Ποια ευρωπαϊκή χώρα έχει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από θερμικά

Σύμφωνα με στοιχεία της κυβέρνησης, μέσα στον μήνα που διανύουμε, τα ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα θα ξεπεράσουν εκείνα με κινητήρα βενζίνης.

ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει

Αυτό που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, είναι πως η Νορβηγία αποτελεί την ευρωπαϊκή χώρα όπου τα ηλεκτρικά μοντέλα γνωρίζουν τη μεγαλύτερη αποδοχή σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη.

Αυτό που μαθαίνουμε σήμερα, είναι πως στους δρόμους της Νορβηγίας θα κυκλοφορούν πλέον περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από ό,τι αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης. Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων της νορβηγικής κυβέρνησης, αυτό είναι κάτι που αναμένεται να συμβεί μέσα στον μήνα που διανύουμε.

Διαβάστε Επίσης

Η Νορβηγία δημοσιεύει λεπτομερείς μηνιαίες πληροφορίες σχετικά με τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα, σύμφωνα με τις οποίες, η σκανδιναβική χώρα έκανε ένα ακόμη παγκόσμιο ρεκόρ, με 94% μερίδιο αγοράς νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Αύγουστο.

φόρτιση ηλεκτρικού καύσωνας

Εδώ και καιρό, η Νορβηγία ξεχωρίζει για το υψηλότερο επίπεδο μεριδίου αγοράς EV από κάθε άλλη χώρα και φιλοδοξεί να σταματήσει τις πωλήσεις νέων θερμικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025. Την ίδια ώρα, άλλες χώρες και περιοχές του πλανήτη επικεντρώνονται σε έναν αντίστοιχο αλλά αμφίβολο όπως αποδεικνύεται, στόχο, για το 2035.

Μονοψήφιο το ποσοστό των ICE από το 2021

Στην περίπτωση της Νορβηγίας, η επίτευξη του στόχου είχε αρχίσει να διαφαίνεται εδώ και καιρό πως είναι ρεαλιστική, καθώς τα μη ηλεκτρικά οχήματα κατέχουν μονοψήφιο ποσοστό των πωλήσεων στη χώρα, ήδη από το 2021.

Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες τεχνολογίες, το τελευταίο μικρό ποσοστό που απομένει για την επίτευξη ενός στόχου, αποτελεί πάντα μια πρόκληση, αλλά ένα μονοψήφιο ποσοστό θα μπορούσε να συνιστά και νίκη (ενδεικτικά, η "απαγόρευση" της Καλιφόρνιας για τα θερμικά αυτοκίνητα το 2035, εξακολουθεί να επιτρέπει έως και το 20% των πωλήσεων οχημάτων να είναι PHEV, τα οποία όμως διαθέτουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης).

Διαβάστε Επίσης

Το συνδυαστικό αποτέλεσμα τόσων ετών εξαιρετικά υψηλών πωλήσεων EV και εξαιρετικά χαμηλών πωλήσεων αυτοκινήτων βενζίνης, σημαίνει ότι έχουμε δει την βάση των οχημάτων βενζίνης να συρρικνώνεται, καθώς η βάση των EV συνεχίζει να αυξάνεται. Και τώρα, επιτέλους, οι γραμμές αυτές διασταυρώθηκαν.

Στο τέλος του περασμένου μήνα, υπήρχαν 751.450 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία και 755.244 αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης. Καθένα από τα δύο αυτά νούμερα, αποτελεί περίπου το 26% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλούνται με ρυθμό περίπου 10.000 οχημάτων ανά μήνα, και τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης πωλούνται με ρυθμό μερικών εκατοντάδων ανά μήνα, αυτό σημαίνει ότι αυτές οι γραμμές θα διασταυρωθούν μέσα στις επόμενες μέρες.

Τι γίνεται με το diesel

Οι αριθμοί αυτοί όμως, δεν λαμβάνουν υπόψη τους το diesel, το οποίο ήταν αρκετά δημοφιλές στη Νορβηγία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 και στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Οι πωλήσεις οχημάτων diesel πέρασαν εκείνες των βενζινοκίνητων οχημάτων στα τέλη του 2014 και έκτοτε παρέμειναν τα πιο δημοφιλή οχήματα στους νορβηγικούς δρόμους.

Υπάρχουν λίγο πάνω από ένα εκατομμύριο πετρελαιοκίνητα οχήματα στη Νορβηγία (ο αριθμός αυτός αναμένεται να πέσει κάτω από το ένα εκατομμύριο στο τέλος αυτού του μήνα), οπότε το diesel, είναι το μόνο σύστημα κίνησης που εξακολουθεί να κυριαρχεί στους νορβηγικούς δρόμους, μπροστά από τα EV. Η "κορύφωση του diesel” επιτεύχθηκε το 2017, και σήμερα αποτελούν το 35% των αυτοκινήτων της Νορβηγίας.

Διαβάστε Επίσης

Καθένας από αυτούς τους αριθμούς δεν περιλαμβάνει τα υβριδικά, τα οποία αποτελούν μικρότερο ποσοστό, τόσο τα plug-in όσο και τα ήπια υβριδικά. Σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Νορβηγίας περίπου 208.000 plug-in υβριδικά και 156.000 ήπια υβριδικά.

Στο μεταξύ, οι περισσότερες χώρες δεν βρίσκονται καν κοντά στο να έχουν πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που υπερβαίνουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης, κάτι που όπως είπαμε, η Νορβηγία επιτυγχάνει το αμέσως επόμενο διάστημα.

Γενικότερα όμως οι σκανδιναβικές χώρες δείχνουν σε γενικές γραμμές να αφήνουν πίσω τους τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Σε όλες παρατηρείται υψηλή διείσδυση των EV, με πρώτη φυσικά τη Νορβηγία, ενώ δεν έχει υπάρξει κανένα από τα ευρέως διαδεδομένα προβλήματα, στα οποία θα οδηγούσε θεωρητικά η εκτεταμένη χρήση των EV.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network