Γιατί αυξήθηκαν τόσο πολύ τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, εξήγαγαν στην ΕΕ 60.517 ηλεκτρικά οχήματα μέσα σε ένα μήνα, αριθμός αυξημένος κατά 61% σε σχέση με πέρυσι.

BYD οχηματαγωγό πλοίο

Η Κίνα εξήγαγε περισσότερα από 60.000 ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Σεπτέμβριο, αριθμός που αποτελεί τον δεύτερο υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ, εν όψει των πρόσθετων δασμών που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ στο τέλος αυτού του μήνα.

Διαβάστε Επίσης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας προχώρησαν στην εξαγωγή 60.517 ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις 27 χώρες του ευρωπαϊκού εμπορικού μπλοκ τον περασμένο μήνα, αριθμός αυξημένος κατά 61% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία.

Το προηγούμενο μέγιστο των 67.455 οχημάτων ήταν τον Οκτώβριο του 2023, όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Το χρονικό της νέας επιβολής δασμών

Η ΕΕ εισήγαγε προσωρινούς δασμούς τον Ιούνιο και απαίτησε από τις εταιρείες εγγυήσεις, αλλά αξιωματούχοι δήλωσαν τον Αύγουστο ότι η ΕΕ δεν θα προχωρήσει σε αναδρομική είσπραξη φόρων.

Στις 4 Οκτωβρίου τα κράτη μέλη ψήφισαν την επιβολή νέων δασμών έως και 35%, με 10 χώρες, μεταξύ των οποίων η Γαλλία, η Ιταλία και η Πολωνία, να τάσσονται υπέρ του μέτρου. Ενώ η Κίνα και η ΕΕ συνεχίζουν να διαπραγματεύονται μια εναλλακτική λύση, ο χρόνος για να τεθούν σε ισχύ οι νέοι δασμοί μετρά ήδη αντίστροφα.

Η αύξηση των εξαγωγών υποδηλώνει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ελπίζουν να αποφύγουν τους επικείμενους δασμούς. Ανεξάρτητα από αυτό, τα μέτρα αυτά αναμένεται να επιβραδύνουν αλλά όχι να αποτρέψουν όσους επιθυμούν να επεκταθούν στην προσοδοφόρα ευρωπαϊκή αγορά.

Διαβάστε Επίσης

Κι αυτό γιατί σε αρκετές περιπτώσεις, τα κινεζικά αυτοκίνητα πωλούνται σε υψηλότερες τιμές σε σχέση με αυτές που θα είχαν στην πατρίδα τους, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους για τους κατασκευαστές τους.

Η BYD πάντως, είναι από τις εταιρείες που σχεδιάζουν να δημιουργήσουν δικά τους εργοστάσια στην Ουγγαρία και την Τουρκία, ενώ άλλοι κατασκευαστές, όπως η Xpeng και η premium EV μάρκα Zeekr της Zhejiang Geely Holding Group Co. λένε ότι εξετάζουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network