πρόβλημα να αναθεωρεί τη στρατηγική της κατά το δοκούν και ανάλογα με τις συνθήκες. Μέχρι πρότινος το πρόγραμμα ανέφερε πρεμιέρες μόνο ηλεκτρικών μοντέλων από το 2026 και πλήρη γκάμα με ηλεκτρικά από το 2028 – δηλαδή πολύ νωρίτερα απ' ότι άλλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές που προσπαθούν να εναρμονιστούν με τις νόρμες της Ε.Ε.
Η τελευταία αναθεώρηση αφορά το brand της Lancia που μετά την πρεμιέρα του μικρού Ypsilon θα επαναφέρει στην αγορά και ένα δεύτερο όνομα από τα παλιά που θα αφορά ένα μεγάλο μοντέλο. Πρόκειται για τη Lancia Gamma που θα μπει στην παραγωγή στις αρχές του 2026 και όχι μόνο ως ηλεκτρικό όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί. Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο και σε υβριδικές εκδόσεις.
Η νέα σειρά Gamma θα στηριχθεί σε ένα 5θυρο fastback αμάξωμα με μήκος περίπου 4.7 μ. που θα βασίζεται στην νέα πλατφόρμα STLA Medium η οποία έχει δημιουργηθεί για να εξυπηρετήσει νέα αυτοκίνητα του ομίλου με θερμικά και ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης. Το νέο Lancia δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα αν θα είναι από υβριδικό ή επαναφορτιζόμενο.
Σίγουρα πάντως θα υπάρχει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Η δε παραγωγή του προγραμματίζεται στο εργοστάσιο του ομίλου στο Melfi της νότιας Ιταλίας. Στο ίδιο εργοστάσιο έχει προγραμματιστεί και η παραγωγή δύο νέων αδελφών μοντέλων της Gamma από την DS και την Jeep.
Σε ότι αφορά την DS αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους ένα ηλεκτρικό μοντέλο που φέρει την κωδική ονομασία D85 ενώ στα μέσα του 2025 και η Jeep θα παρουσιάσει το επανασχεδιασμένο Compass σε εκδόσεις υβριδικές, plug-in υβριδικές και ηλεκτρικές. Μάλιστα οι ηλεκτρικές εκδόσεις θα προσφέρονται και με τετρακίνηση.
Επιστροφή στο νέο Lancia Gamma που σύμφωνα με πληροφορίες θα έχει περιορισμένη παραγωγή το 2026 (περίπου 10.000 μονάδες). Το μοντέλο φέρει το ίδιο όνομα με εκείνο στα μέσα της δεκαετίας του '70 που σχεδιάστηκε από τον Pininfarina και έμεινε στην παραγωγή από το 1976 έως το 1984.
Βεβαίως οι πωλήσεις του ήταν ισχνές με περίπου 15.270 μονάδες σε όλο τον κύκλο ζωής του συν άλλες 7.000 μονάδες από μια έκδοση κουπέ της σειράς Gamma.
Τα προβλήματα των ιταλικών εργοστασίων
Η Stellantis έχει αντιμετωπίσει την κριτική της κυβέρνησης Μελόνι στην Ιταλία λόγω της μειωμένης τοπικής παραγωγής της, εν μέσω χαμηλής ζήτησης και των σχεδίων της να κατασκευάσει ορισμένα νέα μοντέλα των ιστορικών ιταλικών της εμπορικών σημάτων σε μονάδες εκτός της χώρας.
Η παραγωγή του ομίλου στη Ιταλία αναμένεται να πέσει κάτω από τα 500.000 οχήματα φέτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις του συνδικάτου FIM-CISL, από 751.000 μονάδες που ήταν το 2023. Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, η παραγωγή στα ιταλικά εργοστάσια συναρμολόγησης της Stellantis μειώθηκε περισσότερο από 30%, με μείωση 62% στο Melfi, σύμφωνα με στοιχεία του συνδικάτου.
Το νέο Jeep Compass θα είναι το κύριο μοντέλο που θα διατηρήσει την παραγωγή στο εργοστάσιο του Melfi. Περίπου 21.000 αντίτυπα αναμένεται να κατασκευαστούν το 2025 και περισσότερα από 100.000. το 2026. Από την άλλη, το νέο μοντέλο της DS θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, με οργανόγραμμα παραγωγής περίπου 10.000 μονάδων το 2025 και λίγο παραπάνω (στις 12.000 μονάδες) για το 2026.