Ενω όλοι περιμένουμε με ενθουσιασμό την αναβίωση δύο εμβληματικών μοντέλων της Renault (του Renault 5 για το οποίο θα τα μάθετε όλα στις 7 Οκτωβρίου και του Renault 4 που θα το δούμε στο Παρίσι), η φίρμα μόλις αποκάλυψε το Renault Embleme.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο έκπληξη γιατί συνδυάζει δύο νέους κόσμους της αυτοκίνησης: το τσεκαρισμένο πια ρέυμα και το ανερχόμενο υδρογόνο. Βέβαια ο βασικός στόχος της Renault με αυτό το πρωτότυπο είναι άλλος: κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές άνθρακα, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές CO₂ κατά 90% σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος.
Είναι το όχημα της φίρμας για να επιτύχει τη δέσμευση να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2040 στην Ευρώπη και το 2050 σε παγκόσμιο επίπεδο. Αλλά ας αφήσουμε τους στόχους της Renault και ας περάσουμε στο εργαλείο.
Σχεδιασμός και αεροδυναμική
Το Renault Embleme είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που συνδυάζει την κομψότητα και την αποδοτικότητα. Είναι σχεδιασμένο ως shooting brake με ρέουσες γραμμές, βελτιστοποιώντας την αεροδυναμική για αυξημένες επιδόσεις.
Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,80 μέτρα και διαθέτει μεταξόνιο 2,90 μέτρων, παρέχοντας αρκετό χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Το ύψος των 1,52 μέτρων προσδίδει στο όχημα μια κομψή, χαμηλού προφίλ εμφάνιση, συνδυάζοντας την ευρυχωρία ενός estate με το αεροδυναμικό στυλ ενός coupe.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι ο προσεγμένος αεροδυναμικός σχεδιασμός του, με κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέφτες, κρυφούς υαλοκαθαριστήρες και χωνευτές λαβές. Η εμπνευσμένη από την F1 σχεδίαση του πατώματος, σε συνδυασμό με έναν ενεργό διαχύτη, ελαχιστοποιεί την αντίσταση και μεγιστοποιεί την απόδοση.
Ως αποτέλεσμα, το Embleme επιτυγχάνει εντυπωσιακό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cx) 0,25, τοποθετώντας το μεταξύ των πιο αεροδυναμικά αποδοτικών οχημάτων.
Κινητήρας και ενεργειακή απόδοση
Το Embleme τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης διπλής ενέργειας, συνδυάζοντας μια μπαταρία 40 kWh για τις καθημερινές μετακινήσεις με μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου 30 kW για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Αυτό το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την ευελιξία και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων χωρίς συμβιβασμούς στην εμβέλεια ή τις επιδόσεις.
Το όχημα μπορεί να διανύσει έως και 1.000 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση, χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό μπαταρίας και καυσίμου υδρογόνου. Το επιτυγχάνει αυτό με τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο σε λιγότερο από πέντε λεπτά, παρέχοντας επιπλέον 350 χιλιόμετρα αυτονομίας -ένα παιχνίδι που αλλάζει τα δεδομένα στη μείωση του άγχους αυτονομίας που συνδέεται με τα ηλεκτρικά οχήματα.
Ο ηλεκτροκινητήρας 160 kW (214 ίπποι) που τροφοδοτεί το όχημα είναι αξιοσημείωτο ότι δεν χρησιμοποιεί μέταλλα σπάνιων γαιών, καθιστώντας τον πιο φιλικό προς το περιβάλλον και βιώσιμο.
Η μπαταρία 40 kWh του αυτοκινήτου είναι ελαφρύτερη και πιο συμπαγής από τις παραδοσιακές μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων μεγάλης εμβέλειας, συμβάλλοντας στο συνολικό βάρος του οχήματος των 1.750 kg, το οποίο είναι σημαντικά ελαφρύτερο από τα περισσότερα υβριδικά SUV ή ηλεκτρικά οχήματα της ίδιας κατηγορίας.
Τεχνολογική καινοτομία
Το Renault Embleme επωφελείται επίσης από προηγμένα τεχνολογικά εργαλεία, όπως η τεχνολογία ψηφιακών διδύμων και ο εξοπλισμός προσομοίωσης που παρέχεται από τη συνεργασία της Renault με την ομάδα BWT Alpine F1 Team. Αυτά τα εργαλεία βοήθησαν στη βελτιστοποίηση τόσο της παθητικής όσο και της ενεργητικής αεροδυναμικής για μέγιστη απόδοση.
H νέα πλατφόρμα AmpR Medium (στην μικρότερη εκδοχή της στηρίζονται τα Renault 4 και 5) να παρέχει αρχιτεκτονική με κίνηση στους πίσω τροχούς για να στεγάσει τα διάφορα εξαρτήματα, όπως τον ηλεκτροκινητήρα, την μπαταρία και την κυψέλη καυσίμου. Είναι μια διαμόρφωση που επιτρέπει χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή βάρους, βελτιώνοντας τόσο την απόδοση όσο και την αποδοτικότητα.
Βιωσιμότητα και παραγωγή με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
Η δέσμευση της Renault για βιωσιμότητα είναι εμφανής σε κάθε πτυχή του σχεδιασμού και της παραγωγής του Embleme. Το όχημα κατασκευάζεται με ανακυκλωμένα και φυσικά υλικά, ενώ ολόκληρη η διαδικασία κατασκευής βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Έχει πολλά επαναχρησιμοποιημένα εξαρτήματα και η φίρμα εφάρμοσε μια προσέγγιση κυκλικής οικονομίας για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του αυτοκινήτου από τη στιγμή που εξάγονται τα υλικά μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής του οχήματος.
Ο στόχος για το Renault Embleme είναι να εκπέμπει μόλις 5 τόνους ισοδύναμου CO₂ (CO₂ eq.) σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του. Πρόκειται για τεράστια μείωση σε σύγκριση με τα σημερινά οχήματα, τα οποία εκπέμπουν συνήθως 50 τόνους CO₂ eq. κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Η προσέγγιση της Renault περιλαμβάνει την ανάλυση κύκλου ζωής (ΑΚΖ), μια επιστημονική μέθοδο για τη μέτρηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενός οχήματος, από την παραγωγή έως την ανακύκλωση.