Το Alpine Alpenglow Hy6, είναι το πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας με εξακύλινδρο κινητήρα υδρογόνου και παρουσιάστηκε επισήμως από τους Γάλλους στο Παρίσι. Αυτό το επαναστατικό μοντέλο, είναι η συνέχεια του Alpine Alpenglow Hy4 το οποίο ξεκίνησε ως concept car το 2022, λειτουργεί ως ένα "κινητό εργαστήριο", εξερευνώντας καθαρές από ρύπους τεχνολογίες με τη χρήση κινητήρα εσωτερικής καύσης που καίει υδρογόνο, αντί για ηλεκτροκινητήρα.
Το Alpenglow Hy6 εξοπλίζεται με έναν ολοκαίνουργιο V6 κινητήρα 3,5 λίτρων, σχεδιασμένο αποκλειστικά από την Alpine για την καύση υδρογόνου.
Ο κινητήρας αποδίδει 740 ίππους και φτάνει τις 9.000 στροφές ανά λεπτό, προσφέροντας μοναδική απόδοση και ήχο που παραπέμπει στους κλασικούς αγώνες. Το μοντέλο παρουσιάστηκε στο 24ωρο του Le Mans με τον Πρεσβευτή της Alpine, Ζινεντίν Ζιντάν, τονίζοντας τη δυνατότητα αυτής της τεχνολογίας σε αθλητικό επίπεδο.
Η καινοτομία του Alpenglow Hy6 έγκειται στη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου σε κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που διαφέρει από τις συνηθισμένες λύσεις με κυψέλες καυσίμου που παράγουν ηλεκτρισμό για ηλεκτροκινητήρες.
Αυτή η επιλογή προσφέρει πλεονεκτήματα όπως υψηλή απόδοση, άμεση ανταπόκριση και λιγότερες ανάγκες ψύξης, αφού μεγάλο μέρος της θερμότητας διαφεύγει από το σύστημα εξάτμισης. Η χρήση υδρογόνου περιορίζει σημαντικά τις εκπομπές CO2, συμβάλλοντας στους περιβαλλοντικούς στόχους της Alpine και του ομίλου Renault για ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2050.
Η δομή του Alpenglow Hy6 περιλαμβάνει τρεις δεξαμενές υδρογόνου υψηλής πίεσης (700 bar), ενώ το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, εξασφαλίζοντας ανθεκτικότητα και ελαφρότητα.
Ο κινητήρας διαθέτει δύο υπερσυμπιεστές και ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης, με έμφαση στην ασφάλεια και την απόδοση. Η εξάτμιση, κατασκευασμένη από Inconel, εκπέμπει ατμό, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό εφέ στους διαφανείς αεροδυναμικούς οδηγούς του αυτοκινήτου.
Η Alpine αναπτύσσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία με το βλέμμα στο μέλλον της αυτοκίνησης και του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς οι διεθνείς κανονισμοί αναμένεται να επιτρέψουν τη συμμετοχή αυτοκινήτων με υδρογόνο στους αγώνες αντοχής από το 2028.
Στο πλαίσιο αυτό, το Alpenglow Hy6 λειτουργεί ως πρότυπο, επιδεικνύοντας τη δυναμική ενός τέτοιου οχήματος τόσο σε αγωνιστική όσο και σε καθημερινή χρήση, και αποτελεί το "ξυπνητήρι" για την αυγή μιας νέας εποχής στον κόσμο της αυτοκίνησης.
Το κυλιόμενο πρωτότυπο Alpine Alpenglow Hy6 με κινητήρα υδρογόνου έχει σχεδιαστεί ως ένα γνήσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο που βασίζεται σε ένα ανθρακονημάτινο πλαίσιο LMP3. Από την αρχή, το πλαίσιο έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει με τις επιδόσεις που προσφέρει ο ολοκαίνουργιος κινητήρας Hy6 V6, ο οποίος υπερδιπλασιάζει την ισχύ σε σύγκριση με τον τετρακύλινδρο κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε στο πρώτο εργαστήριο επίδειξης.
Ο Hy6 V6, που σχεδιάστηκε από ένα λευκό χαρτί, είναι ένας πρωτοφανής κινητήρας που αναπτύχθηκε σκόπιμα από τις ομάδες της Alpine στο Viry-Châtillon για χρήση με υδρογόνο. Για την ανάπτυξή του χρειάστηκαν δύο χρόνια εργασίας.
Επρόκειτο για μια σημαντική μηχανολογική πρόκληση όσον αφορά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καύσης του υδρογόνου, η οποία οδήγησε σε μια εξαιρετική αύξηση της τεχνογνωσίας. Η Oreca είναι ο τεχνικός συνεργάτης που επέτρεψε την εφαρμογή αυτής της τεχνογνωσίας στο σχεδιασμό του κινητήρα.
