Το όνομα HR-V το γνωρίσαμε το 1999 με εκείνο το εντυπωσιακό, σχεδιαστικά, μοντέλο της πρώτης γενιάς με την ιδιαίτερη πίσω ανάρτηση που κυκλοφόρησε σε 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις με κίνηση στους μπροστινούς ή και τους τέσσερις τροχούς.
Από τότε μέχρι σήμερα έχουν μεσολαβήσει περίπου 25 χρόνια και έχουν παρουσιαστεί τρεις γενιές του μοντέλου με την τελευταία σειρά να κυκλοφορεί από το 2021 στην ελληνική αγορά.
Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε για την ανανέωση της 3ης γενιάς HR-V με τις αλλαγές να επικεντρώνονται σε μερικά στοιχεία της αισθητικής, στην αναβάθμιση της ηχομόνωσης και στην προσθήκη μιας νέας κορυφαίας έκδοσης εξοπλισμού.
Ονομάζεται Advance Style Plus, έχει στάνταρντ μια γυάλινη οροφή και κοστίζει 43.500 ευρώ. Πέραν αυτής υπάρχουν και τα μοντέλα Elegance, Advance και Advance Style που σε σύγκριση με τις αντίστοιχες εκδόσεις στα προ-ανανέωσης HR-V έχουν ανέβει σε τιμές από 310 έως 910 ευρώ.
Ειδικότερα, η entry level έκδοση Elegance κοστίζει 35.300 ευρώ, η αμέσως επόμενη Advance βρίσκεται στα 38.500 ευρώ ενώ η Advance Style προσδιορίζεται στα 41.900 ευρώ.
Όλα τα μοντέλα διαθέτουν τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με υβριδική τεχνολογία e:HEV που περιλαμβάνει έναν θερμικό κινητήρα 1.5 λίτρων i-VTEC που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson μαζί με δύο ηλεκτροκινητήρες, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα αυτόματο κιβώτιο.
Η συνολική ισχύς φθάνει τους 131 ίππους με τη μέγιστη ροπή να βρίσκεται στα 253 Nm. Το μικρό SUV της Honda διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης με το ένα εξ' αυτών να επιτρέπει σύντομους χρόνους λειτουργίας αμιγώς ηλεκτρικά (Electric Drive).
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το HR-V με αυτό το σύστημα παρουσιάζει μέση κατανάλωση 5,4 λίτρων/100 χλμ. (κατά WLTP) και εκπομπές ρύπων CO2 στα 122 γρ./χλμ. Η δε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί χρόνο 10,6'' για να επιτευχθεί.
Οι παρεμβάσεις
Η εξωτερική αισθητική ανανέωση του HR-V έγινε πρωτίστως με γνώμονα την αεροδυναμική. Η ανασχεδίαση του μπροστινού προφυλακτήρα και τα σποϊλερ πίσω από τα μαρσπιέ μαζί με το σχήμα των πίσω φωτιστικών σωμάτων συνέτειναν στην μείωση του στροβιλισμού του αέρα στις υψηλές ταχύτητες.
Τα facelift μοντέλα έχουν επίσης ανασχεδιασμένη μάσκα με νέο άνω διακοσμητικό σε crystal black και σκουρόχρωμα εσωτερικά στοιχεία προβολέων. Νέοι είναι και οι προβολείς με ανανεωμένα εσωτερικά στοιχεία προσφέροντας μία πιο χαρακτηριστική υπογραφή DRL με σκουρότερο φινίρισμα.
Από τις εκδόσεις Advance και πάνω διατίθεται επίσης η τεχνολογία adaptive driving beam (ADB). Στις χρωματικές επιλογές του μοντέλου θα βρείτε και τρεις νέες αποχρώσεις: Sage Green, Seabed Blue και UrbanGrey.
Στο εσωτερικό το χαμηλότερο τμήμα του κεντρικού ταμπλό και η κεντρική κονσόλα έχουν επανασχεδιαστεί, για ευκολότερη πρόσβαση στη βάση ασύρματης φόρτισης τόσο από τον οδηγό όσο και από τον συνοδηγό. Η κεντρική κονσόλα, σε φινίρισμα high-gloss piano black, είναι πλέον πιο επίπεδη και εργονομικά βελτιωμένη.
Τέλος, η εταιρεία αναφέρει και βελτίωση του επιπέδου ηχομόνωσης με παρεμβάσεις σε σημεία κλειδιά.