Η παραγωγή στα εργοστάσια της Stellantis στην Ιταλία συνεχίζει να πέφτει, εν μέσω αυξανόμενης οργής από τα συνδικάτα των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιταλία πρόκειται να πέσει κάτω από τα 500.000 οχήματα φέτος από 751.000 το 2023, δήλωσε το συνδικάτο FIM-CISL, επικαλούμενο την επίμονα χαμηλή ζήτηση της αγοράς, ιδίως για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η πρόβλεψη σηματοδοτεί ένα επίπεδο παραγωγής πολύ κάτω από τον στόχο του 2030 για ετήσια παραγωγή 1 εκατομμυρίου οχημάτων για επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά που συζητά η Stellantis με την ιταλική κυβέρνηση.
Τα συνδικάτα των μεταλλουργών της Ιταλίας έχουν καλέσει σε μονοήμερη απεργία στις 18 Οκτωβρίου για να διαμαρτυρηθούν για την πτώση της παραγωγής.
Η Stellantis, η οποία κατασκευάζει στην Ιταλία τα μοντέλα Alfa Romeo, Fiat και Maserati, καθώς και φορτηγά για άλλες μάρκες, παρήγαγε 237.700 αυτοκίνητα τους πρώτους εννέα μήνες, σύμφωνα με την FIM-CISL. Το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο κατά 41% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι και ακόμη και κάτω από το 2020, όταν τα εργοστάσια έκλεισαν για μήνες μετά το αρχικό ξέσπασμα του Covid-19.
Και τα έξι εργοστάσια της Stellantis στην Ιταλία είδαν την παραγωγή να μειώνεται τους πρώτους εννέα μήνες, ανέφερε το συνδικάτο στις 2 Οκτωβρίου.
Η Stellantis παλεύει με την επιβράδυνση και τις πιο ανταγωνιστικές αγορές αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη, όπου η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων εξασθενεί. Η παραγωγή στο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο - όπου η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναστείλει την παραγωγή του ηλεκτρικού Fiat 500e αφού δεν πουλάει- μειώθηκε κατά 68% την περίοδο αυτή.
Τα στοιχεία ενίσχυσαν τους φόβους για διαρθρωτική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη για τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες εν μέσω αυξανόμενων πιέσεων από τους ασιατικούς ανταγωνιστές. Ο κορυφαίος κατασκευαστής της Ευρώπης, ο όμιλος Volkswagen, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα μπορούσε να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά.
"Εάν η τάση που παρατηρήθηκε στο τρίτο τρίμηνο επιβεβαιωθεί στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, η κατάσταση (της παραγωγής) θα γίνει ακόμη πιο σοβαρή", με λιγότερα από 300.000 αυτοκίνητα και περίπου 200.000 φορτηγά να παράγονται, δήλωσε ο επικεφαλής της FIM-CISL, Ferdinando Uliano.
Ο Uliano, ο οποίος παρουσίαζε την τριμηνιαία έκθεση της ένωσης για την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα, δήλωσε ότι ο όγκος παραγωγής δεν βοηθήθηκε από τις καθυστερήσεις στο νέο κυβερνητικό πρόγραμμα κινήτρων αγοράς, το οποίο ανακοινώθηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους αλλά τέθηκε σε εφαρμογή μόλις τον Ιούνιο.
"Πιστεύουμε ότι η έλλειψη κινήτρων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είχε αρνητικό αντίκτυπο", δήλωσε.
Η υποχώρηση έχει επιφέρει πλήγμα στην πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι, η οποία θέλει να αυξήσει την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ιταλία σε 1 εκατομμύριο οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Κάρλος Ταβάρες έχει συγκρουστεί με τη Ρώμη για τα κίνητρα EV και την απόφαση της εταιρείας να μεταφέρει μέρος της παραγωγής σε χώρες με χαμηλότερο κόστος.
Ο CEO της Stellantis δέχεται πιέσεις μετά την απότομη πτώση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου φέτος, με την Stellantis να ανακοινώνει υποβάθμιση των προβλέψεών της για το 2024. Το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους αναμένεται τώρα να είναι μεταξύ 5,5% και 7,0% για το έτος, από το διψήφιο επίπεδο που είχε προβλεφθεί προηγουμένως, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία στις 30 Σεπτεμβρίου.
Ο Tavares πρόκειται να μιλήσει σε ιταλική κοινοβουλευτική επιτροπή στα τέλη της επόμενης εβδομάδας σχετικά με τις προοπτικές της χώρας για την παραγωγή αυτοκινήτων.
Η Stellantis ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι η αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει μια περίπλοκη κατάσταση, η οποία, στην Ιταλία ειδικότερα, επιδεινώνεται από στοιχεία όπως το υψηλό κόστος ενέργειας και εργασίας. Μια ευρεία επανεξέταση των βιομηχανικών πολιτικών της χώρας ήταν το κλειδί για την επίτευξη των προτεινόμενων αποτελεσμάτων, ανέφερε η εταιρεία.
Με πληροφορίες από Bloomberg και Reuters