Η ΕΕ εξετάζει ευνοϊκή μεταχείριση για τις VW και BMW

Η κίνηση αυτή θα αποτελούσε έναν πρώτο συμβιβασμό στην επιβολή δασμών σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξάγουν ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα στην Ευρώπη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να επιφυλάξει ευνοϊκή μεταχείριση στη Volkswagen και την BMW αναφορικά με την επιβολή δασμών στις εισαγωγές των ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζουν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα. Η είδηση δεν είναι επίσημη, αλλά προέρχεται από πηγές με γνώση του θέματος.

Η ΕΕ είναι πρόθυμη να κατατάξει τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες στις λεγόμενες συνεργαζόμενες εταιρείες, δήλωσαν οι πηγές, καθιστώντας τις αυτομάτως επιλέξιμες για δασμό 20,8% για τα μοντέλα τους που κατασκευάζονται στην Κίνα, σε σχέση με τον δασμό 37,6% που αφορά ορισμένες κινεζικές εταιρείες.

Το ηλεκτρικό Mini της BMW που κατασκευάζεται στην Κίνα και το Cupra Tavascan, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του ομίλου Volkswagen στο Anhui της Κίνας, αρχικά δεν αποτέλεσαν μέρος της ανάλυσης του δείγματος των Βρυξελλών κατά την προετοιμασία της ανακοίνωσης των δασμών, πράγμα που σημαίνει ότι υποβλήθηκαν αυτόματα στο υψηλότερο επίπεδο δασμών.

Εάν οι πληροφορίες επαληθευτούν, θα πρόκειται για έναν πρώτο συμβιβασμό των Βρυξελλών σχετικά με τους δασμούς που θα πλήξουν ορισμένες από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, επειδή κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα και στη συνέχεια τα εισάγουν στη Γηραιά Ήπειρο.

Η Γερμανία ενάντια στην ΕΕ

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει επίσης αντιταχθεί στους δασμούς, εκφράζοντας ανησυχίες για πιθανά αντίποινα από την Κίνα, η οποία πέρυσι απέφερε το 1/3 των εσόδων των γερμανικών εταιρειών. Η Tesla, είναι επίσης από τις εταιρείες που έχουν ζητήσει να έχουν διαφορετικό δασμολογικό συντελεστή για τα Model 3 που εξάγονται στην Ευρώπη από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη.

Οι Βρυξέλλες έχουν προθεσμία μέχρι το φθινόπωρο για να λάβουν τελική απόφαση σχετικά με τους δασμούς, οι οποίοι προς το παρόν είναι προκαταρκτικοί.

Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι αναλύει αιτήματα από εταιρείες που κατά τη διάρκεια της έρευνας δεν είχαν ακόμη παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα και θα προβεί σε τελική αξιολόγηση προσεχώς.

"Τα ενδιαφερόμενα μέρη θα ενημερωθούν για την πρόταση της Επιτροπής και θα έχουν την ευκαιρία να καταθέσουν τυχόν ενστάσεις τους πριν από τη δημοσίευση των οριστικών μέτρων”, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της ΕΕ.