Πόσο έπεσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη-ποιες φίρμες ξεχώρισαν

Τρεις φίρμες κέρδισαν περισσότερο από τις πωλήσεις του Αυγούστου στην Ευρώπη χάρη στις ταξινομήσεις των μικρών αυτοκινήτων, όμως κάποιοι άλλοι κατασκευαστές έχασαν έδαφος.

poliseis autokiniton

Η αύξηση των πωλήσεων της Volvo κατά 36% σε 19.605 μονάδες την ανέβασε στο Νο 14 τον περασμένο Αύγουστο από το Νο 21 τον ίδιο μήνα πέρυσι, ωθώντας την μπροστά από τις Tesla, Fiat, Cupra και Citroen, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce που αντιπροσωπεύουν το 96% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις χώρες της ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Volvo κέρδισε το στοίχημα με την αγορά κυρίως από τις πωλήσεις του compact ηλεκτρικού SUV EX30, το οποίο ενίσχυσε με 6.377 μονάδες τις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας τον περασμένο μήνα.

Το μικρό SUV βρέθηκε στη δεύτερη θέση στις ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αφήνοντας πίσω του το μέχρι πρότινος δημοφιλές Tesla Model Y.

Διαβάστε Επίσης

Η Skoda προσπέρασε την BMW και βρέθηκε στην 3η θέση των πωλήσεων παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της ήταν σταθερές τον περασμένο Αύγουστο (46.785 μονάδες).

Η Skoda κέρδισε αυτή τη θέση κυρίως από τις πωλήσεις του Fabia (+22%), το οποίο πριν από τον Αύγουστο βρισκόταν στην 8η θέση των πωλήσεων της μικρής κατηγορίας.

Άλμα πραγματοποίησε η Dacia που βρέθηκε στην 9η θέση των συνολικών πωλήσεων του Αυγούστου από τη 12η θέση που είχε τον ίδιο μήνα του 2023, παρά τη συρρίκνωση του όγκου πωλήσεων κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες (ταξινομήσεις 32.173 μονάδων).

Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero

Το Sandero, ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στην Ευρώπη – ανεξαρτήτου κατηγορίας – τόσο τον Αύγουστο όσο και σε συνολικά στις πωλήσεις 8μήνου. Αξίζει να σημειωθεί πως οι πωλήσεις του Sandero σημείωσαν αύξηση κατά 9,7% τον περασμένο μήνα. Η Dacia αύξησε επίσης τις πωλήσεις του μικρού SUV Duster κατά 8,2% τον ίδιο μήνα.

Καλά τα νέα για Omoda και BYD

Η Chery, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας, με την φίρμα Omoda να κερδίζει συνεχώς έδαφος. Η εταιρεία ολοκλήρωσε τον Αύγουστο στοιχειοθετώντας 1.142 πωλήσεις, οι οποίες ήταν αρκετές για να την καταστήσουν στο Νο 37 σε πωλήσεις στην Ευρώπη, από την 73η θέση τον περασμένο Αύγουστο, όταν είχε ταξινομήσει μόλις 13 αυτοκίνητα.

Ειδικά στην Ισπανική αγορά όπου η εταιρεία σημείωσε το 65% των συνολικών της ταξινομήσεων, το μοντέλο Omoda E5 ξεπέρασε σε πωλήσεις μοντέλα καταξιωμένα μοντέλα όπως το Renault Captur, το Hyundai Kona και το Toyota RAV4.

BYD Seal MY2025
BYD Seal

Καλά τα πήγε και η BYD που αύξησε τις πωλήσεις της κατά 12% σημειώνοντας ταξινομήσεις 3.059 μονάδων. Τα μοντέλα που "τράβηξαν” περισσότερο ήταν το Seal και το Dolphin.

Αυτοί που σκόνταψαν

Η BMW υποχώρησε στην 4η θέση στις συνολικές πωλήσεις τον περασμένο μήνα, αφού ο όγκος της μειώθηκε κατά 9,5% σε 45.550 μονάδες. Ένας λόγος για την πτώση ήταν η μείωση κατά 16% των πωλήσεων της σειράς 3.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Audi που έπεσε στο Νο. 6 τον περασμένο μήνα από το Νο. 4 τον Αύγουστο του 2023, καθώς οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 17% (41.398 μονάδες). Ένας βασικός λόγος για την πτώση ήταν η μείωση των πωλήσεων του premium μεσαίου μοντέλου A4 κατά 20%.

Στους χαμένους ήταν και η MG της SAIC, η κινεζική φίρμα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, υποχώρησε στο Νο 22 τον Αύγουστο από το Νο 20 τον Αύγουστο του 2023, αφού οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 28% (10.511 μονάδες).

Tesla Model Y Long Range AWD
Tesla Model Y

Τέλος, υποχώρηση σημείωσε και η Tesla κατά μια θέση - στην 15η από την 14η του Αυγούστους του 2023 -, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 43% σε 18.551 μονάδες.

Γενικώς, ο συνολικός όγκος πωλήσεων συρρικνώθηκε κατά 17% τον περασμένο Αύγουστο με περισσότερους χαμένους παρά κερδισμένους. Μόλις 21 αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τις πωλήσεις ενώ υπήρξαν 38 αυτοκινητοβιομηχανίες που έκλεισαν με μείωση του όγκου πωλήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, συμπεριλαμβανομένων των Hyundai, VW, Kia, Porsche και Ford.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network