"Προσπερνάμε την Tesla": Γνωρίστε την Turing, την εταιρεία που υπόσχεται θαύματα στην αυτόνομη οδηγήση

Ονομάζεται Turing και σύμφωνα με τον 38χρονο CEO της, Issei Yamamoto, στόχος της είναι να προσφέρει πλήρως αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 μέχρι το 2030 και φυσικά να ξεπεράσει την Tesla.

Turing

Το όνομα Issei Yamamoto είναι πολύ πιθανό και αρκετά λογικό να μην σου λέει τίποτα. Αυτό όμως είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει στο προσεχές μέλλον. Ο Ιάπωνας ειδικός σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης, έγινε διάσημος για τον προγραμματισμό ενός υπολογιστή που ήταν ο πρώτος που νίκησε έναν από τους καλύτερους παίκτες στο επιτραπέζιο παιχνίδι shogi.

Το αρχαίο παιχνίδι στρατηγικής αναφέρεται συχνά ως "ιαπωνικό σκάκι". Αλλά οι ειδικοί θεωρούν πως το shogi βρίσκεται ένα επίπεδο πάνω από το σκάκι σε πολυπλοκότητα.

Διαβάστε Επίσης

Τώρα, ο Yamamoto φαίνεται να έχει στρέψει την προσοχή του σε έναν άλλο μεγάλο παίκτη: τον Elon Musk, τον αυτοαποκαλούμενο Technoking του κόσμου των ηλεκτρικών οχημάτων. Το 2021, ο Yamamoto προχώρησε στην ίδρυση μίας startup εταιρείας κινητικότητας ονόματι Turing, με έμφαση στην εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης. Μάλιστα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το motto της νέας αυτής εταιρείας, που είναι "Προσπερνάμε την Tesla".


Το motto, που βρίσκεται γραμμένο στον τοίχο υποδοχής, είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι επισκέπτες στο γραφείο του 38χρονου CEO της Turing. Ο οποίος έχει μια πολύ μεγάλη φιλοδοξία. Να είναι σε θέση να προσφέρει πλήρως αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης επιπέδου 5, φυσικά με τη συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης, μέχρι το 2030.

Στην πορεία, το όραμά του είναι η Turing να φτιάξει τα δικά της εξαιρετικά γρήγορα τσιπ ημιαγωγών. Σκέψου την σαν την ιαπωνική έκδοση της Nvidia. Επιπλέον, η Turing πιθανώς να φτιάξει τη δική της μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων, με σχεδίαση εμπνευσμένη από τα σώματα των φαλαινών δολοφόνων σε σχήμα τορπίλης.

Τα τρία "Τ"

Στο μυαλό του Yamamoto, ένα ακόμη T θα πρέπει να προστεθεί δίπλα σε εκείνα των Toyota και Tesla. "Εσωτερικά, λέμε ότι θα θέλαμε να είμαστε ένα από τα τρία Τ: Turing, Toyota και Tesla. Έχω πλήρη επίγνωση αυτού που λέω”, δηλώνει ο Yamamoto.

Turing

Και θέτει ένα χρονοδιάγραμμα. "Νομίζω ότι θα χρειαστούν 20 χρόνια", δήλωσε ο Yamamoto. "Αλλά το να δηλώσουμε ότι θα κάνουμε ένα τέτοιο ταξίδι είναι σημαντικό, επειδή υπάρχουν πολύ λίγες ιαπωνικές νεοσύστατες επιχειρήσεις που το κάνουν”.

Το θέμα είναι πως η αυτόνομη οδήγηση αποδεικνύεται πιο δύσκολη από ό, τι αρχικά πιστεύαμε. Μεγάλοι παίκτες όπως η Cruise, η Waymo, η Baidu και η Motional έχουν σίγουρα προβάδισμα. Παρ' όλα αυτά, ακόμη και αυτές αντιμετωπίζουν νέες οικονομικές, τεχνικές και ρυθμιστικές προκλήσεις.

Ζήτημα φιλοδοξίας

Το στοίχημα της Turing αναφορικά με την τεχνητή νοημοσύνη, είναι η δοκιμή της νέας τεχνολογίας, όταν τα πλήρως καθορισμένα από λογισμικό οχήματα είναι ακόμα σε εξέλιξη. Η ώθηση εδώ θα μπορούσε να δοθεί από την πλευρά της κυβέρνησης, που ενδιαφέρεται περισσότερο για την προώθηση εγχώριων παικτών.

Διαβάστε Επίσης

Το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας θέλει οι ιαπωνικές εταιρείες να εξασφαλίσουν μερίδιο αγοράς 30% των παγκόσμιων πωλήσεων σε οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό το 2030. Και η κυβέρνηση ξοδεύει δισεκατομμύρια για να καλύψει την απόσταση που χωρίζει την Ιαπωνία με τις ΗΠΑ και την Κίνα.

