Premium φίρμα αυτοκινήτων βλέπει πτώση πωλήσεων το 2024

Σε αναδίπλωση των αρχικών της προβλέψεων για τις πωλήσεις του 2024 προχώρησε η Volvo και έχει σοβαρό λόγο καθώς μια σημαντική αλλαγή στην ευρωπαϊκή αγορά την επηρεάζει.

Ως μέλος του κινέζικου ομίλου Geely, η Volvo αναθεώρησε προς τα κάτω τους στόχους πωλήσεων της για εφέτος. Ενώ ανακοίνωσε καλύτερα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα για το 2ο τρίμηνο του έτους που ανέβασαν και τη μετοχή της εταιρείας κατά 6%, ανακοίνωσε εκ νέου πως ο στόχος για αύξηση πωλήσεων κατά 15% μέχρι το τέλος του χρόνου δεν θα είναι εφικτός λόγω των προσωρινών δασμών της ΕΕ σε εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι αναθεωρημένες προβλέψεις αναφέρουν αύξηση από 12-14%.

Ως γνωστόν το ηλεκτρικό μοντέλο EX30 της Volvo κατασκευάζεται προς το παρόν στην Κίνα και εισάγεται στην ευρωπαϊκή αγορά. Η εταιρεία θα μεταφέρει την παραγωγή του EX30 επί ευρωπαϊκού εδάφους – στη Γάνδη του Βελγίου – το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και μέχρι τότε το νέο EV της εταιρείας θα υπόκειται σε δασμούς 19,9% επί της αξίας του μοντέλου.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η ΕΕ ανακοίνωσε δασμούς έως και 37,6% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, δικαιολογώντας την απόφασή της ότι επωφελούνται από αθέμιτες επιδοτήσεις - έναν ισχυρισμό που το Πεκίνο απορρίπτει.

Η Volvo μπορεί να είχε ένα καλό 2ο τρίμηνο στις ταξινομήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς όμως δήλωσε ότι παρατήρησε μια "μέτρια μείωση” στις παραγγελίες για πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, αν και σημείωσε πως η ζήτηση για υβριδικά μοντέλα παραμένει ισχυρή.

Μια συνθήκη που αντιμετωπίζουν και άλλοι κατασκευαστές καθόσον οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη είναι συγκρατημένες σε σχέση με πέρυσι. Οι αιτίες είναι γνωστές και αφορούν καταρχάς τις υψηλές τιμές πώλησης των μοντέλων EV (με ή χωρίς κρατικές επιδοτήσεις) και τους πρακτικούς λόγους ανεφοδιασμού με το ελλιπές δίκτυο φορτιστών.

Τα οικονομικά στοιχεία της Volvo για το 2ο τρίμηνο τους έτους ήταν διευρυμένα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG, τα λειτουργικά της έσοδα, στα οποία περιλαμβάνεται η συμμετοχή της στη ζημιογόνο Polestar, αυξήθηκαν στα 687,9 εκατ. ευρώ (8 δισ. σουηδικές κορώνες από 429,9 εκατ. ευρώ (5 δισ. κορώνες) ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό ξεπέρασε τα 576,1 εκατ. ευρώ (6,7 δισ. κορώνες) που προέβλεπαν αρχικά οι αναλυτές.

Τα μικτά περιθώρια κέρδους των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) της εταιρείας αυξήθηκαν στο 20% από 16% του πρώτου τριμήνου, ενισχύοντας τη διαβεβαίωση του Jim Rowan, διευθύνοντος συμβούλου της Volvo, ότι τα περιθώρια κέρδους θα συνεχίσουν να αυξάνονται.

Ο Rowan δήλωσε επίσης ότι η Volvo σκοπεύει να σταματήσει να αποκαλύπτει τα περιθώρια κέρδους των ηλεκτρικών οχημάτων της από το επόμενο τρίμηνο, καθώς πρόκειται για ολοένα και πιο ευαίσθητες πληροφορίες.

Πηγή: Reuters