Δεν γλιτώνει το λουκέτο εργοστάσιο μεγάλης γερμανικής φίρμας αυτοκίνητων

Η αδυναμία να βρεθεί κατάλληλος αγοραστής για το εργοστάσιο φαίνεται πολύ πιθανό να οδηγήσει στο κλείσιμό του και την απόλυση 3.000 εργαζομένων.

Η Audi απέτυχε να βρει τον κατάλληλο επενδυτή για το προβληματικό εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων της στις Βρυξέλλες, αυξάνοντας έτσι σημαντικά τις πιθανότητες κλεισίματος του εργοστασίου.

Κανένας από τους 26 ενδιαφερόμενους και πιθανούς επενδυτές, συμπεριλαμβανομένου ενός που αναθεώρησε την προσφορά του τις τελευταίες ημέρες, δεν έχει προσφέρει ένα "βιώσιμο σχέδιο" για το μέλλον του εργοστασίου, δήλωσε ο Gerd Walker, COO της Audi.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ένας από τους ενδιαφερόμενους ήταν η κινεζική Nio. Μια εσωτερική συζήτηση εντός του ομίλου VW για μελλοντική παραγωγή αυτοκινήτων ή εναλλακτικές χρήσεις του εργοστασίου παρέμεινε επίσης σε θεωρητικό επίπεδο, δήλωσε η Audi.

"Είναι σημαντικό για μένα να αποσαφηνίσουμε γρήγορα τη διαδικασία ενημέρωσης και διαβούλευσης και να επικεντρωθούμε περαιτέρω στις συζητήσεις για το κοινωνικό σχέδιο”, δήλωσε ο Walker στις 16 Οκτωβρίου. "Θα συνεχίσουμε να το κάνουμε με εμπιστοσύνη, αντικειμενικότητα και δικαιοσύνη”.

Όσο για τους περίπου 3.000 εργαζόμενους του εργοστασίου, αυτοί είναι πολύ πιθανό να χάσουν τη δουλειά τους, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Ronny Liedts, διαπραγματευτής του συνδικάτου ACV-CSC στο εργοστάσιο.

"Το μόνο πράγμα που θέλουν να κάνουν, είναι να κλείσουν το εργοστάσιο το συντομότερο δυνατό. Καμία από τις εναλλακτικές λύσεις δεν τους βολεύει", δήλωσε.

Πρόγραμμα περικοπών συνολικά για τον όμιλο VW

Η υψηλού κόστους εγκατάσταση της Audi στις Βρυξέλλες, θα μπορούσε να γίνει το πρώτο εργοστάσιο της VW που θα κλείσει στην Ευρώπη. Οι δυσκολίες αυξήθηκαν λόγω της χαμηλής ζήτησης του Q8 E-Tron, του μοναδικού μοντέλου που κατασκευάζεται εκεί, ενώ η κεντρική τοποθεσία του εργοστασίου, εμπόδισε την επέκτασή του και τις αναβαθμίσεις των logistics ώστε να μειωθεί το κόστος λειτουργίας.

Η Audi δεν είναι η μόνη μάρκα του ομίλου VW που δέχεται πιέσεις. Η υποτονική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, η έλλειψη προσιτών μοντέλων και ο ανταγωνισμός με αιχμή του δόρατος τις Tesla και BYD, έχουν οδηγήσει τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, σε ένα από τα πιο μεγάλα προγράμματα περικοπής κόστους εδώ και χρόνια.