Επίσημο: Αποκαλύφθηκε το νέο Volvo XC90

Στη Σουηδία βρεθήκαμε για την πρεμιέρα των νέων Volvo XC90 και EX90. Δύο κορυφαία σε ασφάλεια SUV με εξηλεκτρισμένη τεχνολογία που θα προσφέρουν μια ξεχωριστή εμπειρία χρήσης χάρη και στο λογισμικό της Google που υποστηρίζει το σύστημα infontainment και των δύο μοντέλων.

Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90 MY24
Volvo XC90 MY24
Volvo XC90 MY24
Volvo XC90 MY24
Volvo XC90 MY24
Volvo XC90 MY24
Volvo XC90 MY24

Εκεί στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας που ήταν και παραμένει η φυσική έδρα της Volvo ακόμα και μετά την εξαγορά της εταιρείας από την κινέζικη Geely το 2010, προέκυψαν σημαντικές ειδήσεις κατά την παρουσίαση των νέων μοντέλων XC90 και EX90.

Η πρώτη και βασικότερη είναι πως το XC90 δεν καταργείται – λόγω της έλευσης του ηλεκτρικού EX90 – αλλά συνεχίζει βελτιωμένο και εξηλεκτρισμένο. Μια πρώτη εικόνα από τα νέα μοντέλα XC90 αποκομίσαμε αυτές τις ημέρες στο Γκέτεμποργκ.

Η δεύτερη είδηση αφορά την έναρξη κυκλοφορίας του EX90 σε Ευρώπη και Β. Αμερική με τους πρώτους πελάτες να παραλαμβάνουν τα μοντέλα τους περί τα τέλη Σεπτέμβρη.

Volvo XC90 MY24

Το 4ο τρίμηνο του έτους και τους πρώτους μήνες του 2025 οι παραδόσεις θα επεκταθούν και σε άλλες αγορές. Η εταιρεία έχει προσδιορίσει τον ετήσιο στόχο παραγωγής στις 150.000 μονάδες, για τη ναυαρχίδα της γκάμας EV. Και οι καλές ειδήσεις συνεχίζονται...

Κατά τη διάρκεια του 2025, περίπου 2,5 εκατομμύρια χρήστες μοντέλων Volvo από το 2020 και εντεύθεν που λειτουργούν σε οικοσύστημα Android θα μπορούν να κατεβάσουν over-the-air το νέο software του infontainment με νέα γραφικά και συνολική εμπειρία χρήσης.

Η σειρά XC90 παραμένει ζωντανή

Έχουν περάσει 22 χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο XC90. Ένα premium SUV στην κορυφή της γκάμας Volvo με υψηλά τεχνικά χαρακτηριστικά ασφάλειας και ευρύχωρη καμπίνα. Η εταιρεία αποφάσισε να το κρατήσει ενεργό στην αγορά παρά την άφιξη του EX90 που αρχικά θεωρήθηκε ως ο διάδοχος.

Volvo XC90 MY24

Αυτή η εξέλιξη είναι σημαντική καθώς η εταιρεία έχει εξαγγείλει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέχρι το 2030. Εκτός από τα EX30, EX40, EC40, EX90 και EM90, η Volvo υποσχέθηκε ότι αρκετά νέα μοντέλα θα ενταχθούν στη γκάμα μηδενικών εκπομπών ρύπων στο προσεχές μέλλον.

Διαβάστε Επίσης

Ως εκ τούτου, η συνέχιση παραγωγής του XC90 με περισσότερο εξηλεκτρισμένη - πλην όμως συμβατική – τεχνολογία είναι μια θετική εξέλιξη για όσους δεν θέλουν ακόμα να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας αλλά και μια καλή δοκιμή μάρκετινγκ τώρα που οι πωλήσεις των EV σημειώνουν μια απροσδόκητη υποχώρηση.

Volvo XC90 MY24

Ανασχεδίαση ή αναβάθμιση;

Και τα δύο: τα νέα XC90 έχουν πιο σοφιστικέ πρόσωπο, ακόμα πιο αδρές γραμμές και παραμένουν 5θέσια ή 7θέσια όπως και τα προηγούμενα. Από εκεί προέρχεται και η plug-in υβριδική τεχνολογία της κορυφαίας έκδοσης XC90 T8 που προσφέρει 70 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και περισσότερα από 800 χλμ. συνολικής αυτονομίας.

Μαζί θα διατίθενται και δύο mild hybrid εκδόσεις που παρουσιάζουν μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων κατά 15%. Φυσικά στην Volvo το diesel αποτελεί πλέον απαγορευμένο καρπό.

Volvo XC90 MY24

Τις περισσότερες αλλαγές θα τις αναγνωρίσετε στην καμπίνα. Μια κάθετα τοποθετημένα κεντρική οθόνη ενσωματώνει το νέο σύστημα infontainment που θα προσφέρει βελτιωμένη εμπειρία χρήσης με πιο εύκολη πλοήγηση σε μενού και λειτουργίες.

Για παράδειγμα, αν ακολουθείτε οδηγίες πλοήγησης και θέλετε να αλλάξετε τη μουσική, δεν χρειάζεται πλέον να εγκαταλείψετε τους Χάρτες Google για να αποκτήσετε πρόσβαση στη λειτουργία πολυμέσων.

