Ποια είναι η στάση της Ελλάδας για τους δασμούς τα κινεζικά αυτοκίνητα-τι θα κάνει η Γερμανία

Η Γερμανία λυγίζει από τις πιέσεις των εταιρειών αυτοκινήτων και ξέρρουμε ήδη τι θα ψηφίσει για τους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά αυτοκίνητα. Ποια στάση θα κρατήσει η Ελλάδα.

Ευρώπη εναντίον Κίνας

Η Γερμανία αναμένεται να ψηφίσει κατά της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα σε μια κρίσιμη ψηφοφορία την Παρασκευή, σύμφωνα με πηγές κοντά στο θέμα.

Εργοστάσιο Volkswagen

Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από έντονη πίεση από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει εκφράσει ανησυχίες για τις οικονομικές επιπτώσεις αυτών των δασμών.

Διαβάστε Επίσης

Τον Ιούλιο, η Γερμανία είχε απόσχει από μια μη δεσμευτική προκαταρκτική ψηφοφορία για την πρόταση, αλλά οι έντονες πιέσεις από μεγάλους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και τα συνδικάτα φαίνεται να έχουν επηρεάσει τη στάση της κυβέρνησης. Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς βρίσκεται τώρα αντιμέτωπος με μια κρίσιμη απόφαση, καθώς πλησιάζει η ψηφοφορία από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στοχεύει στην αντιμετώπιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που έχουν αποκτήσει οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων μέσω επιδοτήσεων, όπως φθηνά δάνεια, γη και πρώτες ύλες.

Τα μέτρα αυτά αποσκοπούν στη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Ωστόσο, για να απορριφθεί η πρόταση, απαιτείται ειδική πλειοψηφία: 15 κράτη-μέλη της ΕΕ που να αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού πρέπει να ψηφίσουν κατά.

Η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιταλία και η Πολωνία αναμένεται να ψηφίσουν υπέρ των δασμών, κάτι που θα μπορούσε να είναι αρκετό για να περάσει το μέτρο, σηματοδοτώντας μία από τις πιο σημαντικές εμπορικές παρεμβάσεις της ΕΕ τα τελευταία χρόνια.

πωλήσεις αυτοκινήτων

Αντιδράσεις της βιομηχανίας και ανησυχίες για αντίποινα

Οι κύριοι γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων—Volkswagen, BMW και Mercedes-Benz—έχουν εκφράσει ισχυρή αντίθεση στους δασμούς, φοβούμενοι πιθανά αντίποινα από την Κίνα. Οι εταιρείες αυτές πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, και μια εμπορική σύγκρουση με τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου θα μπορούσε να διαταράξει σοβαρά τη δραστηριότητά τους.

Το ισχυρό γερμανικό συνδικάτο IG Metall, μαζί με εκπροσώπους εργαζομένων από τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, έχουν επίσης καλέσει τη Γερμανία να καταψηφίσει τους δασμούς, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι η λύση για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης.

"Δηλώνουμε ξεκάθαρα: οι δασμοί είναι η λάθος προσέγγιση, διότι δεν θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας", ανέφεραν σε κοινή δήλωσή τους την Πέμπτη.

Η Ισπανία ζητά συμβιβασμό

Την ίδια στιγμή, η Ισπανία κάλεσε την ΕΕ να επιδιώξει συμβιβασμό με την Κίνα. Ο υπουργός Οικονομίας, Κάρλος Κουέρπο, τόνισε ότι η Ισπανία, ως ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στην ΕΕ, έχει πολλά να διακινδυνεύσει.

Επίσης, προειδοποίησε ότι η επιβολή δασμών θα μπορούσε να καθυστερήσει επενδύσεις και να πλήξει τη βιομηχανία. Η κινεζική Chery Automobile έχει ήδη αναβάλει την έναρξη παραγωγής του Omoda 5 EV σε πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη κατά 12 μήνες, προγραμματίζοντας τώρα να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2025, καθώς εξετάζει τις επιπτώσεις των δασμών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμένει ότι οι δασμοί δεν αποσκοπούν στον αποκλεισμό των Κινέζων κατασκευαστών αυτοκινήτων από την αγορά, αλλά στη διασφάλιση δίκαιου ανταγωνισμού.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, που εξετάζουν την επιβολή δασμού 100% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, με τη Γερμανία να αναμένεται να αντιταχθεί στο μέτρο, το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας της Παρασκευής παραμένει αβέβαιο.

Καθώς η ΕΕ προσπαθεί να βρει την ισορροπία μεταξύ ανταγωνισμού και εμπορικών σχέσεων, η απόφαση θα έχει ευρείες επιπτώσεις για τη βιομηχανία αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network