Αρκετοί κατασκευαστές έχουν εκφράσει ανοιχτά την άποψη πως η κατάσταση με τις οθόνες στα ταμπλό των αυτοκινήτων έχει ξεφύγει, φτάνοντας στα όρια της υπερβολής. Όλα αυτά φυσικά στα λόγια, καθώς στην πράξη, βρισκόμαστε ακόμη στην εποχή της αύξησης τόσο του αριθμού των οθονών εντός των αυτοκινήτων, όσο και των διαστάσεών τους.
Μάλιστα ο πόλεμος των οθονών έχει φτάσει σε νέα ύψη σε περιπτώσεις κάποιων αμερικανικών μοντέλων όπως η νέα Cadillac Escalade, με την γιγαντιαία οθόνη 55 ιντσών, αλλά και το Lincoln Navigator που ακολουθεί από κοντά, διαθέτοντας οθόνη 48 ιντσών.
Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις γίνεται ξεκάθαρο πως οι υπερμεγέθεις οθόνες, είναι εις βάρος της σχεδίασης. Ουσιαστικά βρίσκονται απλά τοποθετημένες στο επάνω μέρος του ταμπλό, δείχνοντας σαν ξένο σώμα και στερώντας πόντους από τη συνολική σχεδιαστική συνοχή.
Πράγματι, ίσως έχει έρθει η ώρα όλη αυτή η άτυπη μάχη για την παρουσίαση της μεγαλύτερης οθόνης σε ένα αυτοκίνητο, να τελειώσει. Προς αυτή την κατεύθυνση φαίνεται πως κινείται η Hyundai Mobis, εταιρεία ανταλλακτικών αυτοκινήτων που αποτελεί το παράρτημα "ανταλλακτικών και σέρβις” των Hyundai, Kia και Genesis.
Η Hyundai Mobis λοιπόν, συνεργάστηκε με τον ειδικό στα οπτικά Zeiss για τη δημιουργία μιας "ολογραφικής οθόνης παρμπρίζ”. Αυτό που κάνει, είναι να μετατρέπει ουσιαστικά το παρμπρίζ σε μια υψηλής τεχνολογίας head-up οθόνη, που μπορεί να αντικαταστήσει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το σύστημα infotainment και την οθόνη του συνοδηγού.
Επιπλέον, δεδομένου ότι πρόκειται απλώς για μια προβολή, οι οδηγοί μπορούν να έχουν πρόσβαση σε "πολλαπλές πληροφορίες χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από το δρόμο”.
Παρά το γεγονός ότι ακούγεται σαν μια τεχνολογία που ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας, οι εταιρείες δήλωσαν ότι "αυτή η εξελιγμένη τεχνολογία, που προηγουμένως υπήρχε μόνο σε ταινίες ή διαφημίσεις, πρόκειται να γίνει πραγματικότητα”. Συγκεκριμένα, αν όλα πάνε καλά, η μαζική παραγωγή θα μπορούσε να ξεκινήσει ήδη από το 2027.
Αν και το τοπίο είναι ακόμη σχετικά θολό, η Hyundai Mobis δήλωσε ότι η οθόνη βασίζεται σε έναν προβολέα υψηλής τεχνολογίας, καθώς και σε μια διάφανη μεμβράνη που εφαρμόζεται στο παρμπρίζ. Η ίδια η μεμβράνη είναι μόλις και μετά βίας παχύτερη από μια ανθρώπινη τρίχα, με μέγεθος μόλις 100 μικρόμετρα.
Το προϊόν βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και η τεχνολογία επιδείχθηκε πρόσφατα σε "εγχώριους πελάτες παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας", πράγμα που λογικά παραπέμπει στις Hyundai και Kia.
Ανεξάρτητα από αυτό, η εταιρεία ήταν ανοιχτή για την προσέλκυση νέων πελατών και επισήμανε μια εταιρεία έρευνας αγοράς που δήλωσε ότι "η παγκόσμια αγορά ολογραφικών HUD αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου 7 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 2030, καθιερώνοντάς την ως μια νέα τάση στον τομέα των οθονών επόμενης γενιάς”.
Το αν οι ολογραφικές οθόνες είναι το επόμενο μεγάλο βήμα μένει να φανεί, ωστόσο η Hyundai Mobis δήλωσε ότι αποτελούν μια τεράστια εξέλιξη σε σύγκριση με τις υπάρχουσες head-up οθόνες και ότι θα επιτρέψουν τη δημιουργία ενός ανοιχτού και ευάερου εσωτερικού στα αυτοκίνητα.