Η Volvo αποχωρεί από την αγορά συνδρομής αυτοκινήτων ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής στροφής. Η εταιρεία επιβεβαίωσε νωρίτερα μέσα στον Σεπτέμβριο ότι σχεδιάζει να μεταβιβάσει τα προγράμματα Care by Volvo στη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Σουηδία και τη Νορβηγία σε νέους ιδιοκτήτες, ενώ θα καταργήσει σταδιακά την υπηρεσία στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η απόφαση αυτή έρχεται λίγο μετά την ανακοίνωση της Volvo στις ΗΠΑ, όπου το πρόγραμμα έχει επίσης ανασταλεί επ' αόριστον.
Η απόφαση να τερματιστεί η υπηρεσία συνδρομής αποτελεί μέρος των προσπαθειών της Volvo να εξορθολογίσει τις λειτουργίες της και να επικεντρωθεί στις βασικές της προσφορές. "Η Volvo Cars έχει ξεκινήσει τη διαδικασία εξέτασης λύσεων σε τοπικές αγορές για τη μεταβίβαση ενεργών συμβολαίων σε νέους συνεργάτες, με στόχο την εξασφάλιση μιας ομαλής μετάβασης των χρηματοδοτικών παρόχων", ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση.
Η Volvo σκοπεύει να μεταβεί από την εσωτερική χρηματοδοτική μίσθωση σε ένα σύστημα συνεργατών, επιτρέποντας στον κατασκευαστή αυτοκινήτων να επικεντρωθεί στην ψηφιοποίηση της επιχείρησής του και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών.
Στις ΗΠΑ, το πρόγραμμα Care by Volvo αντιμετώπισε προκλήσεις, ιδιαίτερα από τους εμπόρους στην Καλιφόρνια όταν ξεκίνησε το 2018. Παρά την ανανέωση του προγράμματος το 2023, η Volvo επιβεβαίωσε τώρα ότι το αναστέλλει σε ολόκληρη τη χώρα για να επικεντρωθεί στις νέες κυκλοφορίες προϊόντων και στην αποδοτικότητα των λειτουργιών, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, Russell Datz.
Το Care by Volvo ήταν η ιδέα του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Håkan Samuelsson, ο οποίος παρουσίασε το πρόγραμμα το 2017 μαζί με την κυκλοφορία του SUV Volvo XC40. Προωθήθηκε ως μια άνετη εναλλακτική στη συμβατική μίσθωση, προσφέροντας στους πελάτες ένα διετές συμβόλαιο με 699 ευρώ το μήνα, το οποίο περιλάμβανε συντήρηση, ασφάλιση, αλλαγές ελαστικών και ψηφιακές υπηρεσίες.
Το πρόγραμμα τοποθετήθηκε ως επανάσταση στη βιομηχανία αυτοκινήτων, προσφέροντας στους πελάτες ευκολία και ευελιξία, χωρίς προκαταβολές ή τελικές πληρωμές.
Η Volvo είχε μεγάλες φιλοδοξίες για το Care by Volvo, συνδέοντας το με τα σχέδιά της για ένα ηλεκτρικό μέλλον. Μέχρι το 2021, η εταιρεία οραματιζόταν το μοντέλο συνδρομής ως μέρος της στρατηγικής διαδικτυακών πωλήσεων, παρέχοντας μια ομαλή, ψηφιακή εμπειρία στους πελάτες.
Στο αποκορύφωμά του, το Care by Volvo φαινόταν να κερδίζει έδαφος, με τον Axel Zurhausen, επικεφαλής του προγράμματος στη Γερμανία, να αναφέρει αύξηση 8% στις συνδρομές το 2022. Ωστόσο, καθώς η Volvo αλλάζει κατεύθυνση, το μοντέλο συνδρομής εγκαταλείπεται.
Η εταιρεία αρνήθηκε να παρέχει ενημερωμένα στοιχεία για τον αριθμό των ενεργών συνδρομητών στην Ευρώπη, ενώ οι πελάτες στις ΗΠΑ που είναι εγγεγραμμένοι στο πρόγραμμα θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν τα συμβόλαιά τους και θα είναι επιλέξιμοι για κίνητρα σε μελλοντικές αγορές ή μισθώσεις Volvo.
Η τελευταία αυτή κίνηση υπογραμμίζει την συνεχιζόμενη εξέλιξη της Volvo, καθώς προσαρμόζεται σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας και επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της για το μέλλον.