40 εκατ. ευρώ δίνουν στην Fisker για τα απούλητα Ocean

H Fisker πτώχευσε και περίπου 3.000 ηλεκτρικά SUV Ocean έμειναν απούλητα. Τώρα όμως μια εταιρεία φέρεται να δίνει 42,83 εκατομμύρια ευρώ για να τα αγοράσει.

Fisker Ocean

Η Fisker είναι από τις σπάνιες εκείνες περιπτώσεις εταιρειών, που απασχόλησαν την κοινή γνώμη περισσότερο από τη στιγμή που έγιναν γνωστά τα οικονομικά της προβλήματα, παρά το διάστημα που υποτίθεται πως συγκαταλέγονταν στις αναπτυσσόμενες μάρκες.

Πλέον, με την πτώχευση να της έχει χτυπήσει την πόρτα, τα ζητήματα που έχει να διαχειριστεί η Fisker είναι εντελώς διαφορετικά.

Διαβάστε Επίσης

Όπως για παράδειγμα η τύχη του αποθέματος των απούλητων μοντέλων της. Όπως έγινε γνωστό, η Fisker ελπίζει να πουλήσει ολόκληρο το απόθεμα των Ocean σε μια συμφωνία που αν ολοκληρωθεί, θα αποφέρει στη χρεοκοπημένη EV startup μέχρι και 42,83 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που μπορεί να χρησιμοποιήσει για να πληρώσει τα χρέη της.

Fisker Ocean SUV

Σε μια έκθεση προς το αμερικανικό πτωχευτικό δικαστήριο, η Fisker αναφέρεται στην προτεινόμενη συμφωνία πώλησης έως και 3.231 Ocean στην American Lease, μια εταιρεία εκμίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα τη Νέα Υόρκη.

Η Fisker ζήτησε από το δικαστήριο να εγκρίνει την πώληση και πρότεινε σχετική ακρόαση για τις 9 Ιουλίου. Τότε ίσως μάθουμε περισσότερα για το αν η συμφωνία θα πάρει το πράσινο φως. Εν τω μεταξύ, οι όροι της συμφωνίας φέρονται να δίνουν απαντήσεις σχετικά με το μέλλον στα ανταλλακτικά, τις υπηρεσίες και τις ενημερώσεις λογισμικού των Ocean, όλα τους ακανθώδη ζητήματα για τους νυν ιδιοκτήτες, που ανησυχούν για τη μακροπρόθεσμη υποστήριξη που θα υπάρχει στα αυτοκίνητά τους.

Μαζική αγορά σε χαμηλές τιμές

Τον περασμένο μήνα, η Wall Street Journal ανέφερε ότι μια συμφωνία για αγορά οχημάτων στόλου από την American Lease ήταν στα σκαριά. Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, η εταιρεία ενδιαφέρεται για μια μαζική αγορά των Fisker Ocean, λόγω ενός νέου νόμου που απαιτεί τα οχήματα μεταφοράς της Νέας Υόρκης να είναι όλα ηλεκτρικά μέχρι το 2030.

Διαβάστε Επίσης

Η American Lease συμφώνησε να αγοράσει όλα τα Ocean που υπάρχουν στο απόθεμα της Fisker και έχουν προδιαγραφές για τις ΗΠΑ ή τον Καναδά. Συμφώνησε να πληρώσει 15.280 ευρώ για κάθε καινούργιο Ocean, με την Fisker να λέει ότι διαθέτει 2.711 από αυτά. Τα κατεστραμμένα οχήματα θα κοστίζουν 2.315 ευρώ, ενώ τα Ocean από δεύτερο χέρι, θα κοστίζουν 2.960 ευρώ.

Ενδεικτικά, το Ocean ξεκίνησε να πωλείται το καλοκαίρι του 2023 και οι τιμές του κυμαίνονταν από 36.100 ευρώ (για τη βασική έκδοση Sport) έως περίπου 64.800 ευρώ για μια πλήρως εξοπλισμένη, περιορισμένης παραγωγής έκδοση Ocean One. Νωρίτερα φέτος, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τις πωλήσεις και να αποφύγει τη χρεοκοπία, η Fisker μείωσε τις τιμές έως και κατά 22.000 ευρώ.

