Ολυμπιακοί Αγώνες: 120 επιστήμονες κατά του Toyota Mirai

Επιστήμονες από κορυφαία πανεπιστήμια όπως της Οξφόρδης απαιτούν από την οργανωτική επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού να αντικαταστήσει το Toyota Mirai ως επίσημο αυτοκίνητο.

Υδρογόνο καύσιμο Toyota Mirai

Μια ομάδα 120 επιστημόνων, μηχανικών και ακαδημαϊκών συνέταξαν ανοιχτή επιστολή με την οποία καλούν τους διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού να εγκαταλείψουν το Toyota Mirai ως το επίσημο όχημα της διοργάνωσης, τονίζοντας πως το αυτοκίνητο που κινείται με υδρογόνο υπονομεύει τα πράσινα διαπιστευτήρια που έχουν θέσει στο Παρίσι

Τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο εκπέμπουν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά το 96% του υδρογόνου παγκοσμίως εξακολουθεί να προέρχεται από ορυκτά καύσιμα όπως το αέριο μεθάνιο.

Διαβάστε Επίσης

Αυτό καθιστά τα περισσότερα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο πολύ πιο ρυπογόνα από τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία ή EV και μόνο οριακά καθαρότερα από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. 

Υδρογόνο καύσιμο Toyota Mirai

Η Toyota προμηθεύει τον επίσημο στόλο των Aγώνων, ο οποίος περιλαμβάνει 500 αυτοκίνητα Mirai και 10 πούλμαν που λειτουργούν με υδρογόνο, καθώς και 1.150 EV, για τη μεταφορά των αθλητών. 

Λέει ότι θα λειτουργεί τα Mirai με υδρογόνο που προέρχεται από νερό και οργανική ύλη, το οποίο παράγεται με ανανεώσιμες πηγές. Αλλά οι συντάκτες της επιστολής εξακολουθούν να αντιτίθενται στην προώθηση του αυτοκινήτου, επειδή στην πραγματικότητα, οι καταναλωτές που θα αγοράσουν το Mirai θα το τρέξουν σχεδόν σίγουρα με υδρογόνο που προέρχεται από ορυκτά καύσιμα που θερμαίνουν τον πλανήτη. 

Toyota Mirai 2024

"Γράφουμε για να εκφράσουμε την ανησυχία μας ότι η προώθηση ενός αυτοκινήτου υδρογόνου από την Toyota είναι επιστημονικά λανθασμένη με το καθαρό μηδέν και θα βλάψει τη φήμη των Αγώνων του 2024", έγραψαν οι συντάκτες, στους οποίους περιλαμβάνονται επιστήμονες και μηχανικοί από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο. 

"Παραμένει η ευκαιρία για επαναδρομολόγηση και σας προτρέπουμε να απαιτήσετε από την Toyota να αντικαταστήσει το Mirai με ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία ως το επίσημο όχημα των Αγώνων". Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού επιδιώκουν να φιλοξενήσουν τους "πιο πράσινους Αγώνες όλων των εποχών", ελπίζοντας να μειώσουν στο μισό το αποτύπωμα άνθρακα του μεγάλου αθλητικού γεγονότος, σε σύγκριση με τα επίπεδα της δεκαετίας του 2010. Για να το πετύχουν αυτό, θα προσπαθήσουν να διεξάγουν τους Αγώνες εξ ολοκλήρου με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. 

Toyota Hilux με υδρογόνο

Η επιστολή είναι η πιο πρόσφατη κριτική στην Toyota, η οποία έχει αντιμετωπίσει αντιδράσεις για τη "στρατηγική πολλαπλών μονοπατιών" για την απαλλαγή των οχημάτων της από τον άνθρακα, η οποία, σύμφωνα με τους επικριτές, επικεντρώνεται πολύ λίγο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Διαβάστε Επίσης

Τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% της παγκόσμιας ρύπανσης από άνθρακα που σχετίζεται με την ενέργεια. Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, επενδύει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά έχει επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στα υβριδικά και στα plug-in υβριδικά. Είναι επίσης μία από τις λίγες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που ποντάρουν και σε οχήματα που κινούνται με υδρογόνο. 

"Ο συνδυασμός διαφορετικών τεχνολογιών οχημάτων στο στόλο (των Ολυμπιακών Αγώνων) αντικατοπτρίζει την παγκόσμια στρατηγική πολλαπλών μονοπατιών της Toyota, σύμφωνα με την οποία απαιτείται η σωστή λύση για διαφορετικές καταστάσεις για την απεξάρτηση από τον άνθρακα στις μεταφορές που εξαρτώνται από τη διαφορετική διαθεσιμότητα ενέργειας, τις υποδομές και τις ανάγκες των πελατών", δήλωσε η Toyota Motor Europe σε ανακοίνωσή της, απαντώντας σε ερώτηση του CNN. 

Η δήλωση προσθέτει ότι η Toyota πιστεύει ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο θα έχουν ρόλο στο παγκόσμιο καθαρό μηδενικό μέλλον, λέγοντας ότι τα οχήματα υδρογόνου μπορούν γενικά να λειτουργούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς ανεφοδιασμό. Ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου με υδρογόνο είναι επίσης επί του παρόντος πολύ πιο γρήγορος από τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αν και η τεχνολογία ταχείας φόρτισης για τα ηλεκτρικά βελτιώνεται. 

Toyota Mirai 2024

Η Toyota επεξεργάζεται έως και 10 διαφορετικές χρήσεις του υδρογόνου στα οχήματά της. "Αυτές περιλαμβάνουν επιβατικά αυτοκίνητα και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία, καθώς η τεχνολογία κυψελών καυσίμου επιτρέπει την επέκταση της εμβέλειας και τον γρήγορο ανεφοδιασμό", αναφέρει η ανακοίνωση. 

Τα οχήματα υδρογόνου δεν έχουν μέχρι στιγμής καταφέρει να γίνουν δημοφιλής επιλογή για τους καταναλωτές και υπάρχουν πολύ λίγες υποδομές για τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο. Το πράσινο υδρογόνο - το οποίο παράγεται από την ηλεκτρόλυση του νερού με τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας, όπως η αιολική και η ηλιακή - δεν είναι ακόμη διαθέσιμο στους οδηγούς και είναι απίθανο να προσφέρεται στην αντλία σύντομα, λένε οι ειδικοί.

Πηγή: cnn.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network