Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW, Oliver Blume, δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο προσαρμογής των υψηλών δασμών της κατά των ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, ώστε να γίνουν αποδεκτές οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται στην Ευρώπη.
Πιθανά αντίποινα δασμών από την Κίνα στα γερμανικά αυτοκίνητα, θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα οχήματα της VW που κατασκευάζονται επί κινεζικού εδάφους, καθώς και τις γερμανικές εξαγωγές, συμπεριλαμβανομένων των premium εταιρειών που ανήκουν στο portfolio του ομίλου, όπως η Audi, η Porsche και η Lamborghini, δήλωσε ο Blume.
"Πιθανοί τιμωρητικοί δασμοί θα ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνοι για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία", δήλωσε ο Blume στη γερμανική εφημερίδα Bild am Sonntag. "Θα ερχόμασταν αντιμέτωποι με σημαντικά μειονεκτήματα στην κινεζική αγορά. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είμαστε σαφώς αντίθετοι σε τέτοιους νέους κανόνες".
Ο Blume δήλωσε ότι οι εταιρείες που επενδύουν και δημιουργούν θέσεις εργασίας στην Ευρώπη θα πρέπει να λάβουν οφέλη, ενδεχομένως ακόμη και απαλλαγή από τους δασμούς ύψους έως 45% για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αποφάσισε η ΕΕ στις 4 Οκτωβρίου.
Η στάση των μελών της ΕΕ
Θυμίζουμε πως δέκα κράτη μέλη ψήφισαν υπέρ των υψηλότερων δασμών, ενώ η Γερμανία και άλλα τέσσερα κράτη ψήφισαν κατά και 12 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, απείχαν.
Η VW, η BMW και η Mercedes αντιτάχθηκαν στους δασμούς. Οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποιούν περίπου το 1/3 των πωλήσεών τους στην Κίνα.
Οι νέοι δασμολογικοί συντελεστές θα φτάσουν το 35% για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που εξάγουν από την Κίνα, ποσοστό που έρχεται να προστεθεί στον υφιστάμενο συντελεστή 10%.
Οι προτεινόμενοι δασμοί στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, θα κοστίσουν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων δισεκατομμύρια ευρώ και πρόκειται να επιβληθούν από τον επόμενο μήνα για πέντε χρόνια.
Η ψήφιση των δασμών αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ταλανίζεται από προειδοποιήσεις για τα κέρδη και αυξανόμενες ανησυχίες για τους ισολογισμούς, εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης και σκληρού ανταγωνισμού.
Η VW, η οποία πρόσφατα μείωσε τις προβλέψεις της για δεύτερη φορά φέτος, εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει για πρώτη φορά εργοστάσια στη Γερμανία για να μειώσει το κόστος.