Αίτηση πτώχευσης τον Ιούνιο

Τελικά όμως η Fisker δεν κατάφερε να αντιστρέψει την πορεία των πραγμάτων, με αποτέλεσμα να υποβάλει αίτηση πτώχευσης τον Ιούνιο. Από την άλλη πλευρά, στα χαρτιά η συμφωνία που επιχειρεί να κλείσει η American Lease ακούγεται σαν μια μεγάλη ευκαιρία. Το θέμα όμως είναι πώς θα μπορέσει η American Lease να διαχειριστεί τη συντήρηση των Ocean.

Fisker Ocean SUV

Στον απόηχο της πτώχευσης της Fisker τον περασμένο μήνα, οι αγοραστές του Ocean αναρωτιούνται συχνά στο διαδίκτυο αν θα είναι σε θέση να επισκευάσουν, να βρουν ανταλλακτικά ή να κάνουν ενημερώσεις λογισμικού στα αυτοκίνητά τους στο μέλλον, αν ο κατασκευαστής σταματήσει να λειτουργεί.

Πάντως, η συμφωνία παρέχει κάποιες απαντήσεις σχετικά με τη μακροπρόθεσμη υποστήριξη των Ocean, τουλάχιστον σε ότι αφορά την American Lease. Αναφορικά με το θέμα της αντλίας νερού που είχε προκύψει το τελευταίο διάστημα, η Fisker δήλωσε ότι θα πραγματοποιήσει τις επισκευές χρησιμοποιώντας "πόρους, εγκαταστάσεις και ανθρώπινο δυναμικό" που παρέχει η American Lease. Κι αυτό, καθώς η Fisker έχει ξεμείνει από χρήματα και έχει απολύσει το μεγαλύτερο μέρος του εργατικού δυναμικού της.

Διαβάστε Επίσης

Στην American Lease τα "κλειδιά" του λογισμικού

Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Fisker "δεν έχει καμία υποχρέωση να αναβαθμίσει τα οχήματα πέραν του Software v.2.1". Αυτό σημαίνει πως πολλά από τα χαρακτηριστικά που η Fisker δήλωσε ότι θα έρθουν σε μελλοντικές ενημερώσεις λογισμικού, μπορεί να μην έρθουν ποτέ.

Ωστόσο (και αυτό είναι κάτι που έχει μεγάλο ενδιαφέρον), η Fisker προτίθεται να παρέχει στην American Lease "όλο τον σχετικό κώδικα ή άλλα στοιχεία λειτουργίας του λογισμικού, που μπορεί να είναι αναγκαία για (α) τη λειτουργικότητα των οχημάτων που ο αγοραστής μπορεί να κατέχει ή να αποκτήσει στο πλαίσιο της παρούσας ή με άλλο τρόπο και (β) τις βελτιώσεις του λογισμικού των οχημάτων μετά τη συναλλαγή".

Δεν είναι απολύτως σαφές τι σημαίνει αυτό, αλλά θεωρείται πως η American Lease θα έχει τα εργαλεία για να στέλνει τις δικές της ενημερώσεις λογισμικού στο στόλο της.

Η Fisker θα καταβάλει επίσης "εύλογες προσπάθειες για να διευκολύνει την πρόσβαση του αγοραστή στις συνδρομητικές υπηρεσίες και το σχετικό λογισμικό σε σχέση με τα οχήματα", σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας.

Φαίνεται ότι η American Lease έχει σχέδιο να εκμισθώσει αυτά τα αυτοκίνητα, να τα συντηρήσει και να τους δώσει μια νέα ζωή ως οχήματα Uber και Lyft, πάντοτε χωρίς ιδιαίτερη βοήθεια από την πλευρά της Fisker. Όμως το μεγάλο ερώτημα παραμένει: Πού αφήνει αυτή η συμφωνία τους ιδιώτες ιδιοκτήτες του Ocean; Αυτό είναι κάτι που δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network