Η Turing επωφελείται ήδη από ένα κυβερνητικό πρόγραμμα που της επιτρέπει να αξιοποιήσει μεγάλες τράπεζες αποθήκευσης δεδομένων για να τροφοδοτήσει τα συστήματα AI της. Ο Yamamoto θεωρεί ότι η Ιαπωνία έχει ανάγκη περισσότερες εταιρείες με τολμηρές φιλοδοξίες.

"Η ιαπωνική κουλτούρα δίνει μεγάλη σημασία στο να είσαι ταπεινός. Αυτό δεν είναι συμβατό με το να θέτεις υψηλούς στόχους. Αντίθετα, οι αμερικανικές νεοσύστατες επιχειρήσεις θέτουν πολύ υψηλούς στόχους”, δήλωσε ο Yamamoto.

Ξεκινώντας από χαμηλά

Η Turing έχει πολύ δρόμο να διανύσει. Αυτή τη στιγμή, έχει μόνο 40 υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης και έχει συγκεντρώσει μόλις 26 εκατομμύρια ευρώ από χρηματοδότηση. Ο Yamamoto υπολογίζει ότι η Turing θα χρειαστεί τουλάχιστον 580 εκατομμύρια ευρώ για να κάνει πραγματικότητα την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5.

Σύστημα αυτόνομης οδήγησης

Μέχρι στιγμής, η Turing έχει να επιδείξει μόνο δύο πρωτότυπα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Έχει συλλέξει δεδομένα οδήγησης μόλις 100 ωρών, για περίπου 3.000 χιλιόμετρα δρόμων γύρω από το Τόκιο. Το εργοστάσιο Nova στην Kashiwa, στα περίχωρα του Τόκιο, έχει περίπου 10 εργαζόμενους.

Ο Yamamoto φιλοδοξεί να φτάσει τους 100 υπαλλήλους φέτος και να είναι σε θέση να επιδείξει 30 λεπτά "πλήρους αυτόνομης οδήγησης” από πόρτα σε πόρτα στο Τόκιο, μέχρι το τέλος του 2025.

Turing

Το 2026, η Turing θέλει να ξεκινήσει τη δοκιμαστική παραγωγή των δικών της ημιαγωγών υψηλής ισχύος, οι οποίοι θα ονομάζονται Hummingbird, και να τρέξει ένα σύστημα AI που ονομάζεται Heron.

Θα υπάρχει επίσης ένα άλλο εξαιρετικά γρήγορο τσιπ "μοντελοποίησης” γλώσσας που ονομάζεται Swan. Και συνδέοντάς τα όλα μαζί θα είναι ένας διακομιστής δεδομένων σε cloud, που ονομάζεται Gaggle Cluster. Η Turing θέλει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή των τσιπ της το 2028 και να τα εγκαταστήσει στα δικά της αυτόνομα οχήματα το 2030.

Σχέδια παραγωγής οχημάτων

Μέχρι το 2030, η Turing σχεδιάζει να εμπορευματοποιήσει το σύστημα επιπέδου 5 και στη συνέχεια να γίνει κερδοφόρα. Μετά από αυτό, είπε ο Yamamoto, σειρά θα πάρει η δημόσια προσφορά της Turing, που σε απλά λόγια, αφορά την είσοδο στο χρηματιστήριο.

αυτόνομη οδήγηση

Το αρχικό σχέδιο της Turing να πουλήσει 10.000 δικά της οχήματα στο τέλος της δεκαετίας, είναι υπό εξέταση σύμφωνα με τον Yamamoto. Η εταιρεία έχει μια ιδέα ενός πιθανού οχήματος που δημιουργήθηκε στον ψηφιακό κόσμο του ΑΙ, με την κωδική ονομασία Starship.

Η Turing προωθεί μια προσέγγιση με επίκεντρο την κάμερα. Τα οχήματα συλλογής δεδομένων, τα φορτηγά Toyota Alphard, διαθέτουν έναν αισθητήρα lidar και οκτώ κάμερες. "Οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν lidar, παρά μόνο τα μάτια τους όταν οδηγούν. Νομίζω ότι οι κάμερες θα πρέπει να είναι αρκετές, αν θέλουμε ένα πολύ έξυπνο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης”, δήλωσε ο Yamamoto.

Όπως και η Tesla, η Turing πήρε το όνομά της από έναν πρωτοπόρο της επιστήμης: τον Alan Turing, Βρετανό μαθηματικό που συχνά αποκαλείται ο "πατέρας της επιστήμης των υπολογιστών”.

Ενώ ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Nikola Tesla είναι ένας κατάλληλος φόρος τιμής για μια εταιρεία που παράγει ηλεκτρικά οχήματα όπως η Tesla, ο Yamamoto θεωρεί πως σημειολογικά, ο Turing ταιριάζει καλύτερα με την επόμενη γενιά έξυπνων αυτοκινήτων που θα τροφοδοτούνται από AI.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network