Είναι ξεκάθαρο πως πρόκειται για ένα Ariel Nomad, αλλά είναι επίσης ξεκάθαρο πως αυτό εδώ είναι διαφορετικό. Το φουσκωμένο πρόσωπο, το φαρδύτερο καπό, οι ζάντες beadlock: καλωσορίστε το Nomad 2. Ίδια συνταγή με το πρωτότυπο, αλλά με νέα συστατικά.
Τα μόνα εξαρτήματα που μεταφέρθηκαν από το πρωτότυπο του 2015 είναι το τιμόνι, το κιβώτιο, τα πεντάλ και η τάπα καυσίμου. Το πλαίσιο είναι 65% πιο άκαμπτο και η ανάρτηση έχει 50% μεγαλύτερη διαδρομή. Επίσης, έχουν ενσωματωθεί νέα αεροδυναμικά στοιχεία. Και ίσως το πιο εκπληκτικό απ' όλα, αυτό εδώ δεν κινείται από τη Honda.
Και το πιο σημαντικό από όλα, πλέον είναι πιο εύκολο να μπεις και να βγεις από το αυτοκίνητο. Το παλιό απαιτούσε μια πολύ συγκεκριμένη τεχνική, το μεγαλύτερο άνοιγμα του νέου κάνει όλη τη διαδικασία πολύ πιο εύκολη. Αυτό ήταν κάτι που έγινε κατ' απαίτηση των πελατών, όπως και η αποφυγή της αντανάκλασης των προβολέων μέσα από το παρμπρίζ.
Νέα αεροδυναμικά στοιχεία
Το προφίλ της πτέρυγας, που έχει σχεδιαστεί για να διοχετεύει τον αέρα προς δύο κατευθύνσεις. Ο αέρας στο επάνω μέρος κατευθύνεται προς τη μεγαλύτερη εισαγωγή του intercooler, ενώ το κάτω κανάλι οδηγεί τον άερα στην εισαγωγή του κινητήρα. Τη μεγαλύτερη έκπληξη όμως στους φίλκους της εταιρείας, η Ariel την κράτησε για τον κινητήρα.
Μετά από περισσότερα από 20 χρόνια τροφοδοσίας από κινητήρες της Honda, το Nomad 2 δεν χρησιμοποιεί πλέον τον turbo 2.0 λίτρων του Civic Type R, αλλά τον turbo 2.3 λίτρων της Ford, όπως τον ξέρουμε από το Focus ST. Στη βασική έκδοση θα αποδίδει 260 ίππους και 366 Nm ροπής. Μια βελτιωμένη έκδοση θα έχει τρεις ξεχωριστές χαρτογραφήσεις, με την κορυφαία να αποδίδει 310 ίππους και 515 Nm.
Δεδομένου ότι εξακολουθεί να ζυγίζει περίπου 850 κιλά, η κορυφαία έκδοση έχει αναλογία κιλών/ίππο που δεν απέχει πολύ από μια 911 Turbo. Σε επίπεδο επιδόσεων, μπορείς να περιμένεις τιμή επιτάχυνσης 0-100 km/h σε 3 δευτερόλεπτα, και 0-160 km/h σε περίπου 7,5.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το χειροκίνητο έξι σχέσεων του ST, και εκτός από το συμβατικό χειρόφρενο, μπορείς να έχεις και υδραυλικό χειρόφρενο όπως στα αγωνιστικά. Είναι κάτι που χρειάζεσαι.
Το πλαίσιο χρησιμοποιεί παχύτερους σωλήνες και η πλήρης ανάλυση σε CAD και CFD, όχι μόνο βοήθησε στη βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας, αλλά όπως και στο Atom 4, βελτίωσε τη γεωμετρία της ανάρτησης. Θα διατίθενται διάφορες επιλογές ανάρτησης, από την στάνταρ K-tec, μέχρι την Ohlins που βλέπεις στις φωτογραφίες.
Το εσωτερικό είναι επίσης αναβαθμισμένο. Το ταμπλό (σε μεγάλο βαθμό προέρχεται από το Atom 4) είναι πιο εύχρηστο και πιο ολοκληρωμένο, τα κουμπιά είναι καλύτερα τοποθετημένα και πιο εύχρηστα, ενώ ολόκληρο το ηλεκτρικό σύστημα έχει ανασχεδιαστεί, με ένα ενιαίο PDM (μονάδα διανομής ισχύος) που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ξεχωριστές ασφάλειες ή ρελέ. Το παρμπρίζ είναι μικρότερο, τοποθετημένο με πιο κάθετη κλίση και πιο κοντά στον οδηγό.
Οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν κατά περίπου 10%, με το κόστος να ανέρχεται σε περίπου 70.000 ευρώ. Συνολικά το Nomad 2 υπόσχεται να είναι πιο ικανό, πιο φιλικό στην οδήγηση, εξακολουθώντας πάντοτε να είναι ένα ικανότατο buggy. Ποιος δεν θα ήθελε μια βόλτα μαζί του;