Ο κινητήρας είναι ένας V6 3,5 λίτρων με γωνία στις 100°, υπερτροφοδοτούμενος από δύο υπερσυμπιεστές. Αποτελείται από ένα συμπαγές μπλοκ κινητήρα από αλουμίνιο με ξηρό κάρτερ. Ένας στροφαλοφόρος άξονας με στροφαλοφόρους πείρους μετατοπισμένους κατά 20° εξασφαλίζει ομαλή ανάφλεξη. Οι κυλινδροκεφαλές είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο με βελτιστοποιημένο κύκλωμα ψύξης.
Ταυτόχρονα, ο χρονισμός των βαλβίδων εξασφαλίζεται από 4 αλυσοκίνητους εκκεντροφόρους άξονες και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, οι οποίες ελέγχονται από δακτυλιοφόρα γρανάζια. Πρόκειται για έναν "υπερτετράγωνο" κινητήρα με διάμετρο οπής 95 mm και διαδρομή 82,3 mm, ένα εξαιρετικά πλεονεκτικό σχήμα στις υψηλές στροφές. Ο ήχος που αναδύεται από το σύστημα εξάτμισης έχει ρυθμιστεί ειδικά ώστε να είναι συνάδει με τον σκοπό της κατασκευής.
Με μια εντυπωσιακή ειδική ισχύ 211 ίππων/l και τελική ταχύτητα άνω των 330 km/h, ένα από τα στοιχεία που βοηθούν στη λειτουργία είναι ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης που συνδυάζεται με το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Xtrac. Η φιλοσοφία ανάπτυξής του ευνοεί αρχικά μια έκδοση σχεδιασμένη για αγώνες, αλλά θα μπορούσε να μεταφερθεί στη σειρά παραγωγής.
Οι μεθοδολογίες εξέλιξης κινητήρων της Formula 1 χρησιμοποιήθηκαν για τον καθορισμό και τη λεπτομερή ρύθμιση των στοιχείων που βρίσκονται στην καρδιά της απόδοσης αυτού του κινητήρα. Ο θάλαμος καύσης έχει σχεδιαστεί για τη χρήση υδρογόνου (ακριβέστερα, διυδρογόνου H2), ευνοώντας τις στροβιλώδεις κινήσεις για να εξασφαλιστεί η ομοιογένεια του μίγματος πριν από τον σπινθήρα.
Πρόκειται για ένα κρίσιμο σημείο, καθώς το υδρογόνο αναφλέγεται σε ένα ευρύ φάσμα πλούτου, γεγονός που το καθιστά επιρρεπές στη δημιουργία ανώμαλων καύσεων: προανάφλεξη (αυθόρμητη αυτοανάφλεξη πριν από τη σπίθα του μπουζί, που παράγει ακραία επίπεδα πίεσης) ή χτύπημα, το οποίο δημιουργεί αυτοανάφλεξη και κρουστικά κύματα.
Πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην προετοιμασία και την έγχυση του μίγματος, η οποία συμπληρώνεται από την έμμεση έγχυση νερού, η οποία μειώνει τις εκπομπές Nox, αποτρέποντας παράλληλα αυτά τα φαινόμενα.
Οι τρεις δεξαμενές Hy6 της Alpenglow αποθηκεύουν υδρογόνο σε αέρια μορφή (2,1 kg η καθεμία) υπό υψηλή πίεση: 700 bar. Βρίσκονται στα πλαϊνά και πίσω από το κόκπιτ, σε αεριζόμενους χώρους και είναι σφραγισμένες από τον χώρο των επιβατών. Ένας ρυθμιστής πίεσης μειώνει την πίεση από 700 σε 200 bar πριν πέσει στην πίεση που απαιτείται για την άμεση έγχυση στο θάλαμο καύσης.
Έχουν ληφθεί πολυάριθμα μέτρα για να εξασφαλιστεί η απόλυτη ασφάλεια. Έχουν ενσωματωθεί βαλβίδες για την ταχεία εκκένωση του καυσίμου σε περίπτωση πυρκαγιάς, οι αισθητήρες παρουσίας υδρογόνου βρίσκονται συνεχώς σε επιφυλακή, έχει υιοθετηθεί μια αυστηρή διαδικασία εκκίνησης με πολυάριθμους ελέγχους και, τέλος, ένα σύστημα με χρωματική κωδικοποίηση ειδοποιεί τον οδηγό και τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης ανάλογα με το βαθμό επείγοντος κάθε είδους περιστατικού.