Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα, η SAIC Motor εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει το πρώτο της εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και συγκεκριμένα σε ισπανικό έδαφος. Μάλιστα αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που διαβάζουμε τη σχετική είδηση, καθώς η πρόθεση της SAIC ήταν γνωστή από το καλοκαίρι του 2023.
Το εργοστάσιο θα αφορά μοντέλα της MG, η οποία ανήκει στην SAIC και έρχεται σε συνέχεια της ανακοίνωσης πρόσθετων δασμών σε κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα που εισάγονται στην Ευρώπη.
Η MG αναμένεται να λάβει τελική απόφαση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, έχοντας στόχο το πρώτο της όχημα να περάσει τη γραμμή παραγωγής του νέου εργοστασίου το τέταρτο τρίμηνο του 2027.
Εκτός από την Ισπανία, η SAIC εξετάζει επίσης εναλλακτικά μέρη για την εγκατάσταση του εργοστασίου, όπως η Ουγγαρία ή η Τσεχία, όπου το εργατικό κόστος είναι χαμηλότερο, πάντοτε σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα.
Στόχος η αποφυγή των δασμών της ΕΕ
Όπως αναφέραμε ήδη, ο κύριος στόχος από πλευράς MG, είναι να αποφύγει τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα στην αγορά της ΕΕ. Στις 12 Ιουνίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωστοποίησε εκ των προτέρων το επίπεδο των προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών που θα επιβληθούν στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, με την SAIC, συμπεριλαμβανομένης της μάρκας MG, να αντιμετωπίζει τον υψηλότερο συντελεστή 38,1%.
Στις 4 Ιουλίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει τους πρόσθετους δασμούς από τις 5 Ιουλίου, σε ελαφρώς χαμηλότερους συντελεστές από ό,τι είχε ανακοινωθεί προηγουμένως, με τον συντελεστή της SAIC να ανέρχεται τελικά σε 37,6%. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτοί οι δασμοί, έρχονται να προστεθούν στον αρχικό συντελεστή 10%.
SAIC: Ζήτησε ακρόαση από την ΕΕ
Στις 5 Ιουλίου, η SAIC ζήτησε από την ΕΕ ακρόαση σχετικά με τους πρόσθετους δασμούς, υποστηρίζοντας ότι η αντισταθμιστική έρευνα ήταν παράλογη και λανθασμένη.
Η MG εξέδωσε επίσης ανακοίνωση στις 5 Ιουλίου, στην οποία ανέφερε ότι αντιτίθεται σθεναρά στην απόφαση της ΕΕ, λέγοντας ότι αυτή αντιβαίνει στις αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού και του ελεύθερου εμπορίου. Η MG θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς και τις πιθανές διακυμάνσεις στις πωλήσεις και θα επιμείνει να πράξει το σωστό, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Σε δημοσίευμά του τη Δευτέρα 15 Ιουλίου, το Reuters επικαλείται κυβερνητικές πηγές που αναφέρουν ότι η Ιταλία και η Ισπανία υποστηρίζουν τους εισαγωγικούς δασμούς της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής.
Τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ είχαν προθεσμία μέχρι τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 15 Ιουλίου για να λάβουν θέση επί του θέματος. Η Γερμανία θα απέχει, ανέφερε το δημοσίευμα του Reuters, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα δεν είχε ακόμη λάβει θέση.