Φαίνεται ότι όλο και περισσότερα στελέχη της δυτικής αυτοκινητοβιομηχανίας αρχίζουν να καταλαβαίνουν πόσο πολύ υστερούν σε επίπεδο τεχνολογίας οι εταιρείες τους, συγκρινόμενες με τις κινεζικές. Αυτή την εβδομάδα, ήταν η σειρά του CEO της Ford, Jim Farley, να κάνει μια σημαντική αποκάλυψη για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Xiaomi SU7.
Όπως παραδέχτηκε κατά τη διάρκεια ενός podcast, οδηγεί εδώ και έξι μήνες ένα Xiaomi SU7 που έφερε από την Κίνα στο Σικάγο. Δεν δίστασε να αποκαλέσει το αυτοκίνητο "φανταστικό" και ανέφερε πως δεν θέλει να το αποχωριστεί. Πρόκειται για τη δεύτερη περίπτωση κατασκευαστή που γνωρίζουμε ότι έχει εισάγει ένα SU7 για να το αξιολογήσει.
Πριν από μερικές εβδομάδες, έγινε γνωστό πως και ο CEO της Rivian, RJ Scaringe έφερε επίσης ένα SU7 στις ΗΠΑ.
Πριν λίγες μέρες, σε ένα podcast διάρκειας 40 λεπτών στο Everything Electric Show, ο Farley συζήτησε για το μέλλον της Ford και τα όσα έζησε στην Κίνα. Ο ίδιος, αναγνώρισε πόσο μακριά βρίσκονται οι δυτικοί κατασκευαστές όταν επρόκειτο για την Κίνα.
"Στη Δύση, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας μας δεν ασχολούνται με τα αυτοκίνητα, δεν έχουν εταιρείες αυτοκινήτων. Αλλά στην Κίνα, τόσο η Huawei όσο και η Xiaomi βρίσκονται μέσα σε κάθε όχημα που κατασκευάζεται", δήλωσε ο Farley.
Φανταστικό το Xiaomi
Ο Farley παραδέχτηκε ότι τα ταξίδια του στην Κίνα και η εμπειρία του με την Xiaomi, έκαναν τη Ford να σκεφτεί πραγματικά σε βάθος τι πρέπει να κάνει στη συνέχεια. "Όλοι μιλούν για το Apple Car, αλλά το αυτοκίνητο της Xiaomi υπάρχει και είναι φανταστικό".
"Πουλάνε 10-20.000 το μήνα και είναι sold out για έξι μήνες. Αυτό είναι ένα καταναλωτικό εμπορικό σήμα που είναι πολύ ισχυρότερο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες", δήλωσε ο Farley. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δηλώσεις του Farley έγιναν viral στην Κίνα.
Ford CEO Jim Farley talking about his experience driving the #XiaomiSU7 in the U.S. for six months and not wanting to give up on the Fully Charged Show has gone very viral in China social media the last couple days.
— Lei 𝕏ing邢磊 (@leixing77) October 23, 2024
Worth a watch:https://t.co/GpOfGQmWfl pic.twitter.com/L49m2x1Mnj
Το Xiaomi SU7, εκ πρώτης όψεως, είναι απλώς ένα ακόμη προϊόν στη σειρά καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών και κινητών τηλεφώνων της Xiaomi. Το αυτοκίνητο της Xiaomi χρησιμοποιεί το ίδιο λειτουργικό σύστημα με τα τηλέφωνα και τα tablet της εταιρείας, ενώ τα αξεσουάρ για το αυτοκίνητο μπορούν να αγοραστούν στο ίδιο κατάστημα όπου θα αγοράζατε ένα τηλέφωνο.
Ομοίως, το Harmony OS της Huawei διεισδύει γρήγορα στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η Huawei προσφέρει λύσεις λογισμικού πλήρους φάσματος για μικρότερες μάρκες που δεν ενδιαφέρονται να φτιάξουν τις δικό τους λογισμικό. Η τεχνολογική βιομηχανία της Κίνας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους και κινούνται παράλληλα.
Όλο το podcast είναι πολύ ενδιαφέρον για να το ακούσετε. Θα μπορέσει η Ford να ανταγωνιστεί; Δεν είναι ξεκάθαρο. Σύμφωνα με την παραδοχή του ίδιου του Farley, η Ford πρέπει να τα καταφέρει στην πρώτη της απόπειρα, καθώς δεν υπάρχει περίοδος χάριτος.
Η Κίνα έχει τόσο μεγάλο προβάδισμα σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, που θα χρειαστεί πολλή δουλειά για να καλυφθεί. Με αυτό το δεδομένο, δεν αποτελεί και τόσο μεγάλη έκπληξη το γεγονός ότι ο Farley δεν θέλει να παραδώσει τα κλειδιά του Xiaomi του ακόμα.