Γιατί η Volvo θα σταματήσει να δημοσιοποιεί στοιχεία κερδοφορίας για τα ηλεκτρικά της

Η Volvo θα συνεχίσει να αναλύει τα στοιχεία πωλήσεων των συμβατικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων της όμως θα σταματήσει να αποκαλύπτει τα μικτά περιθώρια κέρδους της.

Volvo EX30 Mini SUV 2024

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλος της Volvo ανέφερε πως η εταιρεία θα είναι πιο μυστικοπαθής σε ότι αφορά την δημοσίευση στοιχείων κερδοφορίας της, αρχής γενομένης από το 3ο τρίμηνο του έτους.

Η βασική αιτιολόγηση είναι ότι πρόκειται για ανταγωνιστικές και ευαίσθητες πληροφορίες αλλά και το γεγονός ότι οι βασικοί ανταγωνιστές της εταιρείας όπως η Mercedes, BMW και Audi επίσης αποκρύπτουν τα μικρά περιθώρια κερδών τους.

Το νέο ηλεκτρικό 7θέσιο SUV Volvo EX90
Το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Volvo, EX90

Η Volvo ξεκίνησε να παρουσιάζει την κερδοφορία της το 2022. Ο καταλύτης για την ανάλυση των αριθμών της σε αυτό το λεπτομερές επίπεδο ήταν για να καταδείξει κάτι: "Αποφασίσαμε να είμαστε διαφανείς με την αγορά και να δείξουμε ότι θα μπορούσαμε να φτάσουμε σε ένα συγκρίσιμο περιθώριο κέρδους ανάμεσα στα ηλεκτρικά και στα συμβατικά μοντέλα μας.

Ακόμη και σε ένα μικρό αυτοκίνητο όπως το ηλεκτρικό EX30 πιστεύαμε ότι θα μπορούσαμε να φτάσουμε σε μικτό περιθώριο κέρδους μεταξύ 15% και 20%", δήλωσε ο Rowan για να συνεχίσει: "Όταν η τιμή του λιθίου εκτοξεύτηκε και όλοι έλεγαν πως δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχετε την ισοτιμία των τιμών των BEV και των ICE, εμείς το πετύχαμε και αποδείξαμε το επιχείρημα".

Volvo EX30 Mini SUV 2024
Το ηλεκτρικό Volvo EX30 κατάφερε να έχει σχεδόν το ίδιο περιθώριο μικτού κέρδους με το αντίστοιχο XC40 συμβατικής τεχνολογίας

Η Volvo θεώρησε ότι οι τιμές των υλικών όπως το λίθιο, το νικέλιο και το κοβάλτιο θα σταθεροποιηθούν και ότι θα επωφεληθεί από την προσθήκη φθηνότερων μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) σε μοντέλα όπως το EX30.

Κατά το 2ο τρίμηνο, το μικτό περιθώριο κέρδους στα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Volvo έφτασε στο 20%, το υψηλότερο επίπεδο που έχει επιτευχθεί ποτέ - την ίδια περίοδο πέρυσι το περιθώριο κερδοφορίας ήταν στο 2,6%. Αντίστοιχα, το μεικτό περιθώριο κέρδους στα μοντέλα εσωτερικής καύσης ήταν 23%, από 21% κατά την ίδια περίοδο το 2023.

Η κινητήρια δύναμη αυτής της αύξησης του μικτού περιθωρίου κέρδους ήταν η άφιξη του EX30. Το μικρό ηλεκτρικό SUV, το οποίο άρχισε να φτάνει στους Ευρωπαίους πελάτες τον Ιανουάριο, είναι ήδη το Νο. 3 σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη μετά τα Tesla Model Y και Model 3, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς Dataforce.

Volvo XC60
Το Volvo XC60 είναι εμπορικά το πιο δημοφιλές μοντέλο της εταιρείας παγκοσμίως

"Το ζήτημα τώρα είναι ότι βγάζουμε όλο και περισσότερα EV και οι ανταγωνιστές μας μπορούν να αρχίσουν να τριγωνίζουν αυτές τις πληροφορίες. Τώρα ήρθε η ώρα για εμάς να πάρουμε μια άλλη κατεύθυνση”, ανέφερε ο Rowan.

Με την άφιξη του EX30, του μεγάλου SUV EX90 και του πολυτελούς van EM90, η γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo διευρύνεται συνολικά σε πέντε μοντέλα (τα άλλα είναι τα EX40 και EC40). Η Volvo διαθέτει επίσης επτά μοντέλα με θερμικούς κινητήρες (ICE), τα οποία προσφέρονται όλα με υβριδικά συστήματα κίνησης, με το κορυφαίο μοντέλο σε πωλήσεις παγκοσμίως, να είναι το XC60.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network