Η μετάβαση σε ένα μέλλον αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων θα οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας μεταξύ όσων εργάζονταν σε τεχνολογίες που σχετίζονται με τον κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων των πολλών προμηθευτών του τομέα, δήλωσε την Πέμπτη ο πρόεδρος της Toyota Motor, Akio Toyoda.
"Υπάρχουν 5,5 εκατομμύρια άνθρωποι που εμπλέκονται στην αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιαπωνία. Ανάμεσά τους είναι και εκείνοι που ασχολούνται με εργασίες που σχετίζονται με τον κινητήρα. Αν τα ηλεκτρικά οχήματα γίνουν η μόνη επιλογή, πολλές θέσεις εργασίας θα χαθούν και από τους προμηθευτές μας", δήλωσε ο Akio Toyoda σε δημοσιογράφους προσθέτοντας ότι του αρέσουν τα βενζινοκίνητα οχήματα.
Ο Toyoda έκανε τα σχόλια αυτά στους δημοσιογράφους κατά τα αποκαλυπτήρια προτομής του πατέρα του, Shoichiro Toyoda, στο Πανεπιστήμιο της Nagoya στην κεντρική Ιαπωνία.
Ο Shoichiro Toyoda πέθανε πέρυσι σε ηλικία 97 ετών. Ηγήθηκε της Toyota κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, όταν η εταιρεία αναδιαμόρφωσε την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, ανατρέποντας την κυριαρχία των Αμερικάνων στο Ντιτρόιτ. Επέβλεψε επίσης το λανσάρισμα της πολυτελούς μάρκας Lexus και του υβριδικού Prius.
Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις, ήταν πιο προσεκτική στην προσέγγισή της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ότι άλλοι κατασκευαστές. Αυτό τη βοηθάει σήμερα, καθώς οι παγκόσμιες πωλήσεις EV επιβραδύνονται και επωφελείται από τη ζήτηση για τα δικά της υβριδικά μοντέλα, σε κορυφαίες αγορές όπως αυτή της Β. Αμερικής.
Ωστόσο δηλώνει υπέρμαχος αυτού που αποκαλεί στρατηγική "πολλαπλών μονοπατιών" για την επίτευξη εκπομπών μηδενικών ρύπων CO2, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρικά, υβριδικά, αλλά και οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Τον Ιανουάριο, ο Toyoda δήλωσε ότι τα EVs θα αντιπροσωπεύουν το πολύ το 30% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων, με τα υβριδικά, τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και τα οχήματα που καίνε ορυκτά καύσιμα να αποτελούν το υπόλοιπο 70%. Εν τούτοις δεν προσδιόρισε το χρονικό πλαίσιο για την πρόβλεψη αυτή.