Κατά τα λοιπά, το σχεδιαστικό μοτίβο του ταμπλό δεν έχει αλλάξει στις βασικές αρχές του με το τιμόνι όμως να είναι πλήρως ανασχεδιασμένο. Μικρές αλλαγές έχουν γίνει στους χώρους εναπόθεσης μικροαντικειμένων και ειδικότερα στο χώρο της ασύρματης φόρτισης κινητού που άλλαξε θέση για μεγαλύτερη ευκολία. Κορυφαίο και το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins που σύμφωνα με την εταιρεία μπορεί να αναπαράγει πιστά την ακουστική μιας συναυλιακής αίθουσας!

Volvo XC90 MY24

Τα νέα XC90 θα διατίθενται με προαιρετική αερανάρτηση που παρακολουθεί συνεχώς το ανάγλυφο του οδοστρώματος και την ταχύτητα του αυτοκινήτου, αναπροσαρμόζοντας το ύψος έως και 20 χιλ., με σημαντικά οφέλη στην αεροδυναμική αλλά και στον θόρυβο κύλισης.

Η ασφάλεια είναι... διασφαλισμένη

Το XC90 είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εκεί έξω. Η νέα σειρά είναι εξοπλισμένη με προηγμένο κλωβό ασφαλείας, καθώς και με μια ολοκληρωμένη σουίτα χαρακτηριστικών ενεργητικής ασφάλειας.

Διαβάστε Επίσης

Είναι μάλλον περιττό να μπούμε σε αναλυτική περιγραφή όμως αξίζει να γνωρίζεται πως η Volvo έχει τα πιο εξελιγμένα συστήματα ADAS χρησιμοποιώντας τεχνολογία LiDAR μαζί με κάμερα και πληθώρα αισθητήρων.

Πίσω στο χρόνο

Το πρώτο Volvo XC90 κυκλοφόρησε στις διεθνείς αγορές το 2002. Η λίστα προπαραγγελιών είχε φθάσει τους 15.000 πελάτες με την αρχική πρόθεση της εταιρείας να προγραμματίζει μια ετήσια παραγωγή της τάξεως των 45.000 μονάδες. Ωστόσο, η αυξημένη ζήτηση άλλαξε τα σχέδια με τον ετήσιο όγκο παραγωγής να φθάνει τελικά τις 60.000 μονάδες.

Volvo XC90 protis genias
Η πρώτη γενιά του Volvo XC90

Ποσοστό 65% αυτής της παραγωγής εξήχθη στην αγορά της Β. Αμερικής όπου η εταιρεία παραδοσιακά είχε και ακόμα διατηρεί, ισχυρό έρεισμα. Ποσοστό 25% διατέθηκε στην Ευρώπη ενώ το υπόλοιπο 10% κυκλοφόρησε σε άλλες αγορές.

Το μοντέλο κυκλοφόρησε με 5θέσια και 7θέσια καμπίνα, αρχικά με 5κύλινδρους και 6κύλινδρους κινητήρες Turbo και τετρακίνηση από την Haldex. Ο εξοπλισμός ήταν πλούσιος και ιδιαίτερα εκείνος της ασφάλειας, με όλες τις ευρεσιτεχνίες της Volvo, σε πλήρη ανάπτυξη.

Τα δημοσιεύματα της εποχής έδιναν έμφαση στην ισχυρή δομή του αμαξώματος και στην ενισχυμένη, με βοριούχο χάλυβα, οροφή που ως υλικό, ήταν τέσσερις φορές ανθεκτικότερο σε σύγκριση με τον απλό χάλυβα.

Volvo EX90

Τα νεότερα για το EX90

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan σχολίασε σχετικά με το κορυφαίο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας: "Το Volvo EX90 ενσαρκώνει το μέλλον μας ως κατασκευαστής πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με μοντέλα που συνεχώς γίνονται καλύτερα με την πάροδο του χρόνου, χάρη στις ενημερώσεις του λογισμικού. Είναι μια έμπρακτη απόδειξη των δυνατοτήτων μας στον τομέα της μηχανικής και επιβεβαιώνει τη θέση μας ως ηγέτη στον κλάδο της αυτοκίνησης”.

Η Volvo έχει επιλέξει να προχωρήσει χέρι χέρι με την Google στο σύστημα infontainment αντί να εξελίξει ένα δικό της λογισμικό για το EX90. Η κεντρική οθόνη έχει μεγαλώσει στις 11,2 ίντσες και έχει καλύτερη ευκρίνεια κατά 21%.

Το νέο ηλεκτρικό 7θέσιο SUV Volvo EX90

Το σύστημα πολυμέσων βασίζεται στην πλατφόρμα NVIDIA DRIVE με λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης ενώ το hardware είναι το Snapdragon Cockpit Platform από την Qualcomm Technologies, Inc. Δυνατές συνεργασίες με δοκιμασμένα συστήματα που δημιουργούν ένα οικείο περιβάλλον χρήσης με εύκολες διασυνδέσεις εξωτερικών συσκευών.

Ελπίζουμε πως τα πρώτα μοντέλα που θα παραδοθούν στους πελάτες δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στο λογισμικό, κάτι που καθυστέρησε την προγραμματισμένη κυκλοφορία του μοντέλου στις αγορές.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network